NEC3520A constant schommelende buffer

Pagina: 1
Acties:

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
Ik heb sinds kort een nieuw systeem en tegelijk ook nieuwe dvd schijven van philips. Ik heb dus geen idee waar het aan kan liggen dat mijn Buffer Level in Nero blijft verspringen. Constant gaat ie van 87-92 naar 9-15 met stappen van 10 of meer. Het branden duurt vanzelfsprekend dan ook veel langer en 2x de voorspelde tijd is geen uitzondering. De schijven zijn Philips 8x DVD+R met mediacode MBIPG101R04.
Ik heb mijn NEC Firmware van 1.04 ge-update naar 3.06 zonder resultaat. De brander zit eenzaam in mijn sec ide channel, de eerste hdd in pri en de 2de in sata. Ook als ik op 4 ipv 8x brand komt er geen verandering in. Met Alcohol krijg ik ook hele lange brandtijden. Help!

Configuratie
AMD Athlon 64 3000+ Venice
ASUS A8N-E BIOS 8/22/2005 Rev 1008
TwinMos 1024MB DDR400 Dual Channel
1xMaxtor 200GB SATA 7200RPM
1xMaxtor 80GB PATA 7200RPM
1xNEC3520 rev 3.06
Windows XP SP2
Nero 7.0 Premium

[ Voor 3% gewijzigd door hattorihanzo op 17-11-2005 18:07 ]

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Q: When I burn a disc in Nero, the buffer dances wildly, is this a problem?
A: NO, not normally, this happens with most new 16X DVD writers, on the NEC drive this is normally caused by the drives AOPC system recalibrating the optics and laser power as the burn progresses. This system is also used to grade media and determine if the burn should continue at a faster speed or slowed down to preserve burn quality.

Staat DMA wel aan? Want x2 de voorspelde tijd is wel heel lang namelijk.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
EUh, heb je ook op je IDE controller aangezet dat de brander in UMDA2 draait? Dikke kans dat ie nu in PIO mode staat. Daardoor heb je "rare" speeds.

Om te veranderen: Deze Computer > Eigenschappen > Hardware > Apparaatbeheer > IDE/ATAPI Controllers

Daar kies je je PATA controller (niet de s-ata dus). Ga naar eigenschappen Secondary Channel en zet em daar op UMDA 2 - Ultra 33 ofzo... Dit zou een hoop moeten schelen.

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
Hij draait in Multi-word DMA-2. Ik heb overigens Nforce 6.70 drivers en de SW IDE software of whatever ook aangeklikt tijdens de install. En het verspringen van buffer level van 90+ naar 10- blijft ie constant doen, niet af en toe tussendoor ofzo. Zou het trouwens kunnen liggen aan die Philips schijven dat ze zo ontzettend klote zijn dat ie de hele tijd de brandsnelheid moet calibreren? Met Alcohol heb ik m op 8x gezet, heeft Alcohol teruggezet naar 4x omdat de media niet compatible scheen te zijn ofzo en brandde het vervolgens in ongeveer 2x :S. Is dit misschien wat Nero ook doet en duurt het daarom 2x zo lang?

Afbeeldingslocatie: http://img462.imageshack.us/img462/1295/neroprintje6si.th.jpg

EDIT: Ik heb net Nero CDSpeed gedraaid en de overdrachtssnelheid getest, die bleef steken op 2.2. Ik heb toen de Nvidia SW IDE Drivers maar verwijderd en haal nu netjes snelheden boven de 10x. Ik ben eruit.

[ Voor 124% gewijzigd door hattorihanzo op 17-11-2005 21:46 ]