Ik heb hier een G4 met recent panther geinstalleerd en opzich draait de machine goed al wil hij niet normaal booten. De enige manier om hem aan de praat te krijgen is door het PRAM te zappen daarna draait hij als een zonnetje. Ik heb al geprobeerd om de rechten opnieuw in te stellen, schijfcontrolle, Norton vanaf een CD het systeem gechecked, reset-nvram en reset-all gedaan, alle geheugen modules stuk voor stuk getest, PMU gereset. Alleen nog niet het systeem opnieuw geinstalleerd maar dat zou ook een schande zijn want deze installatie staat er nog maar net op. Het probleem heb ik ook al vanaf de installatie maar ik kan geen echte oorzaak bedenken. Er zitten geen extra kaarten in de machine en ook geen rare third party hardware aangesloten (hij doet het ook niet als ik alles behalve toetsen, muis en beeldscherm afkoppel).
Specs: G4-450 AGP, 1Gb Ram (1x 512 Mb + 2x 256 Mb), HD Maxtor 60Gb, Zip, DVD, OSX Panther, Bijpassende 21" Apple monitor, Microtek 9800XL scanner via Firewire, Quark dongle via USB iMate, Diverse DTP software geinstalleerd.
Iemand enig idee wat er hier mis is?
Edit: Batterij al uitgewisseld met een andere mac (was het eerste waar ik aan dacht). Ik zal toch voor de zekerheid morgen een spanningmeter meenemen om hier echt zeker van te zijn.
Specs: G4-450 AGP, 1Gb Ram (1x 512 Mb + 2x 256 Mb), HD Maxtor 60Gb, Zip, DVD, OSX Panther, Bijpassende 21" Apple monitor, Microtek 9800XL scanner via Firewire, Quark dongle via USB iMate, Diverse DTP software geinstalleerd.
Iemand enig idee wat er hier mis is?
Edit: Batterij al uitgewisseld met een andere mac (was het eerste waar ik aan dacht). Ik zal toch voor de zekerheid morgen een spanningmeter meenemen om hier echt zeker van te zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Merijn70 op 17-11-2005 16:56 ]