Toon posts:

Acer laptop kapot, welke nieuwe

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige Acer Travelmate 803 LCib is dood. (2 jaar jong)
Reparatie van Moederbord en behuizing etc gaat 520 euro kosten... bovendien moet hij naar de UK opgestuurd worden en kan tot 12 weken gaan duren :r

Specs:
P4M Centrino 1.6Ghz
1024 MB RAM PC2100
Hitachi 80GB 7200 RPM
Radeon M 9000 64Mb
2.9 KG (?)
15" SXGA+

Ik vind het niet echt een gezonde investering (520e) voor een 2 jaar oude laptop.
Al is hij qua specs absoluut nog erg goed :'(

Ik zit er dus aan te denken om een nieuwe te kopen, en sommige onderdelen te verkopen van mijn Acer. De HDD en RAM kan ik nog gebruiken bijvoorbeeld, dus daar kan ik op de nieuwe laptop bezuinigen of die erbij geleverd wordt verkopen.

Omdat ik nergens een geschikte laptop kan vinden met een fatsoenlijke resolutie (SXGA+).. HELP :)

Waarvoor gaat hij gebruikt worden?
De studie, ik zal hem regelmatig meenemen naar de Uni.
Daar gebruik ik hem voor o.a. Eclipse en andere dingetjes.
Verder Office etc. en natuurlijk E-Mail en Internet (duh).
Geen al te spannende dingen. Games is leuk, maar geen noodzaak.

Eisen
  • Mijn vorige Acer (TM 803) was niet al te sterk qua behuizing. Het ding moet zonder al te veel moeite een jaar of 3 meegaan. Uiterlijk is leuk :) maar een fancy zilvergrijze behuizing die binnen een maand helemaal onder de krassen zit, of schermen die na een week bij het openen beginnen te kraken hoeft van mij niet.
  • Draagbaarheid. Het ding moet vooral draagbaar zijn. Onder de 2.8kg dus. Hoe lichter, hoe beter, dus als hij 2.2kg is zou dat erg leuk zijn. De accu moet ook MINIMAAL 3.5 - 4 uur onafgebroken mee kunnen, met scherm op normale helderheid en met wifi aan.
  • Opslag. Harde schijf is niet zo belangrijk, omdat ik dus net een nieuwe Hitachi 80Gb 7200 RPM heb gekocht. DVD brander is leuk, maar geen must. Wel een CDbrander :+
  • Het scherm. Als er een 15" scherm op zit, dan wil ik minimaal SXGA+ (1400x1050) resolutie.
    Als er een 14" scherm in zit, dan moet de laptop ook fysiek kleiner zijn dat het 15" exemplaar.
    Ik hou niet van reflecterende schermen en inkijkhoek moet ook best goed zijn. Dat is met mijn huidige Acer TM 803 anders...
  • (Mogelijkheden voor een docking station)
  • Snelheid. Dit is niet zo heel belangrijk. Pentium M vanaf 1.5ghz is al voldoende.
    Geheugen het liefst 512, maar is later natuurlijk makkelijk uit te breiden, heb dus nog een reepje 512MB PC2100 liggen.
    Videokaart is relatief onbelangrijk
  • Prijs, het liefst <1400 euro.
Tot dus ver heb ik een aantal leuke laptops kunnen vinden, maar vaak was het scherm qua resolutie niet goed genoeg.

Voor merken beperk ik me tot:
[+]
  • IBM - Tank, maar duur. Beeldscherm niet altijd de juiste resolutie voor mij.
  • Acer? - Kan de onderdelen van mijn huidige laptop gebruiken... Alleen voor garantie en service ben ik bang... Terecht, volgens bedrijf waar ik mijn huidige laptop heb gekocht. Ze verkopen ze alleen nog omdat ze anders teveel klanten mislopen.
  • Sony - Bouwkwaliteit schijnt op behoorlijk niveau te liggen, nadeel dat ze vrij duur zijn.
  • Asus - Positieve dingen over gehoord mbt garantie (standaard 2 jaar) etc.
[-]
  • Apple iBook - Zeker leuk, maar ben bang dat niet alle software er goed op werkt (Eclipse bv.).
    Heb ervaringen daar over gelezen namelijk.
    Bovendien zit er waarschijnlijk net de iBook G5 aan te komen. Batterijduur schijnt erg goed te zijn en zoiezo is het design prachtig en past goed bij mijn iPod Video :P
  • HP/ Compaq
  • Toshiba
  • Dell
Wat raden jullie mij aan te doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 18:48 ]

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Bovendien zit er waarschijnlijk net de iBook G5 aan te komen.
Die komt er sowieso niet aangezien een G5 veel te heet wordt voor in een laptop te steken.

Wat er wel binnenkort aankomt is de Intel-iBook, dan kun je er een dualboot van maken met Windows :9~

[ Voor 11% gewijzigd door rulus op 17-11-2005 17:38 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
PC2100 geheugen met een Sonoma Centrino gaat niet lukken helaas..

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Is het niet zo dat een fabrikant een normale levensduur van het ding moet garanderen? Na 2 jaar dood is absoluut niet normaal en je zou dan ook nooit voor de complete reparatiekosten op moeten mogen draaien...

Als ik jou was zou ik de consumentenbond ff bellen en vragen naar je rechten...

Verwijderd

Topicstarter
rulus schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:37:
[...]

Die komt er sowieso niet aangezien een G5 veel te heet wordt voor in een laptop te steken.

Wat er wel binnenkort aankomt is de Intel-iBook, dan kun je er een dualboot van maken met Windows :9~
Zou wel gaaf zijn, een iBook die draait op Windows XP :)
Qua hardwaren is zo'n iBook fantastisch, maar helaas nogal wat software 'problemen' die een Windows gebruiker moet overwinnen. Anders had ik echt zo'n iBook gekocht :)
Zo'n Intel-iBook duurt me te lang helaas :(
Nokko schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:40:
PC2100 geheugen met een Sonoma Centrino gaat niet lukken helaas..
Wrom niet? Dat betekend dus als ik een nieuwe laptop koop en daar dat reepje inzet dat ie niet werkt en dus een nieuw 512 reepje moet kopen en die oude moet weggooien?
Martijn schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:11:
Is het niet zo dat een fabrikant een normale levensduur van het ding moet garanderen? Na 2 jaar dood is absoluut niet normaal en je zou dan ook nooit voor de complete reparatiekosten op moeten mogen draaien...

Als ik jou was zou ik de consumentenbond ff bellen en vragen naar je rechten...
Mijn idee.., zowel Acer als De Greef (waar de laptop vandaan komt) houden hun poot stijf iig toen ik dit zei :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit me echt suf te zoeken naar Centrino Laptops die een resolutie hebben van 1400 X 1050.
Bijna allemaal hebben ze 1200 * 800 :/

Is er dan echt geen laptop die aan mijn eisen voldoet?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Omdat het Sonoma platform gebruik maakt van DDR2 geheugen op 400 of 533MHz DDR.

Verder is de M6Va misschien iets voor jou? Heeft wel zo'n spiegelend scherm dacht ik.

Te vinden bij o.a. www.laptops4u.nl

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Zo'n Intel-iBook duurt me te lang helaas
De Intel-Mac's komen er zeker voor deze periode volgend jaar, en de iBook zal een van de eerste modellen zijn die geüpdate wordt, samen met de iMac.

Er zijn zelfs geruchten dat de eerste Intel-mac's er al in januari/februari zullen zijn. Dit zou af te leiden zijn uit de pas vernieuwde iMac G5. Die ziet er langs buiten vrijwel hetzelfde uit als zijn voorganger, maar binnenin is de structuur helemaal anders. Dit zou wijzen op nieuwe onderdelen, bijvoorbeeld Intel-processoren.

Maar in mijn ogen is de iBook al geen optie meer voor je aangezien je een laptop zoekt met een resolutie van 1400 X 1050px, en de iBook kan maximaal 1024x768 draaien. Er is wel een hack voor te vinden, maar met 32mb vram gaat dat toch niet zo vlotjes lopen denk ik...

[ Voor 22% gewijzigd door rulus op 17-11-2005 19:49 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:37
/me Hoedje stelt voor om hier eens te kijken: [rml][ Review & Ervaringen] Dell Latitude D610[/rml]

-voldoet aan al je eisen
-3 jaar onsite garantie (dus geen gedoe zoals met Acer)

[ Voor 31% gewijzigd door Hoedje op 17-11-2005 20:00 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

hier stond iets vaut :+

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 20:27 ]

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:46:
[...]
Mijn idee.., zowel Acer als De Greef (waar de laptop vandaan komt) houden hun poot stijf iig toen ik dit zei :(
Mja, maargoed, tuurlijk zeggen ze dat. Je moet gewoon eerst elders informeren of je in je recht staat... Als dat zo is, brieven sturen, en anders rechtsbijstand ofzo inschakelen... Kan zeker de moeite waard zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:58:
/me Hoedje stelt voor om hier eens te kijken: [rml][ Review & Ervaringen] Dell Latitude D610[/rml]

-voldoet aan al je eisen
-3 jaar onsite garantie (dus geen gedoe zoals met Acer)
Ik ken deze, een studiegenoot heeft deze ook.
Ben niet zo'n fan van Dell.

Andere suggesties?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 21:19

tweakerbee

dus..?

http://www-131.ibm.com/we...000073&categoryId=2072541

2,5KG
1400x1050
magnesium behuizing

Wel duur, maar hey, voor de specs die jij wilt hebben en een stevige behuizing moet gewoon betaald worden.

You can't have everything. Where would you put it?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:46:
Zou wel gaaf zijn, een iBook die draait op Windows XP :)
Zit er voorlopig niet in.
Dat willen ze bij Apple juist voorkomen, met een vorm van hardware beveiliging.
Wrom niet? Dat betekend dus als ik een nieuwe laptop koop en daar dat reepje inzet dat ie niet werkt en dus een nieuw 512 reepje moet kopen en die oude moet weggooien?
Weggooien?
Wat dacht je van verkopen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:42:
[...]

Zit er voorlopig niet in.
Dat willen ze bij Apple juist voorkomen, met een vorm van hardware beveiliging.

[...]

Weggooien?
Wat dacht je van verkopen?
Die paar tientjes die ik er nog voor krijg..

De IBM T43 is trouwens wel erg mooi _/-\o_

Zat ook te kijken naar de Asus V6V of de M6Va.
Hoe zit het met de kwaliteit van de behuizing van Asus, komt dat in de buurt van een IBM?
Acer is 3x niks qua stevigheid.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Niks komt in de buurt van IBM.
Zo dat zegt genoeg ;)

Ik heb ze btw beide in irl gezien.
Tja, ik zelf zou meer betalen voor de IBM (maar dat komt omdat ik een fanboy ben + ik er 5 of 6 heb gehad) maar als je puur naar de specs to price ratio gaat kijken wint de Asus het.

Dus veel op weg? Pak dan de IBM. Goede tot perfecte service, snelle rma's, en erg betrouwbaar + 1 jaar garantie op je accu.

Asus zou ik alleen pakken als hij meer op je buro staat dan dat je er mee reist.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
520 eur voor reparatie van dat ding?? zeker via Acer enz, de officiele (dure) weg.

Misschien een idee om dat ding ergens anders te laten nakijken? Al zou t 150-200eur kosten, daarna kun je m verkopen, levert een stuk meer op dan de onderdelen los verkopen. Kun je dat geld meteen bij je budget opgooien om een (nog) betere te kopen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:41
2 jaar garantie is heel makkelijk af te dwingen, want die termijn staat duidelijk in de wet; langere garantie is lastiger, maar zeker de moeite waard om daar achteraan te gaan.

Hoe oud was die oude laptop precies, toen je het defect aan je leverancier meldde ?

En voor een nieuwe laptop: voor 125 euro heb je drie jaar garantie + schadeverzekering, met een gegarandeerde reparatietijd van 5 dagen bij Acer. Vooral die schadeverzekering kan een aardige geruststelling zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door StevenK op 20-11-2005 18:31 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Ik weet niet hoe de ervaringen met Alienware zijn, maar hier heb je laptops met mooie resolutie's (optie) en een grote keuze aan hardware die erin zit.
Toen ik laatst keek vielen de prijzen me heel erg mee, eventjes kijken wat je er van vind is dus wel de moeite waard:)

Verwijderd

Topicstarter
Roberto schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:18:
Niks komt in de buurt van IBM.
Zo dat zegt genoeg ;)

Ik heb ze btw beide in irl gezien.
Tja, ik zelf zou meer betalen voor de IBM (maar dat komt omdat ik een fanboy ben + ik er 5 of 6 heb gehad) maar als je puur naar de specs to price ratio gaat kijken wint de Asus het.

Dus veel op weg? Pak dan de IBM. Goede tot perfecte service, snelle rma's, en erg betrouwbaar + 1 jaar garantie op je accu.

Asus zou ik alleen pakken als hij meer op je buro staat dan dat je er mee reist.
Ik neem hem regelmatig mee naar de Uni.
Wil niet weer met het gezeik zitten van een kapotte laptop en geen garantie.
Bovendien is de behuizing van een Acer gewoon niet sterk genoeg om hem dagelijks mee te nemen.
Op ten duur gaat hij gewoon kapot.
DJSmiley schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:26:
520 eur voor reparatie van dat ding?? zeker via Acer enz, de officiele (dure) weg.

Misschien een idee om dat ding ergens anders te laten nakijken? Al zou t 150-200eur kosten, daarna kun je m verkopen, levert een stuk meer op dan de onderdelen los verkopen. Kun je dat geld meteen bij je budget opgooien om een (nog) betere te kopen.
Reparatie gaat via IMD.
Moederbord moet vervangen worden waarschijnlijk, kan ook nog is tot 12 weken duren.
Verder behuizing nog vervangen omdat hij op hier en daar los zit.
StevenK schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:28:
2 jaar garantie is heel makkelijk af te dwingen, want die termijn staat duidelijk in de wet; langere garantie is lastiger, maar zeker de moeite waard om daar achteraan te gaan.

Hoe oud was die oude laptop precies, toen je het defect aan je leverancier meldde ?
Hij is van begin november 2003, dus ik belde een kleine week na het verstrijken van de 2 jaar.
De winkel gaf Acer de schuld van slechte service buiten de garantieperiode en kon/wilde daarom niks doen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:41
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:35:
Hij is van begin november 2003, dus ik belde een kleine week na het verstrijken van de 2 jaar.
De winkel gaf Acer de schuld van slechte service buiten de garantieperiode en kon/wilde daarom niks doen.
Da's jammer; het wordt toch tijd dat hier eens wat (proef)processen over worden gevoerd, zodat de rechter zich uit kan gaan spreken wat een redelijke termijn is mbt. levensduur.

Met Acer heb jij niks van doen en volgens de wet is de leverancier zelfs verplicht mee te werken aan garantie die binnen de wet valt.

[ Voor 13% gewijzigd door StevenK op 20-11-2005 19:16 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Chillem.nl
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:03
Je zoekt iets draagbaars van goede kwaliteit? Bij de Mediamarkt staat op dit moment voor € 999,- (!!) de Sony Vaio VGN-FJ1s.

Specs (via Google):

Intel Pentium M 740 1.73 Ghz, 512MB (1x512MB), 80 GB 5400rpm, Double Layer DVD+/-RW, X-Black Dual Lamp LCD 14.1" TFT 1280x800 WXGA, Wireless LAN, Bluetooth, Windows XP Home (UK, geen NL), 128MB Videokaart (shared), 1 jaar pickup & return garantie, Geintegreerde webcam

Leuk ding dus, alleen weinig over te vinden (ook niet op GoT of in de pricewatch).

Gezien bij Mediamarkt in Utrecht, stond nog een hele stapel. Weet dus niet of ze 'm in andere plaatsen ook hebben. Echt een fantastische aanbieding als je 't mij vraagt.

Verwijderd

Topicstarter
Chillem.nl schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:54:
Je zoekt iets draagbaars van goede kwaliteit? Bij de Mediamarkt staat op dit moment voor € 999,- (!!) de Sony Vaio VGN-FJ1s.

Specs (via Google):

Intel Pentium M 740 1.73 Ghz, 512MB (1x512MB), 80 GB 5400rpm, Double Layer DVD+/-RW, X-Black Dual Lamp LCD 14.1" TFT 1280x800 WXGA, Wireless LAN, Bluetooth, Windows XP Home (UK, geen NL), 128MB Videokaart (shared), 1 jaar pickup & return garantie, Geintegreerde webcam

Leuk ding dus, alleen weinig over te vinden (ook niet op GoT of in de pricewatch).

Gezien bij Mediamarkt in Utrecht, stond nog een hele stapel. Weet dus niet of ze 'm in andere plaatsen ook hebben. Echt een fantastische aanbieding als je 't mij vraagt.
Die aanbieding had ik ook in de folder gezien.
Voor mij niet zo interessant.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 20:42 ]

• Hoedje
Maar wat heb je zelf al gevonden? Want ondanks het neerplempen van veel eisen en een uitgebreide startpost is het eigenlijk de bedoeling dat je iig laat zien wat je zelf hebt gevonden!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
Voorlopig, de Asus M6Va-8041H

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
- Intel Pentium M 740 (Dothan 1.73Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB) 
- 2x 512Mb DDRII 533Mhz SDRAM 
- 8 x DVD+/-RW Dual Layer 
- ATI Mobility Radeon X700 128Mb VGA 
- 15.1" SXGA+ CrystalShine TFT (1400 x 1050) (Géén Glare) 
- Interne W-LAN 54Mbps (2915abg)/ Bluetooth 
- Windows XP Home NL/UK/FR 
- 2 jaar pick up & return garantie (Uit te breiden naar max. 3 jaar onsite) 
- Gratis Draagtas, Optical Mouse & Asus Ai Flash 256MB 
- Verzekering Geen laptopverzekering 
- Pixelgarantie Complete pixelgarantie ipv ZBD (8 dagen) 
- Garantie 2 jaar pick up & return garantie 
- Besturingssysteem MS Windows XP Home NL/UK/FR 
- Harde schijf 60Gb 5400RPM

Maar zit te kijken naar een 2e hands IBM T-42, maar ik zie voorlopig alleen schermen met een XGA (1024x768) scherm, terwijl ik een SXGA+ zoek.
Die bestaat volgens mij wel.

• Hoedje
Tja, die Asus ziet er goed uit. Nogmaals ik zou die Dell overwegen, die sluit namelijk aan op al je eisen. Maar ik kan me goed voorstellen dat je iets tegen een bepaald merk hebt, en het daarom niet wil. De Asus zul je zeker geen spijt van krijgen. Ik lees hier op GoT niets dan goed over Asus en hun service. Nadelen zijn de draagbaarheid (14 inch is iets makkelijker mee te nemen) en het gebrek aan docking mogelijkheden. Maar verder is het echt een goede keuze. Je hebt een mooi hi-res scherm, goede graka (X700) en snelle harde schijf 5400 rpm (al heb je zelf een nog snellere 7200 rpm).

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, ik twijfel nog over die Dell.
Weet niet of die nou zo stevig is qua behuizing, wel vrij licht volgens mij.
Ga er nog over nadenken :)

Ben op zoek naar een 2e hands IBM Thinkpad T42/T43 of een R52, maar wel met een SXGA+ scherm.
Jammer dat de meeste gewoon met een XGA scherm zijn :(

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
T42's zijn zelfs leverbaar met UXGA schermen.

En de R50 met een QUXGA ofzo. (scherm kost wel 1500 dollar)

Maar ik heb toevallig gister een T41 gevonden met een 14"SXGA scherm, en 2 accu's.
Dus ze zijn er wel, gewoon even goed zoeken :)

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:39
Chillem.nl schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:54:

Specs (via Google):

Bluetooth zit er niet op, er loopt sinds gisterenavond een topic over deze laptop, dus als ie wellicht toch nog binnen de overweging valt: Sony Vaio VGN-FJ1S ervaringen

Verwijderd

Topicstarter
Roberto schreef op maandag 21 november 2005 @ 09:55:
T42's zijn zelfs leverbaar met UXGA schermen.

En de R50 met een QUXGA ofzo. (scherm kost wel 1500 dollar)

Maar ik heb toevallig gister een T41 gevonden met een 14"SXGA scherm, en 2 accu's.
Dus ze zijn er wel, gewoon even goed zoeken :)
Zijn erg veel IBM's te koop, maar allemaal met een XGA scherm :(

Als iemand een IBM met SXGA+ scherm vind, dan wil ik het graag weten! ;)

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
IBM (Lenovo) heeft zeker systemen met SXGA+ (bijv R51 (een beetje betaalbaar), of T43 (niet betaalbaar)). Zoek maar beter (hier op GOT, of op de site van de fabrikant).

edit, oops, voor 2e hands weet ik het niet/edit

[ Voor 14% gewijzigd door kdekker op 21-11-2005 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
kdekker schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:21:
IBM (Lenovo) heeft zeker systemen met SXGA+ (bijv R51 (een beetje betaalbaar), of T43 (niet betaalbaar)). Zoek maar beter (hier op GOT, of op de site van de fabrikant).

edit, oops, voor 2e hands weet ik het niet/edit
De T-series vind ik erg mooi ivm met het lage gewicht.
Tot dusver alleen nog maar XGA schermen tegengekomen :(

Vandaag even wat Asus laptops bekeken, helaas geen M6v, maar wel een Z-serie.
Zien er toch niet zo heel stevig uit, hopelijk is dat bij de M6 serie beter..?

Verwijderd

Aopen Barebone 1559-AS, 533MHz, NVidia GeForce Go 6600
Intel 915PM Chipset, 533MHz FSB, DDR2, SATA
NVidia GeForce Go 6600 128Mb
15" SXGA+ 1400x1050 (Dual View Support)
10/100/1000 BaseT Lan + 56Kbps modem
Intel Pentium® M 760 - 2.0Ghz, 533MHz FSB, 2M cache
Hitachi Travelstar 5K100, 80Gb, 5400rpm, 2.5" 9.5mm SATA
SO-Dimm 1Gb DDR2 SDram PC2-4200, 200pins
Aopen DVD+/-RW Slimline Barebook 1557/1558/1559

Heb zelf dit systeempje ^^ via informatique werkt perfect heb hem nu +/- 1,5 maand
http://shop.informatique.nl/inh/nbc/nbc.xls

Kennis heeft er ook een ongeveer 1 jaar geleden gekocht hij gaat er nogal ruw mee om werkt nog steeds perfect.

Verwijderd

Maar laptop van informatique heeft geen bluetooth->?

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:08:
[...]
De T-series vind ik erg mooi ivm met het lage gewicht.
Tot dusver alleen nog maar XGA schermen tegengekomen :(
Ik heb zelf ook een T-serie laptop van IBM, de T41, en ik gebruik hem ook op de uni bij mijn studie. Het zijn echt ideale werkpaarden. Ik heb de 14" versie met XGA resolutie en hij is lekker klein en licht om mee te nemen (2,2 kg) maar heeft toch een fantastisch keyboard en is bijzonder degelijk. Je krijgt niet snel een krasje op je Thinkpad of een afgebroken onderdeel.
Op multimediagebied moet je wel wat inleveren maar op andere gebieden wordt dat ruimschoots gecompenseerd. Ik heb mijn ervaringen trouwens als user survey gepost op de Productsurvey van Tweakers.

Ik heb zelf ook lopen te zoeken naar de SXGA versie maar die is tweedehands inderdaad iets moeilijker te krijgen. Het is dat ik een goed aanbod zag van de XGA versie, anders had ik ook verder gezocht. Op een 14" scherm is XGA trouwens gewoon goed te doen. Maar meer is natuurlijk altijd beter ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je bijdrage.

Ik heb zitten kijken naar een DELL Latitude D610.
Een SXGA+ scherm is fantastisch, heeft mijn Acer ook.
Deze is echt 15" en daar is het zeer goed op te doen.
Ik vraag me af in hoeverre dit ook het geval is op een 14", het lijkt me dat dat eigenlijk wel heel erg klein wordt dan.

Zou een XGA op een 14" niet beter zijn en ongeveer gelijk aan een SXGA+ op een 15".?

Als ik voor een 14" XGA zou gaan, dan komen er een heleboel 2e hands IBM T42's in aanmerking :)
En stiekem wil ik wel een IBM ;)

Iemand een screenshot van een 14" XGA resolutie?

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-02 13:21
screenshot ?

1024X768 blijft gewoon 1024X768 niet groter maar ook niet kleiner (bij een screenshot dan he)
zoiets moet je gewoon in het echt zien

I've GoT a solution

Verwijderd

Topicstarter
roelke schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:14:
screenshot ?

1024X768 blijft gewoon 1024X768 niet groter maar ook niet kleiner (bij een screenshot dan he)
zoiets moet je gewoon in het echt zien
Als je een screenshot maakt dan kun je toch echt wel een indruk krijgen van de grootte van je desktop of internetbrowser bijvoorbeeld.
Pagina: 1