Bij het uitvoeren van het volgende stuk code in Excel krijg ik de foutmelding 'reference is not valid' bij 'plotChart.SeriesCollection.Add(Y)'. Hij wordt aangeroepen door een andere functie die X en Y vult met een array van waarden.
Weet iemand de oplossing?
Volgens de documentatie mag het ook gewoon een array van punten zijn:
-------
Adds one or more new series to the SeriesCollection collection.
expression.Add(Source, Rowcol, SeriesLabels, CategoryLabels, Replace)
expression Required. An expression that returns a SeriesCollection object.
Source Required Variant. The new data, either as a Range object or an array of data points.
------
Daarnaast heb ik ook al gegoogled inderdaad en op de site van microsoft (MSDN) gezocht naar deze foutmelding en wat de oorzaak van deze foutmelding kan zijn, maar daar werd me niet iets duidelijk.
Ben er nu al zeker 2 uur ofzo mee bezig, dus...
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Function addSeries(X As Variant, Y As Variant, plotChart As Chart) Dim ser As Series plotChart.SeriesCollection.Add Y With plotChart.SeriesCollection(1) .XValues = X .ChartType = xlXYScatter End With With plotChart.Axes(xlCategory) .HasTitle = True .AxisTitle.Text = "PbO [Wt. %]" End With With plotChart.Axes(xlValue) .HasTitle = True .AxisTitle.Text = "ThO2* [Wt. %]" End With End Function |
Weet iemand de oplossing?
Volgens de documentatie mag het ook gewoon een array van punten zijn:
-------
Adds one or more new series to the SeriesCollection collection.
expression.Add(Source, Rowcol, SeriesLabels, CategoryLabels, Replace)
expression Required. An expression that returns a SeriesCollection object.
Source Required Variant. The new data, either as a Range object or an array of data points.
------
Daarnaast heb ik ook al gegoogled inderdaad en op de site van microsoft (MSDN) gezocht naar deze foutmelding en wat de oorzaak van deze foutmelding kan zijn, maar daar werd me niet iets duidelijk.
Ben er nu al zeker 2 uur ofzo mee bezig, dus...
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 16:22 ]