"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
1
| $data = addcslashes($data, "\0\n\r\t\\'/"); |
escaped ook newlines
Intentionally left blank
1
| echo '<script language="javascript">' |
mag je even een puntkomma achter zetten
Maak het dan meteen valid html:HansMij schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:36:
PHP:
1 echo '<script language="javascript">'
mag je even een puntkomma achter zetten
1
| echo '<script type="text/javascript">'; |
Intentionally left blank
.. OK daar heb jij een punt.crisp schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:42:
[...]
Maak het dan meteen valid html:
PHP:
1 echo '<script type="text/javascript">';
Ik ben bezig met een wysiwyg editor, die zijn inhoud krijgt van de strValue variabele. Bedankt trouwens, Crisp - het werkt perfect!HansMij schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:47:
[...]
.. OK daar heb jij een punt.Ik blijf me trouwens wel verbazen over de rare manier van een website vullen. $content doet vermoeden dat hier de content voor de website in een javascript gaat, die waarschijnlijk gebruikt wordt om van een div of span de InnerHTML te vullen ofzo...
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
Dat is misschien een vuistregeltje om te onthouden als je zo'n fout krijgt en niet weet waar de fout zit.
Dat krimpt je zoekscope meteen een heel eind in, want je weet dat je je PHP code moet nalopen en bijvoorbeeld niet de naar de client teruggegeven strings. Bovendien geeft het regelnummer en melding ook een goede indicatie van de locatie en aard van de fout. Ze zien er misschien cryptisch uit, maar als je hem een paar keer goed naleest, heb je meestal wel een idee van wat voor soort fout het is. Dat heb ik tenminste in Java wel en meestal in andere talen ook wel.
Tenslotte heb je ook nog google. Als je daar de foutmelding ("Error: unterminated string literal" in dit geval) daarin gooit, krijg je meestal wel een site die een aantal hints geeft. Moet je natuurlijk jouw filenames en stukken source code uit de foutmelding halen. Anders vindt ie niks.
ps. Die laatste hint is geen flame, dus niet iedereen door het dak springen aub.
Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy
Volgens mij was dat toch echt een javascript error hoor; client-side dusJKVA schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:18:
Een fout zoals jij die krijgt is een fout in je PHP code, een syntaxis fout dus. Dat kun je ook zien aan het feit dat je PHP source code in beeld krijgt en regelnummers. Zulke zaken mag en zal een standaard client NOOIT te zien krijgen bij werkende code.
Intentionally left blank
Omg, je hebt gelijk. Ik dacht dat ik een .php ergens in de foutmelding zag staan.crisp schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:21:
[...]
Volgens mij was dat toch echt een javascript error hoor; client-side dus

Verder sta ik nog steeds achter de opmerking zoals die er staat. (niet in deze context dan
Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Ik heb er overigens \" aan toegevoegd, omdat 'ie zich anders nog steeds stuk beet op strings met html tags met dubbel-gequote properties (a href="dittum.htm", etc):
1
| addcslashes($content, "\0\n\r\t\\'/\"") |
[ Voor 25% gewijzigd door Reveller op 17-11-2005 20:45 ]
hmmz, tsja - ik gebruik altijd single quotes voor strings in JSReveller schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:44:
@JKVA: [afbeelding]
Ik heb er overigens \" aan toegevoegd, omdat 'ie zich anders nog steeds stuk beet op strings met html tags met dubbel-gequote properties (a href="dittum.htm", etc):
PHP:
1 addcslashes($content, "\0\n\r\t\\'/\"")
Intentionally left blank