Toon posts:

ISA 10/100BaseT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat dit? Want ik wil een 486 server. Anders moet heel het netwerk op dat tragere model.
(Ik ben Newbie)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Nee, bestaat niet. 10/100 bestaat alleen in PCI (& PCMCIA) uitvoering... Zou ook weinig nut hebben als ze die in ISA uitvoering zouden maken, want ISA kan 100Mbit nooit bijbenen...:+

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er 486/p1 mobo's die dit wel aankunnen?

Verwijderd

jep, gewoon eentje met pci sloten vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog tijd, dus zal ik uitkijken.
Thx voor de snelle reply, alletwee

• Martijn
Hoe bedoel je? Als je een mobo hebt met een PCI slot (en PCI heb je al vanaf de latere 486 mobo's), dan kun je er gewoon een PCI 10/100 kaartje inprikken. Let er wel op dat je nooit een datadoorvoor van 100Mbit zal halen. Simpelweg, omdat je een 486 dat gewoon niet kan laten leveren... Maar met een beetje geluk zal het wel wat sneller zijn als 10 Mbit...

• Martijn
Goh, nu beginnen we allemaal tegelijk te replyen...>:)

Verwijderd

Gebruik de SEARCH en gij zult vinden.
En ja 3com heeft bijvoorbeeld isa 10/100mbit kaartjes.
En JA isa kan die snelheid makkelijk aan (misschien dan niet maximaal, maar met een 486 hoef je dat ook niet te verwachten)
ISA offers a modest bandwith of 8 MBps maximum
BYTE dus

• Martijn
Probeer DAAR maar eens aan te komen...

Verwijderd

Maar mijn 80486 DX/2 66MHz haalt via de webserver geen snellere verbinding dan 280KByte/sec.
Dus aan 100MBit heb je niks, trekt die 80486 niet denk ik. Bij mij niet iig.
Heb 2 CPU's geprobeerd, Cyrix en AMD.
Vrijwel even snel...

• Martijn
Ik zou trouwens gewoon 10Mbit pakken in een 486 hoor... Met die 100 Mbit kaartjes haal je in jou geval echt niet veeeeeeeel sneller... Dusss.... En als je op zoek gaat naar die 3com kaartjes; ik zou het niet doen, is het geld echt niet waard... Voor 25 piek heb je een 10Mbit ISA kaartje...

Verwijderd

Uhhh jij zei dus dat't pertinent niet kon!
Maar goed die dingen zijn bij betere zaken wel te krijgen hoor
Niet onder je fout uit proberen te kruipen
gewoon toegeven

Verwijderd

en als-ie nou een 100mbit hub heeft?
doh

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niks, maar discutieer maar voort, dit is leerrijk:)

• Martijn
Op donderdag 18 januari 2001 16:43 schreef Deleon het volgende:
Uhhh jij zei dus dat't pertinent niet kon!
Maar goed die dingen zijn bij betere zaken wel te krijgen hoor
Niet onder je fout uit proberen te kruipen
gewoon toegeven
Ok, jij je zin, ik wist niet dat die bestonden... Ik vind het ook nutteloos om kaarten te maken die naar beneden getrokken worden omdat de gebruikte bus het niet aankan...

Verwijderd

Topicstarter
Zou een 10mbit de snelheid van kabelinternet echt merkbaar verminderen t.o.v. een 100mbit?

• Martijn
ABSOLUUT NIET...:)
Je kabelinternet is echt geen 10MBit hoor, zou wel mooi zijn als het wel zo was...:P
Als je bij Chello zit, is het bv. 1,5 Mbit, dus als je het daarvoor doet gewoon 10Mbit kaartje kopen...

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op donderdag 18 januari 2001 16:47 schreef Martijn het volgende:

[..]
Ok, jij je zin, ik wist niet dat die bestonden... Ik vind het ook nutteloos om kaarten te maken die naar beneden getrokken worden omdat de gebruikte bus het niet aankan...
maybe zijn er 100mbit isa kaarten voor 486 pc's, die op een 100mbit netwerk moeten?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
neuh, dat zeker niet, max snelheid is vaan niet hoger dan 256 KByte per sec, hoger zijn grote uitzonderingen...

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 16:32 schreef Martijn het volgende:
Nee, bestaat niet. 10/100 bestaat alleen in PCI (& PCMCIA) uitvoering... Zou ook weinig nut hebben als ze die in ISA uitvoering zouden maken, want ISA kan 100Mbit nooit bijbenen...:+
Sterker nog:

Ik heb een 10/100 ISA kaart in mijn 3e PC zitten.
Is er 1 van 3Com (type nummer ff kwijt).
e zijn inderdaad duur (rond de F 400), maar je zou eens kunnen kijken bij http://www.abgcomputers.nl die hebben ze wel eens 2e hands (de mijne daar ook gekocht)..
Pagina: 1