Toon posts:

'check your pc and signal cabel' probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een probleem als ik mn pc boot.
M'n monitor geeft dan aan:
'Check your pc and signal cabel'

Specs:
A64 3500+
2*512 geiL ultra-x
120 gb seagate
Dfi nf4 sli @ single 7800gt
Tagan 480w

Nou, als ik boot met m'n P4 connector aangesloten, kappen de fans (cpu+northbridge fan) na 5 seconden.
Zonder die P4 connecter aangeslote, en 20+4 pins en de molex op het mobo te hebben aangesloten
boot hij wel. Maar dan krijg ik een fout op mn beeldscherm. Ik heb vandaag al m'n cpu koeler vervangen omdat ik er niet achter was gekomen dat het aan die P4 connecter lag, maar nu stuit ik alweer tegen het volgende probleem aan. bvd

Verwijderd

Waarschijnlijk is dat gewoon je monitor die aangeeft datti geensignaal binnen krijgt.

Heb je wel een stroomkabel -molex- in je grafische kaart gedaan?
En zonder die 4 pins stekker gaat het volgens mij echt niet werken.

Verwijderd

Test eens met een andere voeding zou ik zeggen, dan weet je of het wel of niet aan die P4 kabel ligt of dat er misschien een probleem met het mobo is.

Test ook een met een andere video kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:56:
Waarschijnlijk is dat gewoon je monitor die aangeeft datti geensignaal binnen krijgt.

Heb je wel een stroomkabel -molex- in je grafische kaart gedaan?
En zonder die 4 pins stekker gaat het volgens mij echt niet werken.
Ja, anders zou de fan van mn graka niet gaan draaien
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:58:
Test eens met een andere voeding zou ik zeggen, dan weet je of het wel of niet aan die P4 kabel ligt of dat er misschien een probleem met het mobo is.

Test ook een met een andere video kaart.
Wat als ik geen andere voeding heb x( en ook geen andere pci-e kaartje

ff wat dingen op 1 rijtje:
- Denk niet dat het aan mn voeding ligt (480w tagan)
- Aan de videokaart zal het waarschijnlijk óók niet liggen, want er mankeert niets aan (net nieuw)
- Processor,videokaart,mobo en geheugen zijn nieuw

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- als je even nadenkt kom je erachter dat dit probleem niets met videokaart of monitor te maken heeft. Beide werken prima maar krijgen gewoon niets van PC door.
- we verwachten dat je een beetje zelf aan de slag gaat voor je een topic opent. Alleen de (noodzakelijke!) P4 kabel lostrekken is - eerlijk gezegd - niet genoeg. Neem de PMG Hangen & Opstarten troubleshooter eens door...
Wat als ik geen andere voeding heb
Dan heb je 2 keuzes:
- een andere voeding regelen (lenen, kopen, PC nemen naar iemand die er een heeft)
- niets doen en met je probleem blijven zitten.

Zoals gezegd, dit topic is voorbarig en op de verkeerde plek. Neem die troubleshooter door - een nieuw topic heeft tot je alles wat daarin staat geprobeerd hebt geen zin. Heb je iets niet? Wees creatief, maar het komt er toch op neer dat je dat zult moeten regelen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.