Subwoofer wel signaal geen geluid?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 67204

Topicstarter
Beste medetweakers, al geruime tijd geniet ik van mijn 6.1 surround (7channel stereo met muziek). De schrik zat er dan ook goed in toen ik er laatst achter kwam dat mijn subwoofer het niet meer deed. Wat ik ook probeerde (aan uit, automatisch/manual, zware bas/lichte bass en hard of zacht subwoofer volume) het mocht niet baten. Na een tijdje zonder subwoofer geleeft te hebben leefde hij ineens weer op. Ik helemaal blij tot ik diezelfde avond ineens een paar flinke ploffen hoorde. Shit dat zit niet goed dacht ik toen al. En ja hoor ik de volgende dag mijn muziek aanzetten bijna geen bas :(. Ik krijg hem nu ook weer niet aan de praat en ben bang dat hij echt het loodje heeft gelegt. Het vreemde vind ik echter dat hij wel aangeeft het signaal te ontvangen (lampje gaat van rood naar groen op de sub) maar toch geen geluid produceerd. Dit was trouwens bij de eerste x ook al. Mijn garantie is vervallen maar ik hecht nog veel waarde aan mijn subwoofer (KEF psw2000) en hoop dat ook dat een paar audiofanaten/kenners mij kunnen helpen. Ik ben niet bang om iets uit elkaar te moeten halen dus alle ideeen die mijn woofertje eventueel weer een nieuw leven in kunnen blazen zijn welkom.

Bij voorbaad dank,

Jan

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:05
Je kan hem eens op een andere bron hangen, bijvoorbeeld je pc (met verloopstukje). Dan sluit je iig uit dat het je versterker is.

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Of het jackplugje met je vinger aanraken en kijken of je geluid uit je sub krijgt (wel het goede plugje uiteraard)

Topicstarter
The__Virus schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:31:
Je kan hem eens op een andere bron hangen, bijvoorbeeld je pc (met verloopstukje). Dan sluit je iig uit dat het je versterker is.
Heb hem in mijn cambridge soundworks gestoken ook daar deed i het niet, me sub van mijn creative setje doet het wel gewoon in de cambridge maar ook weer niet in mijn reciever (denon avr-3802). Denk dus niet dat ik het zo goed kan uitsluiten omdat ze blijkbaar toch verschillen (al is de aansluiting hetzelfde). alleen bij de creative subwoofer eindigt het draadje in 1 rode en 1 zwarte draad (terwjil hij voor in de cambride gewoon over 1 plug beschikt) en mijn psw2000 heeft zowel in zijn sub als in de reviever een plug en verloopt/verandert dus niet.

Topicstarter
JuuL20 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:34:
Of het jackplugje met je vinger aanraken en kijken of je geluid uit je sub krijgt (wel het goede plugje uiteraard)
no sound, ook niet bij mijn goede sub trouwens is dit vertrouwbaar?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 17-11-2005 18:00 ]

• JuuL20
Als je hem niet vol open zet zul je niets mollen.
Op de goeie plaats aangeraakt?
Als hij dat niet doet zijn je instellingen verkeerd of is er iets stuk.

[ Voor 52% gewijzigd door JuuL20 op 17-11-2005 18:03 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:57

GaMeOvEr

Is een hork.

Om bij het begin te beginnen, is het een actieve of passieve subwoofer? Als in, zit er een versterker in de sub zelf, of moet hij op een speaker uitgang?

[edit]

Zit een LEDje op zeg je, dan is het dus een actieve sub.

Als je hem aan een line out van je receiver hangt (tape out, pre-out) geeft hij dan wel geluid?

[ Voor 36% gewijzigd door GaMeOvEr op 17-11-2005 18:10 ]

Aannames zijn fataal.

Topicstarter
JuuL20 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:02:
Als je hem niet vol open zet zul je niets mollen.
Op de goeie plaats aangeraakt?
Als hij dat niet doet zijn je instellingen verkeerd of is er iets stuk.
Met vertrouwbaar bedoelde ik niet of ik hem kon mollen maar of de test altijd slaagt wanneer de subwoofer nog leeft. Verder leek het mij dat ik hem op de plug zelf moest aanraken, dus dat gedeeltje wat je normaalgesproken in je reciever prikt.

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:08:
Om bij het begin te beginnen, is het een actieve of passieve subwoofer? Als in, zit er een versterker in de sub zelf, of moet hij op een speaker uitgang?

[edit]

Zit een LEDje op zeg je, dan is het dus een actieve sub.

Als je hem aan een line out van je receiver hangt (tape out, pre-out) geeft hij dan wel geluid?
snap niet precies waar je op doelt met line out (tape out, pre-out) kun je dit even verduidelijken. En het is volgens mij idd een actieve sub (kan ook het volume op de sub appart regelen namelijk), ik gok dat mijn sub van de cambridge set passive is, dit is zeker ook waarom het geen zin heeft ze op elkaars uitgangen aan te sluiten?

pre-out:
Pre Out (vert.: voorversterker-uitgang)

Pre-out staat letterlijk voor voorversterker-uitgang, een uitgang waar het volume (evt. toonregeling) en de bronkeuze van geregeld is. Dat in tegenstelling tot een tape-out, waar alleen de bron kan worden bepaald. Een voorversterker uitgang is uiteraard te vinden op elke voorversterker. Steeds meer geintegreerde versterkers zijn ook voorzien van een pre-out. Daarmee wordt de mogelijkheid geschapen om met b.v de geintegreerde versterker de hoge tonen speakers aan te sturen en met een tweede eindversterker alleen de woofers (bi-amp). In zo`n geval dient de versterkingsfactor uiteraard wel overeen te komen van de apparaten, anders is of het hoog of het laag te zacht.

Een andere optie is om een zwaardere of betere eindversterker aan te schaffen en de voorversterker van het geintegreerde apparaat te blijven gebruiken. Tenslotte is het mogelijk om een tweede paar speakers aan te sturen, die daarvoor een eigen eindversterker krijgen, terwijl het hoofdapparaat het eerste paar speakers van vermogen voorziet.

pre-out is dus iig niet hetzelfde als een tape uit wat ik hieruit begrijp.

TAPE-OUT: heb deze gevonden (Weer een link/rechts (wit/rood)) maar ook nu weer geen geluid.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:57

GaMeOvEr

Is een hork.

Klopt wat je zegt:

Een tape-out is een "fixed" uitgang, daar heeft je volumeregelaar geen invloed op. (Is ook bedoelt om opnames te maken met een cassetedeck ofzo, dus je wilt ook niet dat je volumeregelaar hier invloed op heeft.) Een pre-out is een uitgang voor een eindversterker, de kracht van het signaal is dus afhankelijk van hoe hoog je volumeregelaar staat.

Normaal gesproken is de aansluiting van je actieve sub op een receiver/versterker dan ook een pre-out, zodat je sub meegaat met het volume van de rest. Dit is ook de juiste manier van aansluiten van een actieve sub, aangezien die zijn eigen "eindversterker" heeft.

Aangezien je sub ook niets op de tape-out doet, ben ik bang dat hij inderdaad defect is.

(En ja, je hebt dus een actieve subwoofer. Naja. Had. Je kon ze dus inderdaad niet omwisselen met de aansluiting van een passieve sub, waar je zelf al achter was gekomen.)

Nu weet je in ieder geval zeker dat het probleem in je sub zit, en niet in een uitgang van je receiver.

Ken je geen electronica mannetjes, die het voor je door kunnen meten? Te repareren is het allicht, de vraag is hoe duur het is.

Is het dit model?

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...=5812146495&category=3275

[ Voor 24% gewijzigd door GaMeOvEr op 17-11-2005 21:09 ]

Aannames zijn fataal.

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:04:

Nu weet je in ieder geval zeker dat het probleem in je sub zit, en niet in een uitgang van je receiver.

Ken je geen electronica mannetjes, die het voor je door kunnen meten? Te repareren is het allicht, de vraag is hoe duur het is.
Zal ik is moeten rondkijken, heb zelf ook een multimeter etc weet alleen iet precies hoe en wat ik moet doormeten, die knallen zijn niet een teken van een bepaald soort idee?? (ik d8 eerst nog dat er iemand keihard op de muur onder me stond te bonken maar de 2e x had ik toch wel door dat het mijn sub was, deed i zo'n 3 a 4x die aaf en de volgende ochtend was hij weer dood, definitief dit maal :( )
Ja dat is hem, erg mooi dingetje vind ik zelf, ruimschots genoeg volume, strakke bas (weinig nagalm) en verstelbaar zoals je aan de 3 zwarte knoppen ziet.

• JuuL20
Je kunt hem openschroeven, waarschijnlijk is je versterker dan kapot.
Als je je woofer eens doormeet (weerstand-stand) dan kan je het iig zien als je woofer helemaal kapot is.

Topicstarter
Moet ik juist wel of geen weerstand weten (srry weinig verstand van deze shit en ook al tijdje uit de technische roelatie, alles was goed en niks ging kapot dus dan valt er niks te tweaken/repareren/bouwen)

• JuuL20
Een weerstand van rond de 3-8 ohm denk ik.
Als je 0 Ohm meet issie stuk.
Wel stekker eruit he!

Topicstarter
Heb de hele achterkant eruit, kon eruit nadat ik 2 draden (+ en -) die vanaf de cone kwamen (gok ik) had losgemaakt. Helaas had ik ook wat losgeschroeft wat niet de bedoeling was (er zit een massief ijzerenplaat achter dus ik dacht dat hij nog vast zat, maar hij was dus gewoon onwijs zwaar). Door dit geintje is er iig 1 einde van een weerstand losgeschoten en ik weet niet waar die aan vast zat, moet dit morgen nog is goed bekijken en zal dan foto's posten zodat ik duidelijk weet wat ik moet doormeten. als ik alles moet doormeten ben ik denk nog wel een goede maand nonstop bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hierbij de foto's die ik beloofd had. Kwamen helaas wat later omdat ik geen internet had op mijn lanparty (pff weekend zonder inet :| ). Mijn vraag dus wat moet ik doormeten (zijn zoveel dingen om door te meten) en weet iemand waar die weerstand van is losgeschoten bij het loshalen van deze printplaten?
De weerstand is rood omcirkeld.

foto 1
Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL781/3173975/8740916/119418262.jpg

foto 2
Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL781/3173975/8740916/119418150.jpg

foto 3
Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL781/3173975/8740916/119415919.jpg

Iedereen die tijd steekt in het helpen zoeken naar de oorzaak van mijn probleem erg veel dank!

offtopic:
lang leven autoresize want vroeger kon je ze zelf nog resizen in het topic tegenwoordig moet je gaan fotoshopen 8)7 (volgens de faq iig)

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 20-11-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Om te beginnen:
Welke weerstand meet je over de woofer?

Ik zie die weerstand niet trouwens.

[ Voor 226% gewijzigd door JuuL20 op 20-11-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pak ik mijn multimeter, hup aansluiten op de draden van de woofer paf uit, gok er dus op dat mijn zekering doorgeslagen is (hij heeft idd witte aanslag maar het draadje erdoorheen lijkt nog heel). Hopen dat ik ergens nieuwe zekering ervoor kan scoren. IIG er zat blijkbaar aardig wat weerstand op want hij stond op 200 (ohm) en toch klapte hij door. Gelijk dacht ik weer aan de gouden regel, met veel weerstand beginnen en dan afbouwen om een VEILIGE nauwkeurige meting te krijgen omdat je dan niet tever afbouwt...

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 20-11-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
WAT?

Je hebt gemeten toen hij dus aan stond? 8)7
Laat die versterker maar voorlopig uit, we zeggen het wel als je hem aan moet doen.

Weerstandsmetingen doe je ZONDER spanning erop! Dus stekker uit het stopcontact!
Sorry, dacht dat je dat wel wist :X :X

Welke zekering is stuk? DIe van je multimeter of van je versterker?

En dat verhaal van veel weerstand beginnen en dan naar weinig gaan is onzin. Dit geld alleen voor stroommetingen.
Je had je meetpennen toch wel op de goeie aangesloten he? En niet bij de stroomposities?!? Want anders heb je je versterker keihard kortgesloten.

[ Voor 61% gewijzigd door JuuL20 op 20-11-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tuurlijk stond er geen stroom op de woofer toen ik hem doormete, dat staat toch ook nergens in mijn verhaal. Zoizo waarom zou er stroom op mijn woofer staan als ik de versterker eruit heb?? Er liepen 2 draden vanuit de kast (waar de woofer zit) een rode en een zwarte (die normaal gesproken dus weer aanhechten op de versterker van de sub zelf) die heb ik gewoon doorgemeten. En het gaat om de zekering van mijn multimeter ja want die heeft (nu ook) de geest gegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 21-11-2005 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Oke, ik schrok al :D
Dan denk ik dat de condensators nog wat opgeladen waren, want normaal gesproken gaat je multimeter echt niet stuk van een weerstandsmeting ;)

[ Voor 37% gewijzigd door JuuL20 op 21-11-2005 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vanmiddag even mijn buurman zijn multiemeter lenen, is er nog iets om ze desnoods te ontladen want die van de buurman sloop ik liever niet..... (condensators in een woofer dus de speakers zelf weet je zeker dat die erin zitten eigenlijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Anoniem: 67204 schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:59:
(condensators in een woofer dus de speakers zelf weet je zeker dat die erin zitten eigenlijk?)
Wat bedoel je?
Wat heb je nou precies gemeten? :9

Meet anders eerst eens gelijkspanning, dan kan er niets stuk gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door JuuL20 op 21-11-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:09

sphere

Debian abuser

Gewoon ontladen door:

1) stekker eruit te halen
2) apparaat aan te zetten

Werkt prima om elcootjes leeg te trekken.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ JuuL20
ik maak wel ff een foto van datgeen dat ik heb doorgemeten (de woofer dus als het goed is, dit is ook de eerst stap die je wou zien) zodra ik thuis ben.

@ sphere
Dat is ook precies wat ik gedaan heb, das een oude truc die ook veel goed maakt bij gecrashde computers na een zware oc/mod etc. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 21-11-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
O ik snap je al, je hebt alleen je woofer doorgemeten. Ik dacht dat hij nog aan je versterker zat.
Daar zitten uiteraard geen elcos in ;)

Maar hoe kreeg je je meter stuk dan? :?
Of zijn de batterijen leeg ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik snap dus ook niet hoe of wat er gebeurt is maar hij sprong uit op het moment dat ik hem aanzette (en de meters aangesloten zaten) en ik krijg hem niet meer aan. Als het goed is is de batterij die erin zit nog amper gebruik. De zekering heeft een witte uitslag aan de binnenkant waardoor ik denk dat hij gesprongen is, al lijkt het draadje erin nog wel heel te zijn, vage zooi dus. Maar meer info als ik weer thuis ben :) (zit nu @ school)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo eventjes een update de woofer zelf geeft 3 ohm (bedank me buurman voor zijn multimeter), dat zou dus goed moeten zijn begreep ik uit eerdere post uit dit topic. Kan iemand mij nu vertellen wat ik moet doormeten van de versterker om erachter te komen wat er precies kapot is? Foto's die ik gepost heb van de versterker staan op de eerste pagina van dit topic richting de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Mooi!
Die woofer is waarsch nog heel dan _/-\o_

Eerst dat losgehaalde weerstandje eens bekijken dan. Waar zit die? (Ik zie hem niet iig)
btw versterker nog uitlaten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JuuL20 op 21-11-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Me foto's worden automatisch verkleint op picturetrail, op de resolutie waarmee ik de foto's geschoten heb zie ik hem zo duidelijk zitten. Er is nog wel een pijltje te zien op 1 van de foto's. Daar zit het weerstandje los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Die eerste foto dus. Kan ik weinig aan zien.
Is er niet ergens een afgeknapt stukje draad blijven zitten ofzo? Anders close up van boven en onderkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het maken van de foto's is een grote ramp, te dicht bij is overbelicht met flits en zonder flits te weinig licht. Onder een lamp (Verstelbaar kwa hoogte) kreeg ik ook geen goed licht afgesteld. Ik heb nu een paar close-ups extra geschoten maar die ene is denk nogsteeds het beste. Ik moet even een host zien te vinden die ze niet verkleint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Nog vooruitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je belangstelling, heb net de link gekregen van een maat van mij die host ze voor me hier zijn de foto's te vinden: http://home.tiscali.nl/themadscientist/Subwoofer/ (zodat je ze op de ware resolutie kan bekijken en eventueel inzoemen als je ze download)

Op de plek waar de weerstand los zit is er vlak naast ook een bruinachtig iets te zien, het lijkt misschien zelfs wel onder de kleine condensator vandaan te komen, durf dit niet voluit te zeggen, misschien dat jij iets kan inzien.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 23-11-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Pfff moeilijk te zien hoor.

Is dat wel een weerstand? Anders kan je kijken of ergens een weerstand mist bij een label R....
Als je dan echt niets vind, dat dingetje eruithalen en (tja je moet toch wat he):

- Volume op 0
- Multimeter op gelijkspanning en aansluiten op de plaats waar de woofer aan zat
- Gelijkspanning meten, hoort circa 0 volt te zijn (paar mV mag)

Als het 0 Volt is dan:
- Multimeter op wisselspanning en aansluiten op de plaats waar de woofer aan zat
- Muziek aanbieden op ingang, volume op zacht/normaal zetten
- kijken of je een wisselspanning meet

Maar kijk uit he! Staan hoge spanningen bij de voeding, niet aanzitten als je stekker nog in het stopcontact zit.

[ Voor 3% gewijzigd door JuuL20 op 23-11-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoop morgen tijd te vinden dan gaan we is kijken of hij spanning geeft. Wat bedoel je trouwens met de label R? Verder heb ik zo'n vermoeden waar de weerstand (er staat 104k op dus ik gok dat dat de weerstandsgrote weergeeft) aan vast heeft gezeten. Is er nergens een soort van model te downloaden waar ik kan terugvinden waar hij aan vast heeft gezeten? zo niet dan ga ik hem denk maar proberen te solderen waar ik het vermoeden heb waar hij gezeten heeft als laatste kans. Verder dat bruine spul is een soort kit ben ik tot de conclusie gekomen en heeft dus niks met de condensatoren oid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
- R is afkorting voor weerstand
- Een schema, daar staat in waar hij vast hoort te zitten. Maar ik geef je weinig kans om die te kunnen downloaden.
- 104k geeft idd de grootte aan en het is een weerstand idd.
- Ga niet die weerstand zomaar ergens aan vastsolderen, krijg je alleen maar ellende
- Dat kit zit er om die elcos goed op de plaats te houden zodat ze niet los trillen.

Topicstarter
Spanning aangesloten, geen signaal gegeven en het volume uit geeft een voltage van 0

Spanning aangesloten, geen signaal gegeven en het volume lichtelijk open geeft een voltage van -0,2 ? (rood op de plus en zwart op de min aangesloten dus dat zit toch echt goed)

Spanning aangesloten, WEL signaal gegeven en het volume lichtelijke open geeft een voltage van -0,21

tevens weet ik wel 90% zeker waar die weerstand vanaf is gegaan, er zit namelijk een klodder soldeer vlak in de buurt waar iets afgebroken lijkt. Ook is het de enige klodder soldeer op de printplaat. Als laatste kans hou ik dat dus altijd voor mogelijk. (nu nog niet gedaan wacht eerst op eventuele meer reacties op wat ik nu kan doen)

EDIT:

KEF PSW1000 Black op voorraad E389
:'( wist dat subs niet goedkoop waren maar dat hij zo duur was wist ik niet E400 kwijt als het tegenzit :(

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 24-11-2005 09:52 ]

• JuuL20
E400?
Is wel wat beters voor te verzinnen, een vervangende woofer met zelfde specs.
Als het helemaal tegenzit kan je zelf een kastje maken met een andere woofer.

Wat betreft je metingen:
Was dat allemaal gelijkspanning?

Topicstarter
Ja was allemaal gelijkspanning, misschien ook wel interessant om je dit mailtje te laten zien:

Geachte heer Edelaar

Waar u op wijst is geen weerstand maar een condensator, 104K betekent dat
deze een waarde heeft van 100 nF. Deze condenstor zit met de ene kant
elektrisch aan de kast middels een soldeerlipje onder een schroef en met de
andere kant aan de signaalmassa op de inputprint.

Maar dat is zeker niet de oorzaak van uw probleem. Af en toe hard ploppen is
een verschijnsel wat ik bij de grotere modellen (PSW2000 en latere versies)
weleens tegenkom, bij de 1000 heb ik het nog nooit gezien. Meestal duid dit
op een defekte transistor in het ruststroomcircuit. Daar bestaat ook een
officiële 'modificatie' voor omdat de originele transistoren blijkbaar iets
te krap bemeten zijn en vooral omdat ze niet meer gefabriceerd worden. De
nieuwe transistoren hebben een andere penbezetting en worden op de koelplaat
bij de eindtransistoren gemonteerd (koelplaat eruit, gaten boren etc....)

Omdat de modificatie lastig zelf aan te brengen is raad ik u niet aan dit
zelf te doen. Bovendien vraag ik mij af of uw PSW 1000 werkelijk al uit de
garantie is (ervan uitgaande dat u hem bij een officiële KEF dealer heeft
gekocht). Wanneer heeft u hem waar gekocht? Of kunt u mij het serienummer
opgeven?

Vanochtend een mailtje gestuurd en nu al antwoord, ook erg professionele reactie vind ik top van KEF hopelijk kunnen ze nog wat voor mij betekenen :)

• JuuL20
Idd, goeie service zeg!

Je zou die transistoren later eens kunnen doormeten.
Meet eerst de voedingsspanningen maar:
- Min meetpen op de zwarte aansluiting voor je woofer (of ergens anders ground)
- Rode meetpen op de pootjes van dat grijze blokje van foto 1. Staat een + en - op. Deze achtereenvolgens meten.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Was het bij kef niet zo dat je 5 jaar garantie hebt ?

Ik heb allemaal van die papiertjes gehad die je in moest sturen, als je dat instuurt heb je 5 jaar garantie.

daarnaast als je eerste kapot is gegaan hoelang heb je deze nieuwe dan ?
Bij vervanging van het eerste product krijg je namelijk een nieuw garantie jaar.
Als deze al niet 2 jaar is vanwege europese normen.

Topicstarter
JuuL20 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:44:
Idd, goeie service zeg!

Je zou die transistoren later eens kunnen doormeten.
Meet eerst de voedingsspanningen maar:
- Min meetpen op de zwarte aansluiting voor je woofer (of ergens anders ground)
- Rode meetpen op de pootjes van dat grijze blokje van foto 1. Staat een + en - op. Deze achtereenvolgens meten.
Ik wacht nog even kort het mailtje af voordat ik zelf verder kloot, garantie zou erg mooi meegenomen zijn , tevens is hij wel wel op de hoogte van het feit dat ik hem uit elkaar heb liggen en toch bied hij mij nog garantie aan (Even afwacheten hoe ze reageren op mijn serial)

Topicstarter
TRAXION schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:12:
Was het bij kef niet zo dat je 5 jaar garantie hebt ?

Ik heb allemaal van die papiertjes gehad die je in moest sturen, als je dat instuurt heb je 5 jaar garantie.

daarnaast als je eerste kapot is gegaan hoelang heb je deze nieuwe dan ?
Bij vervanging van het eerste product krijg je namelijk een nieuw garantie jaar.
Als deze al niet 2 jaar is vanwege europese normen.
Pff kan me die extra papieren niet herinneren dus als ik ze al gehad heb heb ik het waarschijnlijk over het hoofd gezien. En dit is mijn eerste KEF pas die kapot gaat, hij is alleen na zijn eerste dood nog eventjes tot leven gekomen om vervolgens definitief de geest te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn subwoofer is onderhand weer thuis en doet het weer prima. Ik heb hem via de importeur van KEF kunnen laten reparen. Iedereen bedankt en met name Juul20.
Pagina: 1