Toon posts:

VPN > W2k server > geen hostnamen in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een VPN verbinding opgebouwd tussen een pc thuis en de server op het werk (op Windows 2000 server Routing and Remote Access geconfigureerd).

Alles werkt, behalve dat de hostnamen in het netwerk niet kenbaar zijn vanaf de client (die van de server zelf echter wel, maar van de andere pc's in het netwerk niet). Via ip adressen kan ik echter wel overal bij.

De client krijgt echter wel een ander subnet dan de server (DHCP). Ik heb het idee dat het hiermee te maken heeft, alleen weet ik niet waar je dit (in de RRAS-server ??) in kunt stellen.

Googelen en andere topics hierover lezen hebben me helaas nog niet op weg geholpen...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 16:00 ]

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 12:48
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:59:
...
De client krijgt echter wel een ander subnet dan de server (DHCP). Ik heb het idee dat het hiermee te maken heeft, alleen weet ik niet waar je dit (in de RRAS-server ??) in kunt stellen.
...
Je bedoelt dat het IP in een andere reeks valt, of dat je een ander subnet-mask krijgt?

NetBIOS werkt standaard via broadcasting en wordt dus niet gerouteerd over routers heen. Als je dus geen gebruik maakt van DNS, dan is het goed mogelijk dat dit niet goed werkt. De server zit op je eigen subnet (je hebt tenslotte een VPN verbinding) en is dus wel benaderbaar. Als je DNS instelt, dan is het zeer waarschijnlijk wel mogelijk.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dat ik een ander subnet-mask krijg.

DNS heb ik ingesteld. Forward en reverse werkt van client rechtstreeks naar de server en vice versa oke. Alleen v/d pc's in het domein werkt het dus alleen nog maar op ip adres naar en vanaf de VPN clients.

DNS binnen het domein werkt overigens wel goed

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
schop