[ASP]Session_OnEnd

Pagina: 1
Acties:

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-04 22:44
Ik zit met het volgende:

Een gebruiker (gebruiker1) update middels een ASP-pagina een database met gegevens. Aan deze gebruiker is een andere gebruiker (gebruiker2) gekoppeld welke de gegevens kan controleren. Ik wil nu gebruiker2 een mail sturen wanneer er wat veranderd is. Dit wil ik doen wanneer gebruiker1 de webpagina verlaat door middel van het kruisje (uitloggen middels een knop kan gewoon afgehandeld worden). Nu heb ik aan het volgende zitten denken:

In de global.asa een Session_OnEnd event opnemen en hier de code laten afhandelen. Ik vraag me echter af of het mogelijk is om waarden uit de sessie uit te lezen die door gebruiker1 zijn geset. Bijvoorbeeld Session.NaamVanGebruiker.

Is het dus mogelijk om in de global.asa de waarde van Session.NaamVanGebuiker te gebruiken?

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Verwijderd

Volgens mij is het sessie-object dan al leeg, maar dat kun je wel snel ff testen door de timeout op 1 minuut te zetten en kijken of er nog var's in Session staan als session_end wordt aangeroepen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 16:39 ]

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
volgens mij beindigt je sessie niet als je op het kruisje klikt. Correct me if I'm wrong.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

4of9 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:08:
volgens mij beindigt je sessie niet als je op het kruisje klikt. Correct me if I'm wrong.
Nope, de server kan natuurlijk nooit weten als clientside de browser wordt gesloten.

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

idd, wil je het op deze manier doen, dan zal je toch client-side wat moeten gaan laten triggeren. Een sessie verloopt pas, nadat de timeout van de sessie verstreken is, standaard iets van 20 minuten d8 ik.
Dus dan wordt ook die onEnd pas getriggerd.

Je kunt ook in je database checken of er wat veranderd is (kun je triggers voor gebruiken afaik). Ook kun je in een aparte tabel bijhouden of er wat veranderd is, en zo ja wat. Als het request van gebruiker1 server-side afgehandeld is, kun je de gebruiker2 gaan inlichten dat er wat veranderd is.

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Verwijderd

wizzkizz schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:34:
idd, wil je het op deze manier doen, dan zal je toch client-side wat moeten gaan laten triggeren. Een sessie verloopt pas, nadat de timeout van de sessie verstreken is, standaard iets van 20 minuten d8 ik.
Dus dan wordt ook die onEnd pas getriggerd.

Je kunt ook in je database checken of er wat veranderd is (kun je triggers voor gebruiken afaik). Ook kun je in een aparte tabel bijhouden of er wat veranderd is, en zo ja wat. Als het request van gebruiker1 server-side afgehandeld is, kun je de gebruiker2 gaan inlichten dat er wat veranderd is.
Dat kan pas als gebruiker2 nog gebruik maakt van de site, je kunt niet vanaf de server een request sturen oid naar de client...
Pagina: 1