Ik heb de volgende code
Nou werkt deze code perfect op mijn windows XP bak, maar op windows 2003, en op freebsd compileert hij wel, maar crasht ie.
Windows 2003 klaagt dat ie een geheugenlocatie niet kan lezen (niet 0x241ff5c, het gebeurt echt bij de cin, want als ik de rest uit comment werkt het ook niet)
en freebsd kan ik gewoon naam invoeren, en als ik op enter druk krijg ik een Segmentation fault (core dumped) te zien.
Wat kan hiervoor de reden zijn?
verder ligt het niet aan de compiler, want als ik van de windows xp bak de .exe gewoon kopieer heb ik hetzelfde probleem.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| #include <stdio.h>
#include <string>
#include <iostream>
int main(int argc, char *argv[])
{
char *name;
cout << "Wat is je naam? ";
cin >> name;
//cout << "hoi " << name << endl;
cout << "Je naam werd opgeslagen op de locatie " << &name << endl;
//0x241ff5c
int *memloc;
char *name2;
memloc = (int *) 0x241ff5c;
name2 = (char *) *memloc;
cout << name2 << endl;
system("pause");
return 0;
} |
Nou werkt deze code perfect op mijn windows XP bak, maar op windows 2003, en op freebsd compileert hij wel, maar crasht ie.
Windows 2003 klaagt dat ie een geheugenlocatie niet kan lezen (niet 0x241ff5c, het gebeurt echt bij de cin, want als ik de rest uit comment werkt het ook niet)
en freebsd kan ik gewoon naam invoeren, en als ik op enter druk krijg ik een Segmentation fault (core dumped) te zien.
Wat kan hiervoor de reden zijn?
verder ligt het niet aan de compiler, want als ik van de windows xp bak de .exe gewoon kopieer heb ik hetzelfde probleem.