Toon posts:

Roaming profiles op Windows XP zonder server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het volgende probleem niet oplossen.

Ik heb voor een klant, een klein bedrijfje die de data centraal wou hebben maar geen geld had voor een windows 2003 server het volgende geinstalleerd:

een server met:
Windows XP pro NL SP2 en een aantal shares gemaakt waaronder een profiles map (share als Profiles$ met de rechten gezet op iedereen full access.

een user "test" aangemaakt waarbij het profiel verwijst naar \\Servername\Profiles$\%username%

hierna heb ik op een werkstation met windows XP en geen SP er op dezelfde gebruikersnaam gemaakt die ook verwijst naar \\servername\Profiles$\%username%

daarna geprobeerd in te loggen met die user en gekeken of het profiel op de server werd aangemaakt. dit ging goed en bij het uitloggen werden de wijzigingen weggeschreven.

toen ik op een ander werkstation inlogte (Windows xp NO-SP) ging dit ook goed en waren de wijzigingen te zien.

nu komt het probleem, zodra ik op een werkstation probeer in te loggen met SP1 of SP2 er op krijg ik een foutmelding dat het profiel niet gevonden kan worden en/of dat rechtten niet kloppen. waar komt dit door en vooral..... hoe verhelp ik het?

op die andere werkstations moet uiteindelijk ook nog SP2 komen..

Groet
Bijtjuh.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Probeer eens (als je het nog niet geprobeerd hebt) de ingebakken firewall uit te zetten.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard ook al gedaan. draaiende services gechecked etc

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
mss hebben ze op 1 van de werkstations het wachtwoord van die gebruiker gewijzigd gehad?

mits je niet werkt met een algemene server
(en ik bedoel echte server zoals win2k, win2k3, linux-bak ;) )
ga je je blijven behelpen met oplap werk hoor ...

dus kijk de gelijkheid van de wachtwoorden eens na,
en als ze geen geld hebben voor een windows-server...
waarom wijk je dan niet uit naar een linux-server ?

windows xp is namelijk niet echt bedoeld voor server...

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
gaat niet lukken denk ik..
in een normale omgeving haalt de pc die aanmeldt zijn account info op vanaf een dc.
Nu is er dus geen server en zal er ook niet geprobeerd worden om info te halen op een dc en is het dus gewoon lokaal werken en wordt denk ik ook gewoon lokaal profiel gebruikt volgens mij kan je dit ook niet veranderen. misschien dat je iets in een batch file kan doen..
Heh heb nog wel win2k3 liggen geloof ik waar ik niks mee doe :)
mail me anders maar eens misschien dat ik je kan helpen..

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Een small business server licensie is niet zo duur, en dan heb je meteen exchange voor je e-mail erbij...

Edit @ hierboven: je kunt in XP (Pro i.i.g.) je profiel redirecten, ook als je niet in een domein zit.

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 18-11-2005 09:32 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met een batch file alle gebruikers aangemaakt. met net.exe commando, dus gebruikersnamen/passwords zijn zeker identiek.

een echte server leek me een beetje overkill met 4 pc's en 4 users, en zodra dit werkt ben ik der eigenlijk al bijna klaar.

kan het alleen niet verklaren waarom het met windows XP zonder SP2 wel werkt, en zodra je SP2 er op zet niet meer.

een profile op een andere plek hebben staan moet toch willen? al is het een netwerkschijf.
Pagina: 1