Toon posts:

Zeer irritante Stroomindicator popup van NVidia GF FX59000XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om de zoveel weken begint mijn stroomvoorziening, ipv 3.3 volt, ongeveer 3.8 á 4.0 volt te geven. Dit vindt mijn videoplank niet leuk en geeft dan ook een mooie waarschuwing popup.

Helaas blijft hij deze waarschuwing popup steeds opnieuw en opnieuw geven, totdat er ongeveer 260 schermpies openstaan.

Aangezien deze steeds op de voorgrond geplaatst worden, kan ik niet eens normaal Windows afsluiten.

Op de sites van de fabrikant kan ik niks over dit probleem vinden, en ook via Google lukt het me niet om iets te vinden. Ik heb zelf al alle bios opties bekeken en naar standaard terug gezet (over klokken en zo), maar ik moet toe geven dat ik niet zo een kei ben in het bios gedoe.

In een jaar tijd heb ik er ongeveer 4 á 5 keer last van gehad, dat dan iets tegen de 5 dagen lang aanhoud. Wat kan ik hier aan doen??

--------------------------------------------------------------------------
Op dit moment zijn dit mijn voltages:
12v is bij mij 11,49 volt
5v is bij mij 4,81 volt
3.3v is bij mij 4 volt <=== (het probleem)
en de Vcore is 1,6
--------------------------------------------------------------------------
Windows XP Professional, sp 2
1536 Mb RAM
Pentium 4, 2,8ghz
NVidia GF FX5900XT
Asus P4P800 SE moederplank
A Open, 300W DC output

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:09
Ik zou er een andere voeding ingooien. (ik had ook zo'n aopen. hij was wel stil, maar niet stabiel)

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:33
Inderdaad, die popups komen er waarschijnlijk niet voor niets. Spanningswisselingen lijken me niet al te best voor je hardware.

Verwijderd

4 volt ? Bij zo hogo 3,3volt lijn start me mobo zelfs niet meer op. Gewoon een aandere voeding halen of je huidige repareren. Want zo hoge spaningen is echt niet gezond.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:19:
4 volt ? Bij zo hogo 3,3volt lijn start me mobo zelfs niet meer op. Gewoon een aandere voeding halen of je huidige repareren. Want zo hoge spaningen is echt niet gezond.
Dat het niet gezond is had ik al in de gaten. Alleen vindt ik het zo vreemd dat het maar eens om de zoveel weken gebeurt. In die tussen tijd is er dus geen probleem en werkt alles prima.

Maar oke. Repareren lijkt me alleen geen optie, aangezien ik daar totaal niks van af weet, dus ik heb hem nu er uit gesloopt en ga morgen opzoek naar een nieuwe.

Is er dan iets waar ik rekening mee moet houden om niet nogmaals dit probleem te krijgen?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je dit gecheckt met een multimeter? Ik denk dat eerder een uitleesfout/software fout is, anders waren er wel meer dingen kapot gegaan in je computer. ;)

Als het na uitlezen met een multimeter toch je voeding de oorzaak blijkt te zijn moet je hem inderdaad vervangen voor een A-merk voeding. :)

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:44:
Heb je dit gecheckt met een multimeter? Ik denk dat eerder een uitleesfout/software fout is, anders waren er wel meer dingen kapot gegaan in je computer. ;)

Als het na uitlezen met een multimeter toch je voeding de oorzaak blijkt te zijn moet je hem inderdaad vervangen voor een A-merk voeding. :)
Nou, er is eigelijk niks stuk gegaan (gelukkig) behalve m'n voeding. Maar m'n bios en Asus PC Probe geven deze metingen aan, wil je zeggen dat dit eens om de zoveel tijd verkeert door deze software wordt gemeten?? Ik ben hier niet de deskundige of zo iets, maar dat lijkt me een beetje stug.

Anyway, ik heb al een nieuwe voeding die het goed lijkt te doen (gemeten door Asus PC Probe). Dus ik kan weer verder. Tnx all.
Pagina: 1