DHCP probleem(?) met Sweex ADSL AnnexA modem/router

Pagina: 1
Acties:

• Lieter
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-03-2024
mijn vader merkte dat zijn internet het niet deed na het booten van z'n computer. dus ff opnieuw laten starten, maar toen werkte het nog niet. IP config uitlaten uitvoeren:
code:
1
2
3
4
        Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: localdomain
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.137.130
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Standaardgateway. . . . . . . . . :

toen startte ik opnieuw op, maar ik kreeg wel een goed IP aangewezen
code:
1
2
3
4
        Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.13
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.0.0.0
        Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.2

het probleem is ook op mijn broetjes computer.

ipconfig/release en ipconfig /renew werken niet, hiermee komen de foute instellingen weer bij terug.

ik dacht dat het misschien kon liggen aan het feit dat ik mijn netwerk kaart gebridged heb voor VMware, maar nu ik die bridges heb uitgeschakeld(En de Hamachi adapter verwijdert) en gereboot heb werkt het bij wel(internet en alles) maar bij de andere computers nog niet.

Ik heb de router ook al gereset en alle instellingen opnieuw erin gezet.. maar het werkt nog niet 8)7 |:(
ik heb eerder nog geen problemen met die router gehad (in een jaar of 2).

Misschien handig om erbij te melden:
Alle computers draaien Win XP (ik pro, broertje en vader Home) met SP2
alvast bedankt voor het antwoorden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Lieter op 17-11-2005 16:35 ]

=)

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:48
Kun je ook een ipconfig /all posten?

Weet je zeker dat alle PC's op DHCP staan en dat er geen twee DHCP servers staan (nog een andere router ofzo)?

Indien Windows op DHCP staat en geen server kan vinden, dan neemt hij automatisch een adres uit de reeks 169.254.x.x (alle versies vanaf Win2K). En dus zijn de adressen die jij noemt vreemd (indien er inderdaad met DHCP gewerkt wordt). Daarnaast wordt er in het ene geval wel een DNS achtervoegsel bijgevoegd en in het andere niet!

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dit klinkt inderdaad als 2 DHCP servers, 10.0.0.x range is vaak van modems, 192.168.x.x range is vaak van routers.

Heb je dat, een aparte modem en router, beide met DHCP ingeschakeld?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Lieter
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-03-2024
na 2 daagje troubleshooten ben ik erachter, WMWare installeert een DHCP service, en de comps in het netwerk vroegen dus aan mijn comp een IP adres |:( |:( en dat terwijl ik de VM's gebridged naar m'n router heb om ze daar een IP adres te laten krijgen. gewoon ff de VMware DHCP server uitgeschakelt en alles werkte als vanouds O-) :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Lieter op 20-11-2005 15:20 ]

=)