Mijn huidige Acer Travelmate 803 LCib is dood. (2 jaar jong)
Reparatie van Moederbord en behuizing etc gaat 520 euro kosten... bovendien moet hij naar de UK opgestuurd worden en kan tot 12 weken gaan duren
Specs:
P4M Centrino 1.6Ghz
1024 MB RAM PC2100
Hitachi 80GB 7200 RPM
Radeon M 9000 64Mb
2.9 KG (?)
15" SXGA+
Ik vind het niet echt een gezonde investering (520e) voor een 2 jaar oude laptop.
Al is hij qua specs absoluut nog erg goed
Ik zit er dus aan te denken om een nieuwe te kopen, en sommige onderdelen te verkopen van mijn Acer. De HDD en RAM kan ik nog gebruiken bijvoorbeeld, dus daar kan ik op de nieuwe laptop bezuinigen of die erbij geleverd wordt verkopen.
Omdat ik nergens een geschikte laptop kan vinden met een fatsoenlijke resolutie (SXGA+).. HELP
Waarvoor gaat hij gebruikt worden?
De studie, ik zal hem regelmatig meenemen naar de Uni.
Daar gebruik ik hem voor o.a. Eclipse en andere dingetjes.
Verder Office etc. en natuurlijk E-Mail en Internet (duh).
Geen al te spannende dingen. Games is leuk, maar geen noodzaak.
Eisen
Voor merken beperk ik me tot:
[+]
Reparatie van Moederbord en behuizing etc gaat 520 euro kosten... bovendien moet hij naar de UK opgestuurd worden en kan tot 12 weken gaan duren
Specs:
P4M Centrino 1.6Ghz
1024 MB RAM PC2100
Hitachi 80GB 7200 RPM
Radeon M 9000 64Mb
2.9 KG (?)
15" SXGA+
Ik vind het niet echt een gezonde investering (520e) voor een 2 jaar oude laptop.
Al is hij qua specs absoluut nog erg goed
Ik zit er dus aan te denken om een nieuwe te kopen, en sommige onderdelen te verkopen van mijn Acer. De HDD en RAM kan ik nog gebruiken bijvoorbeeld, dus daar kan ik op de nieuwe laptop bezuinigen of die erbij geleverd wordt verkopen.
Omdat ik nergens een geschikte laptop kan vinden met een fatsoenlijke resolutie (SXGA+).. HELP
Waarvoor gaat hij gebruikt worden?
De studie, ik zal hem regelmatig meenemen naar de Uni.
Daar gebruik ik hem voor o.a. Eclipse en andere dingetjes.
Verder Office etc. en natuurlijk E-Mail en Internet (duh).
Geen al te spannende dingen. Games is leuk, maar geen noodzaak.
Eisen
- Mijn vorige Acer (TM 803) was niet al te sterk qua behuizing. Het ding moet zonder al te veel moeite een jaar of 3 meegaan. Uiterlijk is leuk
maar een fancy zilvergrijze behuizing die binnen een maand helemaal onder de krassen zit, of schermen die na een week bij het openen beginnen te kraken hoeft van mij niet.
- Draagbaarheid. Het ding moet vooral draagbaar zijn. Onder de 2.8kg dus. Hoe lichter, hoe beter, dus als hij 2.2kg is zou dat erg leuk zijn. De accu moet ook MINIMAAL 3.5 - 4 uur onafgebroken mee kunnen, met scherm op normale helderheid en met wifi aan.
- Opslag. Harde schijf is niet zo belangrijk, omdat ik dus net een nieuwe Hitachi 80Gb 7200 RPM heb gekocht. DVD brander is leuk, maar geen must. Wel een CDbrander
- Het scherm. Als er een 15" scherm op zit, dan wil ik minimaal SXGA+ (1400x1050) resolutie.
Als er een 14" scherm in zit, dan moet de laptop ook fysiek kleiner zijn dat het 15" exemplaar.
Ik hou niet van reflecterende schermen en inkijkhoek moet ook best goed zijn. Dat is met mijn huidige Acer TM 803 anders... - (Mogelijkheden voor een docking station)
- Snelheid. Dit is niet zo heel belangrijk. Pentium M vanaf 1.5ghz is al voldoende.
Geheugen het liefst 512, maar is later natuurlijk makkelijk uit te breiden, heb dus nog een reepje 512MB PC2100 liggen.
Videokaart is relatief onbelangrijk - Prijs, het liefst <1400 euro.
Voor merken beperk ik me tot:
[+]
- IBM - Tank, maar duur. Beeldscherm niet altijd de juiste resolutie voor mij.
- Acer? - Kan de onderdelen van mijn huidige laptop gebruiken... Alleen voor garantie en service ben ik bang... Terecht, volgens bedrijf waar ik mijn huidige laptop heb gekocht. Ze verkopen ze alleen nog omdat ze anders teveel klanten mislopen.
- Sony - Bouwkwaliteit schijnt op behoorlijk niveau te liggen, nadeel dat ze vrij duur zijn.
- Asus - Positieve dingen over gehoord mbt garantie (standaard 2 jaar) etc.
- Apple iBook - Zeker leuk, maar ben bang dat niet alle software er goed op werkt (Eclipse bv.).
Heb ervaringen daar over gelezen namelijk.
Bovendien zit er waarschijnlijk net de iBook G5 aan te komen. Batterijduur schijnt erg goed te zijn en zoiezo is het design prachtig en past goed bij mijn iPod Video - HP/ Compaq
- Toshiba
- Dell
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 18:48 ]