Toon posts:

[XP] Profiel / Register Problemen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk zit ik met een aantal incidenten. Het zit namelijk zo :

Een gebruiker "User01" zit op een domain met roaming profiles. De roaming profiles staan op "Server01". Nu gaat alles goed en word er ( vraag niet waarom ) de profielen gemigreerd naar "Server02". Na de migratie krijgen meerdere gebruikers last met bepaalde applicaties die allemaal een error geven "Kan bla niet vinden op Server01\Bla\File". Nu blijkt dat er meer dan 30 registry sleutels nog staan op de "oude" server "Server01". Na dit op 1 machine aan te passen handmatig was alles weer opgelost.

Nu wilde ik graag weten waneer deze registry settings worden aangepast.. Ik dacht zelf bij het ophalen van de romaing profile. Dit is niet het geval gezien ik dit getest hebt met het verwijderen van het lokale profiel. Een complete profiel reset wilde ik graag uitsluiten.

Terug migreren kan helaas niet.. Als ik nu een compleet profiel reset uitvoer en dan opnieuw een profiel laat aanmaken door de DC, maakt het werkstation dan gelijk de registry settings aan ? Deze zouden dan overschreven moeten worden gezien de user al bestaat in het registry..

DC's zijn win2k3 machine's en werkstations zijn alle XP machines...

Iemand enig idee ? Kan weinig vinden op internet gezien dit een wat "apart" probleem is..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met register sleutels? Een profile weet in feite niet waar hij opgeslagen wordt als roaming profile, dus ik snap niet zo goed wat je probeert :)

Vertel eens welke register sleutels je hebt moeten aanpassen :)

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Je doelt waarschijnlijk op snelkoppelingen onder bijvoorbeeld "Recent geopende bestanden"?

Das geen kwestie van Regedit, das een kwestie van "Educate User" :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:58:
Wat bedoel je met register sleutels? Een profile weet in feite niet waar hij opgeslagen wordt als roaming profile, dus ik snap niet zo goed wat je probeert :)

Vertel eens welke register sleutels je hebt moeten aanpassen :)
In het register word b.v. een entry geplaatst waar de Desktop folder staat ( Niet lokaal, maar op de server ). Ook zijn er wat applicaties die iets in het profiel zetten ( Application Data ) die verwijzen naar dit path..