Toon posts:

2,5'' harddisk start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou mijn 2,5" harddisk start dus niet op! ;( .

situatie:
een moederbord+ cpu gehad met daarop een slimmline cd-rom speler aansluiting.

probleem:
nou die flatcable die ik er bij kreeg die past keurig op de harddisk! maar hij spint niet up! |:( net of hij geen prik krijgt....

spec:
-klein moederbord uit een hp e-pc :*)
-633mhz cpu
-5GB 2,5'' harddisk.

het rare is dat hij het wel gewoon doet in een 2,5" usb casing!

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Heb je misschien de flatcable verkeerdom erop zitten?

Verwijderd

Topicstarter
hannos schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:09:
Heb je misschien de flatcable verkeerdom erop zitten?
neey ik heb hem namelijk ook omgedraait eropgezet. (en na elke keer gecontroleert via die usb casing of de schijf nog wel werkt..)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Heeft die flatcable wel echt 44 pinnetjes of maar 40? In dat geval krijgt het ding gewoon geen stroom. Kijk sowieso even of een andere flatcable werkt.
Je kan ook een andere schijf proberen :).

[ Voor 13% gewijzigd door stefan001 op 17-11-2005 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
stefan001 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:12:
Heeft die flatcable wel echt 44 pinnetjes of maar 40? In dat geval krijgt het ding gewoon geen stroom. Kijk sowieso even of een andere flatcable werkt.
Je kan ook een andere schijf proberen :).
ik heb alle banen geteld op de flatcable en in totaal zijn dat er 50! als je de kabel in de harddisk doet zijn alle banen bezet. harddisk werkt wel via usb. dus een andere harddisk maakt niet uit.

alvast bedankt iig.!

Verwijderd

Topicstarter
niemand?? :'(

Verwijderd

Topicstarter
die poort is eigenlijk bedoeld voor cd-rom stations. maakt het eigenlijk uit of je er een cd-rom of harddisk op aansluit??

Verwijderd

Topicstarter
*subtiele kick* heeft er echt niemand een idee?? het is namelijk voor een casemod(kom later nog een CIP moet eerst alles beetje verzamelen)en tis wel zo leuk met een stille harddisk! :+

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 17:59

TheBorg

Resistance is futile.

Als dat kabeltje 50 draadjes heeft, hoe sluit je dat ding dan aan op je moederbord? Die heeft namelijk maar 40 pinnetjes. De harddisk heeft er 44, waarvan 4 voor de power. Een normaal moederbord ondersteund geen power door de flatcable, dus heb je zoiets nodig:

Afbeeldingslocatie: http://store.orbitmicro.com/objects/catalog/product/image/img3051.jpg

Verwijderd

Topicstarter
raar... want hij werd bij het moederbord geleverd.. maarja hardstikke beankt voor de tip. weet ik eindelijk waar het aan ligt
Pagina: 1