Toon posts:

[XP HOME] PC blijft rebooten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist is de pc van mijn vader naar de Filistijnen gegaan. Mijn zusje was bezig met een PowerPoint presentatie en had nog een documentje met informatie op een diskette staan. Bij het plaatsen van de diskette, begon de FDD veel herrie te maken en rukte ze de diskette eruit, waarop de computer bleef hangen. Na een reboot komt de pc tot het windows logo, waarna je in een fractie van een seconde een blauw scherm ziet en de pc gaat rebooten. Dit blijft de pc alsmaar doen.

Wat ik al heb gedaan: Geprobeerd de recovery te draaien. Pc zegt dat hij geen recovery kan vinden.
Als ik een back-up wil maken via de recovery-cd komt er een "Read-error" op het scherm.

Mijn specs zijn:

Intel Pentium 4 1,7GHz
256Mb geheugen
Windows XP Home Edition

Weet iemand wat dit is en wat ik kan doen?
Is het een hardwarefout of een softwarefout?
Tijdens het opstarten hoor ik geen piepjes, of andere gekke dingen.
Ik kan niet meer in het BIOS komen. Als ik de computer start krijg ik gelijk het bekende scherm met de tekst:"Windows is niet goed afgesloten. [...] Maak uw keuze [...] en dan kan je kiezen hoe je wilt opstarten. In veilige modus start de pc niet meer op. Ook niet als ik kies voor de juiste configuratie waarbij de pc wel werkt.

Wie kan mij helpen?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

:? Volgens mij moet je echt eerst langs je BIOS. Aanzetten en F10 (of 'del') rammen werkt niet?
Volgens mij moet je even minder mopperen en meer kijken wat er aan opties langs komt. Zonder meer informatie wordt het koffiedik kijken in plaats van probleem verhelpen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Jester.NL schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:40:
:? Volgens mij moet je echt eerst langs je BIOS. Aanzetten en F10 (of 'del') rammen werkt niet?
Volgens mij moet je even minder mopperen en meer kijken wat er aan opties langs komt. Zonder meer informatie wordt het koffiedik kijken in plaats van probleem verhelpen.
F10 rammen werkt wel! Ik kom dan in de BIOS. Maar deze pc is een Compaq dus heb ik een supervaag BIOS :r Maar er moet ook een optie zijn om de pc niet gelijk te laten rebooten, maar dat hij gewoon het blauwe scherm met de foutmelding weergeeft. Iemand enig idee hoe dat moet? Want dan weet ik genoeg als ik de foutcode heb.

Alvast bedankt

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 21:38 . Reden: toevoeging tekst ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat gebeurt er precies in de recovery console? Kan je dan geen chkdsk draaien?

Iig - kijk eens naar [rml]elevator in "[ XP] BSOD tijdens booten*"[/rml] - daarin staat uitgelegd hoe je dit eventuaal kan omzeilen :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:02:
Wat gebeurt er precies in de recovery console? Kan je dan geen chkdsk draaien?

Iig - kijk eens naar [rml]elevator in "[ XP] BSOD tijdens booten*"[/rml] - daarin staat uitgelegd hoe je dit eventuaal kan omzeilen :)
Nee, hij geeft als ik in het recovery-menu bent een read-error. Ik heb al heel wat gedaan. Ik kreeg een tip om eerst het BIOS te flashen of het chipset. Maar toch heb ik eerst even de hardware getest, door een voor een alle componenten los te koppelen van het moederbord en te booten. Dat werkte allemaal niet. De pc gaf weer blauw beeld en reboot gelijk. Ik heb nu de harddisk eruit gehaald en deze getest in mijn andere computer. Dan heb ik tenminste geen gerommel met al die diskette's die je met checkdisk nodig heb. Tijdens de checkdisk kwamen er veel bad sectors tevoorschijn, die gerepareerd zijn. Hij was ongeveer een uur bezig. Ik heb de schijf daarna weer teruggezet in mijn "defecte pc" en hij deed het gelukkig weer.

Bedankt voor jullie reactie's. _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 10:59 . Reden: Probleem opgelost ]