[vb.net] In de parent de waardes van de child

Pagina: 1
Acties:

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-04 20:22
Ik wil graag de public waardes van een child vullen in de parent. Zie plaatje.

De ProductLib roep ik aan van extern. Dan doe ik .load() en gaat hij naar de overerving productctrl. Hier laad hij dingen uit de ProductCont (dat is niet het probleem). Maar productctrl moet het object productlib vullen met deze data. Dat is dus het kind vullen vanuit de parent lijkt mij? Hoe kan je dit doen en kan het eigenlijk wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.bikespirit.nl/html/download/726.jpg

Click hier niet

Verwijderd

Als je dat object gecreeerd hebt in de parent, kun je hem toch van waardes voorzien? 8)7

Dus in ProductCtrl een object ProductLib maken en in de instantie kun je dan de waarde table zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 18:42 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt een friend sub/functie of zelfs property gebruiken in die class zodat 'ie "van buitenaf" niet zichtbaar is maar dat de parent er wel bij kan. Je kunt events gebruiken om te communiceren vanuit je child naar je parent. Enzovoorts. Er zijn 1001 manieren voor. Het is maar net hoe je het wil implementeren...

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 17-11-2005 18:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-04 20:22
Ik roep dus ProductLib aan en dit object moet worden gevuld. Ik zit er niet op te wachten om in ProductCtrl een nieuwe ProductLib aan te maken.

Dus ik heb

ObjProd = new ProductLib()
ObjProd.Load()

Dan moet hij in die load functie van ProductCtrl dus ObjProd vullen met gegevens zonder weer een obj aan te maken.

Je kan het natuurlijk oplossen door
ObjProd = new ProductLib()
ObjProd.Load(ObjProd)

Maar dat vind ik spuug lelijk.

Dus daarom vroeg ik me af of ik in ProductCtrl iets van Child.ID = 2 kan doen waarin Child dus het object ObjProd is.

Click hier niet