Toon posts:

Problemen met DVD branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
L.S.

om mijn eigen gemaakte vakantiefilmpjes op DVD te kunnen branden, heb ik onlangs een DVD brander aangeschaft (Philips Double Capacity Serie). Hierbij geleverd is Nero software.

Ik heb mijn homevideo gemaakt en opgeslagen als wmv, avi en mpeg-2. Met Nero heb ik de DVD gebrand op een DVD-RW (in mpeg-2 formaat). Op mijn PC kan ik de DVD wel afspelen, maar op de DVD-speler van mijn TV niet. Dit is een Denon 1000. Deze is geschikt voor mpeg-2. Ik heb al naar de regiocode gekeken. Ze zijn beide regiocode 2. Ook de Pal-instelling staat juist.

Ik heb reeds eerder gebrande DVD's met de TV DVD-speler afgespeeld, dus het moet kunnen. Maar ik krijg het zelf niet voor elkaar. Op de een of andere manier kan hij de gebrande DVD niet lezen.

Maakt het uit of ik hiervoor een DVD-RW gebruik, of zou dat geen verschil moeten maken? Kan iemand me misschien helpen en zeggen wat ik vergeet of eventueel fout doe?

Alvast bedankt voor een reactie.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:18
Het zou kunnen dat deze geen DVD-RW ondersteund of dat hij niet compatible is met dit merk schijfjes. Ik zoek even een site waar je dit kunt zien.
http://www.videohelp.com/dvdplayers.php
Weet niet precies welk type je hebt namelijk, er zijn meerdere 1000-series. Maar 1 ervan (van welke ik denk dat je die hebt) kan géén DVD-RW aan, wel DVD-R.

[ Voor 44% gewijzigd door The__Virus op 17-11-2005 17:30 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

DarkSide

theres no place like ::1

Inprinciepe is DVD gewoon MPEG 2. Vraag is hoe brandt jij het? Brandt jij gewoon het film bestand op de DVD? Dus zeg maar als data? Of brandt hem echt als DVD video. Dat hij dus een video TS map en een audio TS map aanmaakt?
Op manier 1 is het logisch dat hij afspeelt op je pc. Daar zal wmp hem zonder problemen afspelen, alleen niet als DVD film maar als gewoon een media file.
Op manier 2 maak je er echt een DVD van. En zou het op de meeste DVD spelers af te spelen moeten zijn.
Of jouw DVD speler problemen heeft met RW's weet ik niet. Mijn oude dvd speler had daar wel wat moeite mee. En mijn nieuwe die slikt tot nu toe alles wat ik hem geef.

Dus vertel even hoe je brandt?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ik brand de DVD als DVD Video. Als ik na het branden de files bekijk op de DVD, dan staan er zowel Video-ts files als audio-ts files op.

Ik ga eerst wel eens een DVD-R proberen dan. Mss dat het dan wel lukt. Bedankt iig voor de tip.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 17:38 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:30:
Ik brand de DVD als DVD Video. Als ik na het branden de files bekijk op de DVD, dan staan er zowel Video-ts files als audio-ts files op.

Ik ga eerst wel eens een DVD-R proberen dan. Mss dat het dan wel lukt. Bedankt iig voor de tip.
Dit zou gewoon goed moeten zijn. Een nieuwere versie van nero kan trouwens ook helpen.
Ik had dit eerst ook met nero 6.0 terwijl de laatste van nero 6.11 bij mij goed brandde.
En met 7 heb ik helemaal geen problemen.

Maar even testen met een DVD-R kan ook. Of anders kijken of je je booktype van je DVD kan aanpassen. Zodat je DVD speler hem niet ziet als DVD-R / RW maar als DVD-ROM (zeg maar originele DVD) Of jouw brander dit ondersteund weet ik niet. Maar dit kan zeker helpen als je DVD speler al wat ouder is.

Suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:18
DVD-R(W) ondersteunt geen BitSetting, dat doet alleen DVD+R(W). Maar heb je nou al op die site gekeken? Als je de Denon DVD 1000 hebt, klopt het dat ie geen -RW afspeelt, als je in de tabel kijkt.
Pagina: 1