Ok, ik ben op dit moment de pc van mijn neefje grondig aan het onderzoeken bij mij thuis. Deze pc heeft een geschiedenis van rariteiten, ik denk dat een gemiddelde installatie van windows het maar 2 maanden vol houdt op deze pc.
De pc bestaat uit deze componten
ASUS P4P800
P4 3,0 ghz
1 Gig Kingston 400 mhz
Sapphire 9800 pro 128mb
Soundblaster Audigy
DVD brander
DVD speler
350 watt voeding
Ik heb nu een legale versie van Windows XP Pro inc SP2 NL geinstalleerd.
Vervolgens:
3 Com gigabit NIC drivers
Kaskpersky 5.*
Hitman Pro 2.*
Sound blaster Audigy Drivers
Verder nog niets. Ik moest van Kaspersky 5.0 ff rebooten. Dus dat wil ik doen maar Windows ging toen eerst 2 updates installeren. Op moment van schrijven is die hier al 20 minuten mee bezig. Uiteindelijk wel goed afgesloten.
Vervolgens heb ik met behulp van memtest de 2 geheugen reepjes apart getest, Dit had ook een positief resultaat.
Verder had ik de pc een aantal keer opgestart een uurtje aangelaten en weer afgesloten dit ging allemaal normaal.
Maar nu komt het, ik moest alleen nog de nieuwste ati drivers voor de videokaart installeren. Ik had dus de 5.11 Catalyst geïnstalleerd en toen wou ik opnieuw opstarten.
Toen kreeg ik het volgende voor mijn scherm.
Windows kan niet starten omdat het volgende bestand is beschadigt of niet kan worden gevonden.
C:\Windows\System32\Config\System
U kunt repareren met blablabla….
Iemand enig idee hoe dat zou kunnen komen?
De pc bestaat uit deze componten
ASUS P4P800
P4 3,0 ghz
1 Gig Kingston 400 mhz
Sapphire 9800 pro 128mb
Soundblaster Audigy
DVD brander
DVD speler
350 watt voeding
Ik heb nu een legale versie van Windows XP Pro inc SP2 NL geinstalleerd.
Vervolgens:
3 Com gigabit NIC drivers
Kaskpersky 5.*
Hitman Pro 2.*
Sound blaster Audigy Drivers
Verder nog niets. Ik moest van Kaspersky 5.0 ff rebooten. Dus dat wil ik doen maar Windows ging toen eerst 2 updates installeren. Op moment van schrijven is die hier al 20 minuten mee bezig. Uiteindelijk wel goed afgesloten.
Vervolgens heb ik met behulp van memtest de 2 geheugen reepjes apart getest, Dit had ook een positief resultaat.
Verder had ik de pc een aantal keer opgestart een uurtje aangelaten en weer afgesloten dit ging allemaal normaal.
Maar nu komt het, ik moest alleen nog de nieuwste ati drivers voor de videokaart installeren. Ik had dus de 5.11 Catalyst geïnstalleerd en toen wou ik opnieuw opstarten.
Toen kreeg ik het volgende voor mijn scherm.
Windows kan niet starten omdat het volgende bestand is beschadigt of niet kan worden gevonden.
C:\Windows\System32\Config\System
U kunt repareren met blablabla….
Iemand enig idee hoe dat zou kunnen komen?