Toon posts:

Flikkerend beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn nieuwe pc, wat ik ook probeer het beeld blijft slecht cq steeds kleine golfjes die door het beeld lopen.
Ik heb eerst de drivers van bijgeleverde cd geïnstalleerd, het probleem blijft.
Daarna de boel verwijderd zoals beschreven door Ati, nieuwste catalyst driver geïnstalleerd, en jawel, het probleem blijft.
Weer alles verwijderd, oudere catalyst gedownload, geïnstalleerd, en nog steeds blijft het probleem.
Het ligt niet aan de monitor, met mijn andere pc werkt 't wel zoals het hoort.
Heb ook al de dvi poort (met verloopstekker van Asus) geprobeerd, maar dit levert ook niets op.

Heeft iemand een oplossing of zelf ook last van dit probleem?

Mijn configuratie:
Gigabyte K8 NF-9
512mb ddr400
Asus eax700 256mb ddr pcie
WD 250gb sata drive
430 Watt Coolermaster voeding
Nec 3540 dvd
iiyama visionmaster pro 410

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Geen magnetische velden in de buurt? Denk aan transformatoren, geluidsapparatuur en dergelijke.

Als je geen bronnen van magnetische velden vindt, moet je je hele pc eens verplaatsen, niet alleen de monitor aan een andere pc hangen. Misschien heb je bij die andere pc geen magnetische velden, en lost het zich daar dus vanzelf op.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-07 11:15
Loopt je beeld of trilt het beeld??

Heb je al geprobeerd om een ander vid kaart aan je board te hangen?
3dmark2004 of 03 lopen die de tests met sucses door of blijft hij hangen?

het lijkt mij dat je video kaart het overlijden is... ff het bovenstaande uitproberen indien dit nog niet gebeurd is...

cheers

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
op hoeveel hertz staat je monitor?
staan standaard nog wel eens op 60hz en dan krijg je dit....

beelscherm eigenschappen > instellingen > geavanceerd > adapter > alle modi weergeven

[ Voor 32% gewijzigd door DeeJayV op 17-11-2005 16:22 ]

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Magnetische velden kunnen inderdaad het probleem zijn, maar warmte ook. Als ik een (halogeen) lampje naast mijn monitor aan zet (10 cm er van af) dan begint het beeld na een tijdje ook vreemd te doen...

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 14:09

SLeddert

SLeddert

Met een andere pc werkt 't goed, dus 't is geen magnetisch veld.

Karsten

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

SLedder schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:20:
Met een andere pc werkt 't goed, dus 't is geen magnetisch veld.
Dat ligt er maar aan. Misschien wordt het veld veroorzaakt door zijn pc (lijkt me erg sterk, maar je weet maar nooit)
Ik denk eerder dat hij de monitor naar een andere pc heeft gebracht, dus de monitor heeft verplaatst en daar gekeken of het probleem zich voordeed. Als hij nu eens een andere pc naar de monitor toe brengt, en de monitor laat staan, kan hij zien of het niet een magnetisch veld is dat op de ene plek wel aanwezig is, en op de andere plek niet.

Persoonlijk was een magnetisch veld mijn eerste ingeving, omdat ik ook eens uren heb zitten zoeken naar zo'n probleem. Blijkt de trafo van mijn creative boxen een erg sterke elektromagneet te zijn, die op een halve meter afstand nog voor storing zorgt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
De opstelling van de pc is altijd hetzelfde gebleven, monitor met de (afgeschermde) speakers ernaast en de pc op de grond. Beide pc's zijn nu aangesloten via een switchbox op een monitor.
Ik heb ook nog de switchbox er tussen uitgehaald, zonder resultaat.
Magnetische velden kunnen het niet zijn, denk ik, want er is niets veranderd, de pc kast is gewoon gesloten (kooi van faraday).

De instelling van de kaart is nu 1024*768*32bit, 72 Hz, bij lagere frequentie, begint inderdaad het beeld te knipperen, bij hogere instelling, wordt het 'rimpelen' van het beeld nog erger.
Het lijkt een beetje op een zaagtand effect, als je bijv een venster opent dan zie je dat de lijnen niet helemaal recht zijn, het zaagtand effect loopt dan met golfjes door het beeld (een betere omschrijving kan ik helaas niet geven).

Een andere kaart heb ik niet, mijn oude pc heeft een agp aansluiting, en de nieuwe een pcie.

Mijn tweede installatie van XP (zonder drivers) en een linux installatie (suse 9.3) doen hetzelfde,gisteravond geprobeerd, dit sluit dus eigenlijk een software probleem uit.

Ik kan nog proberen het geheugen in een andere bank te stoppen en eventueel kan ik een nieuwere bios versie installeren, dan denk ik dat ik alles geprobeerd heb.

Heeft misschien iemand ook een Gigabyte K8 NF-9 moederbord met dit probleem? (of werkt alles perfect?)
Pagina: 1