Medion internet problemen

Pagina: 1
Acties:

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik heb sinds kort een Medion MD96500 laptop.

Deze werkt perfect alleen op school kan die op school geen draadloos netwerk vinden. Toen ik hem afsloot zag ik tot mijn verbazing echter dat hij het INHolland netwerk vond.

Oftewel wat ik er zelf van denk is dat er iets van programmaatje is dat tegenhoud dat ik het netwerk zie, totdat dit word afgesloten en hij het netwerk wel kan vinden.

Wat kan ik hier aan doen?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Naar de helpdesk van school gaan?

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Ja gedaan..

Maar elke laptop met WiFi kan gewoon het netwerk zien, heb je problemen met connecten kunnen zij je helpen. Maar ziet jouw laptop het netwerk niet kunnen hun daar weinig aan veranderen als de rest van de school dit wel ziet.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Heb jij standaard netwerkzoeker van windows, of heb jij er eentje die in je drivers zat? Dan zou je wireless zero configuration uit kunnen zetten

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Medion Machines vaak worden geleverd met hetzelfde issue, namelijk dat het MAC van de netwerkkaart niet uniek is (maar bij de hele serie het zelfde). Je zou eens kunnen proberen het hardwareadres met 1 op te hogen, als dat zo is kan je er de donder op zeggen dat er binnen INHolland nog iemand is die een nieuwe Medion Laptop heeft.