T-mobile telefoon toch gesimlocked, kan dat zomaar?

Pagina: 1
Acties:

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07 10:44
Heb net m'n V3 binnen die ik via de t-mobile shop besteld heb. Tot mijn verbazing zit er een simlock op. Even de klantenservice gebeld en die wisten me te vertellen dat dit voor alle toestellen geld die via de website besteld zijn. Ze kon me niet vertellen of dit ergens vastgelegd was.
Ik heb even de voorwaarden doorgebladerd maar kon niks vinden.

Wat ik me nu afvraag, kan dit zomaar? Hadden ze dat niet moeten vermelden?

Reden dat me dit irriteert is dat ik er eigenlijk op gerekend had om met m'n nieuwe V3 en oude debitel sim alvast te kunnen bellen tot m'n nummer geporteerd is. Nu moet ik waarschijnlijk nog even wachten om met m'n nieuwe speeltje aan de gang te gaan of een maand dubbel abbonement betalen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:18

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
uhm.. het is standaard zo bij Vodafone/KPN/Hi/Orange/T-Mobile... altijd al geweest volgens mij... iig ook met de prepaid mobieltjes... (heb zelf T-Mobile MDA Compact :P)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 22:56
Voor zover ik weet zijn ze wettelijk verplicht dit erbij te vermelden. Want nu zijn ze onzorgvuldig geweest.
@ big-guy: het is geen algemeen kennis ofzo dat er standaard bij hun een simlock erop zit. Want ik heb ook telefoons gehad waar geen simlock van elk boven genoemde provider opzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:26

Aapje

Opel-beun
Bij KPN/Vodapeun moestje geloof ik een jaar lang de telefoon bezitten.. en dan kon je hem simlock vrijlaten maken door KPN/Vodapeun :)

@bovenbuurman, beetje gezondverstand is ook goed, want ehm die telefoon toko's zijn ook nie gek :p

[ Voor 28% gewijzigd door Aapje op 18-11-2005 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

BaBoOn schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 00:25:
Bij KPN/Vodapeun moestje geloof ik een jaar lang de telefoon bezitten.. en dan kon je hem simlock vrijlaten maken door KPN/Vodapeun :)

@bovenbuurman, beetje gezondverstand is ook goed, want ehm die telefoon toko's zijn ook nie gek :p
Ook bij die andere (geloof wettelijk vastgesteld). Iniedergeval als je de verkopers van ''sim-only'' moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:57
Ik weet niet precies hoe de verschillende providers ermee omgaan. Ik heb nu KPN mobile, Debitel/Vodafone, Debitel/KPN en KPN Hi gehad de afgelopen jaren en steeds met een nieuwe telefoon waar nooit een SIM-lock op heeft gezeten. Bij prepay zit er altijd 'n SIM-lock op, maar bij abonnementen is het volgens mij niet gebruikelijk hoor. Ik weet wel dat bijvoorbeeld GSMeasy.nl abonnementen aanbood waarbij je kon kiezen tussen een Nokia 6230i met 512MB MMC èn T-mobile SIM-lock, òf gewoon een Nokia 6230i zonder die 512MB. Bij die met die MMC stond er dan ook duidelijk bij dat er een T-mobile SIM-lock op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou, ik snap er geen bal van. OK, gisteren hectische dag, druk aan het werk, vrouwtje doos ontvangen en uitgepakt enzo. Zit idd een sticker op de Motorola doos zelf met "dit toestel is SIM-geblokkeerd en kan alleen met de bijbehorende SIM-kaart op het T-Mobile netwerk worden gebruikt".
Ik dus pissed off die klantenservice bellen vanaf m'n werk en kreeg bovenstaande te horen.
M'n vrouw gevraagd maar nee, met d'r KPN prepay sim deed 'ie niks, nou is die ook weer niet echt handig met mobiele telefoons dus het zou me eigenlijk niet verbazen als daar wat fout gegaan is.

Gisteravond geen tijd om er naar te kijken (altijd leuk, oproepdienst) dus ik kon er gisteravond laat toen ik voor de 2e keer thuis kwam weer 'ns goed voor zitten. Ik stop m'n debitel SIM erin en tot m'n stomme verbazing kan ik gewoon bellen.

Ik blijf 't een merkwaardig verhaal vinden, waarom hard roepen dat je toestel gelockt is, dat niet op de website bij aankoop vermelden en dan alsnog een unlockt toestel leveren?
(wel een erg mooi toestel trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:23
in principe zijn alle abo-telefoons simlock-vrij. Een provider kan er een simlock opplaatsen op het moment dat ze het toestel in een pakket doen... (Wat dus het geval is bij alle MDA's, SPV's etc.) Dus een 512 MB kaartje erbij en dan 200 euro goedkoper: 30 euro voor het kaartje 170 euro voor de lock -> de korting. De vraag voor jou is: zat dit in een speciaal t-mobile pakket of had je exact dezelfde versie ook bij belcompany kunnen halen (wel simlockvrij)? Als dit kon, dan t-mobile bellen en zeggen dat het misleidend is en ze eisen een unlockcode te sturen.

Na gelezen te hebben :P : Je hebt voor zover ik weet verschillende manieren van locken. Blijkbaar is deze phone gelocked voor prepay en niet voor abo's (of bel je via debitel via het t-mob netwerk? Dat kan nl. ook dat je dan gewoon via het netwerk belt en dat mag dus...)

[ Voor 21% gewijzigd door Paultje3181 op 18-11-2005 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb debitel op Vodafone.

Dat providers telefoons soms locken en prepaids vrijwel altijd weet ik. Vind ik ook niet erg zolang ze dat maar eerlijk vermelden. In dit geval snap ik 't gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

zoeken op t-mobile naar simnlock:
Heb je een abonnement? Dan kun je de SIM-unlock-code telefonisch aanvragen bij T-Mobile Klantenservice via het gratis nummer 0800 � 7111. Houd tijdens het gesprek je IMEI-nummer bij de hand. Dit nummer hebben wij nodig om te bekijken of er inderdaad een SIM-lock op je toestel zit.

Bel je met T-Mobile PrePaid? Dan kun je de SIM-unlock-code alleen schriftelijk aanvragen onder vermelding van je mobieletelefoonnummer, het merk en type toestel en het IMEI-nummer. Stuur ook een kopie van je aankoopbon mee. Heb je geen aankoopbon meer? Vermeld dit dan duidelijk in je brief. Je kunt je aanvraag sturen naar:

T-Mobile Klantenservice
T.a.v. SIM-unlock
Postbus 16272
2500 BG DEN HAAG

Als je je toestel een jaar of langer hebt, dan verstrekken wij de SIM-unlock-code gratis. Heb je je toestel korter dan een jaar, dan brengen wij hiervoor kosten in rekening. In de eerste drie maanden na aanschaf is dit � 120,-. Dit bedrag wordt elke drie maanden verlaagd naar respectievelijk � 90,-, � 70,- en � 50,-.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1