Zojuist is de pc van mijn vader naar de Filistijnen gegaan. Mijn zusje was bezig met een PowerPoint presentatie en had nog een documentje met informatie op een diskette staan. Bij het plaatsen van de diskette, begon de FDD veel herrie te maken en rukte ze de diskette eruit, waarop de computer bleef hangen. Na een reboot komt de pc tot het windows logo, waarna je in een fractie van een seconde een blauw scherm ziet en de pc gaat rebooten. Dit blijft de pc alsmaar doen.
Wat ik al heb gedaan: Geprobeerd de recovery te draaien. Pc zegt dat hij geen recovery kan vinden.
Als ik een back-up wil maken via de recovery-cd komt er een "Read-error" op het scherm.
Mijn specs zijn:
Intel Pentium 4 1,7GHz
256Mb geheugen
Windows XP Home Edition
Weet iemand wat dit is en wat ik kan doen?
Is het een hardwarefout of een softwarefout?
Tijdens het opstarten hoor ik geen piepjes, of andere gekke dingen.
Ik kan niet meer in het BIOS komen. Als ik de computer start krijg ik gelijk het bekende scherm met de tekst:"Windows is niet goed afgesloten. [...] Maak uw keuze [...] en dan kan je kiezen hoe je wilt opstarten. In veilige modus start de pc niet meer op. Ook niet als ik kies voor de juiste configuratie waarbij de pc wel werkt.
Wie kan mij helpen?
Wat ik al heb gedaan: Geprobeerd de recovery te draaien. Pc zegt dat hij geen recovery kan vinden.
Als ik een back-up wil maken via de recovery-cd komt er een "Read-error" op het scherm.
Mijn specs zijn:
Intel Pentium 4 1,7GHz
256Mb geheugen
Windows XP Home Edition
Weet iemand wat dit is en wat ik kan doen?
Is het een hardwarefout of een softwarefout?
Tijdens het opstarten hoor ik geen piepjes, of andere gekke dingen.
Ik kan niet meer in het BIOS komen. Als ik de computer start krijg ik gelijk het bekende scherm met de tekst:"Windows is niet goed afgesloten. [...] Maak uw keuze [...] en dan kan je kiezen hoe je wilt opstarten. In veilige modus start de pc niet meer op. Ook niet als ik kies voor de juiste configuratie waarbij de pc wel werkt.
Wie kan mij helpen?