[Ubuntu] Sweex minicam op Apple Cinema Display hub

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24
Mede-tweakers, sinds de respons en de antwoorden op ubuntuforum niet voldoende zijn probeer ik hier eens een oplossing te vinden.
Ik ben een gelukkige bezitter van een ACD 20" daarbij heb ik mijn mini webcam, sn9c102, in de hub van mijn display gestopt, mooi weggewerkt zeg maar. Nu komt het de webcam werkt goed als ik deze in een standaard usb poort stop, maar via de hub in de ACD werkt het niet en verschijnt de volgende error "VIDIOC_DQBUF error 5, Input/output error"
Het schijnt dat de usbhubs onder Ubuntu Breezy niet lekker werken, wie heeft dit wel onder de knie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
-kicked-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dit is waarschijnlijk omdat de usb-poorten self-powered zijn. Daardoor kan er niet genoeg stroom worden geleverd aan de webcam. Deze usb-poorten zijn voornamelijk bedoeld voor toetsenbord en muis, niet voor dingen als usb-sticks en webcams. Je zult de webcam op je pc moeten aansluiten, of een powered usb-hub moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
ok! dat is raar, want in windows werkt het perfect. Lijkt me toch niet dat daar dan een verschil in zit tussen windows en ubuntu? of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
Nog iemand een idee?