Toon posts:

X800 GTO pipeline mod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een Powercolor X800 GTO AGP gekocht.
Ik lees overal verhalen over het modden van de Sapphire GTO^2, maar dit valt me op:

Een heleboel mensen zeggen dat de "gewone" GTO niet gemod kan worden.
En een heleboel mensen zeggen dat er nog niemand is geweest die zijn GTO niet kan modden.

is er hier iemand die ervaring heeft met de GTO van powercolor, (ook eventuele overclockresultaten zijn welkom)

Het schijnt dat deze kaarten heel goed overclocken (bijna gegarandeerd x850 xt snelheid) dus met of zonder pipeline mod zit ik sowieso wel goed met deze kaart, de enige AGP kaart die aan m'n eisen voldoet en ook betaalbaar is (200 euro).
Alleen jammer dat het > 10 dagen duurt voordat'ie er is, maarja.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58
Ik denk persoonlijk wel dat het mogelijk is, alleen het is een kwestie van tijd...
Men zegt dat het gedaan is door middel van lasercuts waardoor hij dus niet meer te unlocken valt, ik weet niet of jou kaart een 430 Core of 480 Core gebruikt. De gto2 gebruikt de 480core maar waarom zou die van jou wel gelaserd (GTO) zijn en de GTO2 niet, vreemd...

[ Voor 11% gewijzigd door STIMPPYYY op 17-11-2005 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:13:
Ik denk persoonlijk wel dat het mogelijk is, alleen het is een kwestie van tijd...
Men zegt dat het gedaan is door middel van lasercuts waardoor hij dus niet meer te unlocken valt, ik weet niet of jou kaart een 430 Core of 480 Core gebruikt. De gto2 gebruikt de 480core maar waarom zou die van jou wel gelaserd (GTO) zijn en de GTO2 niet, vreemd...
Er zijn inderdaad wat vreemde verhalen, ik snap d'r helemaal geen zak meer van, vandaar dat ik hier om persoonlijke ervaringen met deze kaart vraag.

Maarja hoeveel mensen hebben precies die kaart (AGP sterft ook al uit, vandaar ook de achterlijke levertijd denk ik) en hebben ook nog geprobeerd om hem te modden? Zullen er niet al te veel zijn.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

omdat de GTO2 van Shapphire een limited editon is ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 15:50
Dat zeiden ze ook over de MP lock van Pentium
8)7

Verwijderd

Topicstarter
Vandread schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:44:
[...]

Dat zeiden ze ook over de MP lock van Pentium
8)7
Maar we hebben het hier over de X800 GTO en niet over de Pentium.

Ik begin een beetje de indruk te krijgen dat er heel weinig mensen zijn die deze kaart hebben.

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

Tot nu toe is alleen bekend dat van de GTO (zonder de 2) kaarten alleen de connect-3d te unlocken is.

• Vandread
Brainless-NL schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:49:
Tot nu toe is alleen bekend dat van de GTO (zonder de 2) kaarten alleen de connect-3d te unlocken is.
Precies, neem nou maar aan dat binnen korte tijd word uitgevogeld welke kaarten interesant zijn ;)
Op Xtremesystems.org heb ik alleen nog maar die 2 kaarten gezien welke moddable waren.
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:36:
[...]Maar we hebben het hier over de X800 GTO en niet over de Pentium.
Je had het ook over tijd :P en als ATI niet wil dat jij kan unlocken dan kan je hem niet unlocken >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Vandread op 17-11-2005 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Brainless-NL schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:49:
Ik zie het wel, zou mooi zijn als het kon, en anders overclockt'ie (denk ik) nog wel tot meer dan een x800pro.

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-06 01:42

agaam

dit is mijn huisdier

rulor
ik heb even een site voor je opgezocht, en daar staat alles uitgelegt. http://www.overclock.net/...w-mod-your-x850-x800.html

Verwijderd

Topicstarter
agaam schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:46:
rulor
ik heb even een site voor je opgezocht, en daar staat alles uitgelegt. http://www.overclock.net/...w-mod-your-x850-x800.html
Bedankt, daar was ik zelf nog niet gekomen met m'n 1337-455 google skills.

Als ik het zo ff snel doorlees kan je die dingen eigenlijk vrijwel altijd flashen (mits de pipelines OK zijn natuurlijk.
Andere sites/forums hebben het vaak over laser cuts, deze niet(althans niet bij de x800 gto)
Zou je die lasercut trouwens niet ongedaan kunnen maken met potloodje/zilverlijm (net als MP of cache mod bij de K7's) ?

edit: nvm, er staat ook iets over die lasercuts op die site. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 00:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vandread schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:06:
en als ATI niet wil dat jij kan unlocken dan kan je hem niet unlocken >:)
En dat noemt zichzelf dan een tweaker.. >:)

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

sory was er gister niet. maar er staat ook iets van unlock lasercuts, en een jpg plaatje van hoe je kan zien of er een lasercut opzit. heb zelf een msi 800se en geunlockt naar een 800xt en werkt perfect

• Vandread
agaam schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 10:42:
sory was er gister niet. maar er staat ook iets van unlock lasercuts, en een jpg plaatje van hoe je kan zien of er een lasercut opzit. heb zelf een msi 800se en geunlockt naar een 800xt en werkt perfect
Wat is dat voor kaart precies?
Zo te zien 8 pipelines die je dus gemod hebt naar 16 dmv?
Core is een r423? AGP/PEG?
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:02:
[...]
En dat noemt zichzelf dan een tweaker.. >:)
Zelfs tweakers accepteren soms dat sommige dingen niet kunnen, je moet je tweakotine natuurlijk wel efficient gebruiken :X

Verwijderd

agaam schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 10:42:
Kan je ook even laten weten hoe je dat gedaan hebt?

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

doe het even in het engels heb even van de site afgehaald anders moet ik dat allemaal intypen

ok to flash the card you will need to first need to get a hold of the flashing utility (flashrom.exe) (or the moded flashrom) next you will need format a floppy disk with the "create MS-DOS startup disk" check box checked once that is done copy the flashing utility w/ its support files and the new bios (rename the bios to 8 or less characters) to the floppy and reset and boot to the floppy once in dos type the command "flashrom.exe -f -p 0 (bios name).(file extension)" and that will load the bios on to the card

its a good idea to back up the cards origional bios first though u can do this by typing "flashrom.exe -s 0 backup.bin"

if for some reason the flash doesnt work and you can no longer see the screen you will need a pci video card to view the screen to flash it back

to backup your bios use this command "flashrom.exe -s backup.bin"

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04 17:37

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

agaam schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:26:
doe het even in het engels heb even van de site afgehaald anders moet ik dat allemaal intypen

ok to flash the card you will need to first need to get a hold of the flashing utility (flashrom.exe) (or the moded flashrom) next you will need format a floppy disk with the "create MS-DOS startup disk" check box checked once that is done copy the flashing utility w/ its support files and the new bios (rename the bios to 8 or less characters) to the floppy and reset and boot to the floppy once in dos type the command "flashrom.exe -f -p 0 (bios name).(file extension)" and that will load the bios on to the card

its a good idea to back up the cards origional bios first though u can do this by typing "flashrom.exe -s 0 backup.bin"

if for some reason the flash doesnt work and you can no longer see the screen you will need a pci video card to view the screen to flash it back

to backup your bios use this command "flashrom.exe -s backup.bin"
Deze tekst is bekend bij mij...
Ik ben erg benieuwd welke BIOS file jij gebruikt hebt ?
Ik heb zelf een MSI Radeon X800 SE 256MB DDR3 (AGP)
(jaaahaaa ik weet dat dit een X800 gto pipeline topic is.. maar ik zie nergens een X800Se pipeline mod topic , dit topic komt dus het dichst in de buurt wat ik wil ;) )
flashen op zich lukt wel alleen geeft tie met een X800 XT bios 0 pipelines aan.
"k he b het zelfs zo ver ' geschopt' om totaal geen beeld meer te hebben na een andere bios flash..
gelukkig werkte blind flashen van orginele bios weer goed en heb ik nu de kaart in orginele toestand

Ik zou wel graag pipeline willen unlocken :P

Ds nogmaals..welke bios file heb jij gebruikt ? ( ik las wel dat je een X800xt file waarschijnlijk hebt gepakt..maar welke ? )

[ Voor 26% gewijzigd door geintje op 26-11-2005 14:27 ]

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

nou ik ben dus bijna een week men video kaart naar de kloten geholpen en zit nu dus weer met een oude kaart. dus sory het werkt niet met de msi 800se jammer maar waar

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04 17:37

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

Da's erg jammer...
iig bedankt voor je feedback !
je zit nu metje oude kaart ? of met je msi x800se in orginele config ?
als het laatste het geval is : geen pci kaart in systeem doen, ' blind' opstarten van diskette en atiflash ' blind' gebruiken (atiflash -f -p 0 bios.bin) met de orginele bios file moet hem weer in goede staat brenegn. ( iig bij mij pas NADAT ik alle ATI driver van m'n systeem had verwijderd en weer , na reboot, had installed..)

[ Voor 5% gewijzigd door geintje op 27-11-2005 08:55 ]

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Gisteren van SapphireTech gehoord dat hun GTO's niet unlockbaar zijn, wel gaven ze (onofficieel) toe dat de GTO2's geheel te unlocken zijn, op eigen risico.

Gabriël AM5

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik ben ook van plan die powercolor x800 GTO te kopen, agp versie. Zijn er al resultaten bekend van mensen die er een 16 pipes bios hebben opgezet? En klopt het ook dat deze kaart geen extra voeding nodig heeft?

Verwijderd

heb vandaag een 2dehandse Sapphire X800 GTO PCI-E binnen gehad waarop de R480 core zit, eens zien hoever we die kunnen krijgen :9

Verwijderd

twanvh
Ik heb zelf ook een sappire x800 gto met een R480 core alleen durf ik het niet aan om te proberen deze te unlocken. maar ik ben echt benieuwd hoever die van jouw gaat

Verwijderd

Ik heb zelf een Powercolor X800GTO, maar heb nog geen unlock geprobeerd. Ik ben net zoals Rulor eerst wat info aan het verzamelen. Ik heb wel gelezen dat R420,423 en 430 chips vrijwel altijd gelasercut zijn. Dat zou voor mij niet mooi zijn, aangezien in mijn kaart een R420 zit. Desalniettemin is de GTO een kaart die zich uitstekend laat overclocken. Ik heb het op GoT al eens gezegd, maar mijn graka'tje loopt stabiel op 610mhz voor de core en ik heb het RAM op 590Mhz (dus 1180) lopen (dit, omdat 600mhz de theoretische max voor GC16 DDR3 is en ik wel aan een veilige marge hecht).
Overigens is de temperatuur zelfs op bovenstaande snelheden niet de bottleneck, hij is zelfs onder extreme belasting (FEAR, 3dmark 06) nog nooit boven de 60C gegaan.

Dan nog even een (potentiele) off-topic vraag: mijn pc herkent mijn graka als een X800Pro. Iemand een idee hoe dit komt / te verhelpen valt? Hebben andere Powercolor GTO bezitters dit ook? (uiteraard heb ik een veelvoud aan drivers, bios updates, etc geprobeerd)
Wellicht interessant om te weten: op de core staat geen chipnaam aangegeven (dus bv 'R420' staat er niet op). Vreemd, niet waar?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 18:55 ]

Verwijderd

@RuLOR

Kijk eens hier [rml][ TWEAK INFO] Powercolor X800 GTO AGP ==> 16 pipes XT PE[/rml].
Hiermee kan je er een x800xt /pe van maken.
Het is mij ook gelukt met dit topic.

Groet Gregor
Pagina: 1