Beste tweakers,
Door reorganisatie van onze netwerken moest vandaag een aantal zaken worden aangepast. Hiervoor is er een IT engineer langs geweest en heeft hij volgende zaken uitgevoerd:
DHCP werkt perfect, maar sedert deze aanpassingen hebben we problemen met ons mailverkeer:
Wat werk wel:
interne mail verzenden en ontvangen
externe mail verzenden
wat werkt niet:
externe mail ontvangen
Wanneer ik de mailboxen online bekijk, zie ik dat de mails wel degelijk worden opgehaald, maar ze
komen blijkbaar niet in de mailbox van de gebruiker.
Ik heb alle Exchange services reeds opnieuw opgestart, server herstart...
Event viewer gecheckt en 1 event trok mijn aandacht:
1 application event zei: The information store database "First Storage Group\Mailbox Store (...)" is limited to 16384 MB.
Kan dit de oorzaak zijn van het mailprobleem? "Program files\Exchsrvr\MDBDATA" map bevat 5,2GB.
Ik kan momenteel die IT persoon niet bereiken, hij had nog enkele zeer belangrijke afspraken te doen. Kan er iemand me helpen hoe ik dit kan op lossen of me in de juiste richting sturen?
Dit probleem is nogal dringend. Morgen kan ik pas die IT persoon terug contacteren.
Bedankt voor jullie hulp!
Wouter
Door reorganisatie van onze netwerken moest vandaag een aantal zaken worden aangepast. Hiervoor is er een IT engineer langs geweest en heeft hij volgende zaken uitgevoerd:
- Server A moest weg -> alle gebruikers (slechts 2) emigreren naar Server B
- beide gebruikers aangemaakt op Server B
- emailadressen ingesteld
- Mailboxen gebackuped en teruggezet
- DHCP ingesteld, scope,... (voordien werkten we met vaste IP's)
DHCP werkt perfect, maar sedert deze aanpassingen hebben we problemen met ons mailverkeer:
Wat werk wel:
interne mail verzenden en ontvangen
externe mail verzenden
wat werkt niet:
externe mail ontvangen
Wanneer ik de mailboxen online bekijk, zie ik dat de mails wel degelijk worden opgehaald, maar ze
komen blijkbaar niet in de mailbox van de gebruiker.
Ik heb alle Exchange services reeds opnieuw opgestart, server herstart...
Event viewer gecheckt en 1 event trok mijn aandacht:
1 application event zei: The information store database "First Storage Group\Mailbox Store (...)" is limited to 16384 MB.
Kan dit de oorzaak zijn van het mailprobleem? "Program files\Exchsrvr\MDBDATA" map bevat 5,2GB.
Ik kan momenteel die IT persoon niet bereiken, hij had nog enkele zeer belangrijke afspraken te doen. Kan er iemand me helpen hoe ik dit kan op lossen of me in de juiste richting sturen?
Dit probleem is nogal dringend. Morgen kan ik pas die IT persoon terug contacteren.
Bedankt voor jullie hulp!
Wouter
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 15:31 ]