• thestormcrow
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-11-2021
Al een tijdje heb ik op mijn smartphone (nokia 6680) TomTom Mobile 5 staan. Ik heb deze nu een tijdje gebruikt als 'routeplanner'. Nu heb ik deze week ook de flitspalen en dergelijke weten te installeren in TomTom.

Ik wil nu dus echt gaan navigeren, maar hier heb ik natuurlijk wel een GPS Receiver voor nodig. Op de website www.pdashop.nl heb ik er veel gevonden.

Mijn oog is gevallen op de Adapt AD-300 Bluetooth GPS Receiver van € 89,-. Dit lijkt mij een goede gps receiver (16 sat.) en voor een zacht prijsje.

Echter kwam ik het volgende tegen op de website van pdashop bij vaak gestelde vragen:

Met welke software werkt de ADAPT AD-300 Bluetooth GPS Receiver samen?
?Deze ontvanger werkt samen met de meeste navigatiesoftware op de markt. Zo werkt deze met TomTom Navigator voor Windows Mobile en de Palm, Route 66, Perfect Passenger en Mapsonic.

Let op: Deze ontvanger werkt niet met TomTom Mobile 5 (dit is de versie van TomTom voor mobiele telefoons).

Na toch wel een hele tijd door de verschillende TomTom topics door te hebben gestruind ben ik nu definitief de weg kwijt. Is deze GPS Receiver nu wel of niet geschikt voor TomTom Mobile 5 i.c.m. een Nokia 6680. Ook wanneer ik eventueel bepaalde problemen kan verwachten met deze gps kan iemand dan aangeven wat ik precies moet doen. (Naam veranderen in BT GPS e.d.)

Alvast bedankt.

Groeten

• RMY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06-2012

RMY

Ik heb precies deze combinatie, en die werkt gewoon.

En de naam die jij noemt, BT GPS, dat is hij standaard al, en zo werkt hij ook gewoon.

• Hoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 15:04

Hoos

Carpe Diem...

Hiero nokia 6681 & TT mobile 5 icm Adabt BT... Werkt prima ! :)

Maak je geen zorgen.. Is een prima aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161242

Hallo,

Ik heb sinds kort TomTom Mobile 5 op mn Nokia 6680 geinstalleerd en een patch om alle gps bt muizen te gebruiken. Ik gebruik daarbij de Adapt AD-300 als bt muis. Nu heb ik als probleem, dat ik iedere keer als ik tomtom opstart, dat ik de bt muis moet toevoegen. Ik heb van alles al geprobeerd (andere patches, naam verandert van de bt muis), maar kom er niet uit. Volgens mij zijn er meedere mensen die dit probleem hebben. Weet iemand wat ik hier aan kan doen, want die werkt zo niet.

Bacardimark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwiekamp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09-2024
Ik heb sinds kort de adapt 300 icm. de Nokia N70.
Ik heb wel verbinding tussen mijn telefoon en de GPS receiver maar TomTom5 ziet hem niet, doe ik iets fout?

ASUS A8N-VM CSM | AlthlonXP 64 Venice 3200+ | 1024 DD400-X64 | Diamondmax 250GB | Acer AL1716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 20:17
Er zit een oplader met mini usb bijgeleverd, maare er zit geen mini usb op de gps muis.
Hoe kan je hem opladen via het netstroom dan?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Anoniem: 161242 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:25:
Nu heb ik als probleem, dat ik iedere keer als ik tomtom opstart, dat ik de bt muis moet toevoegen. Ik heb van alles al geprobeerd (andere patches, naam verandert van de bt muis), maar kom er niet uit. Bacardimark
Ik heb ook tomtom mobile5 met 6680 en die gps patch. Ding heb ik standaard als BT GPS in de tel staan.
Voordat je die gps gebruikt moet je die even met de hand toevoegen via het bluetooth menu. Dan instellen dat die geauthoriseerd is. Dan kun je voortaan tomtom elke keer opstarten zonder steeds 0000 in te typen en dat je tel een softe restart gaan zitten doen.

Voordat je tomtom opstart eerst even dat gps ding aanzetten. Halve minuut ofzo. Dan pas tomtom opstarten. Dan even een routeplanning instellen zodat de tel gaat zoeken naar de gps. Zo heb ik het snelst een goede verbinding met gps.

Als je het echt goed wilt testen moet je echt even buiten staan want binnen lukt het mij nooit om die gps de satelliet te laten vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door herminator op 04-02-2006 23:39 ]

I'll be back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:07
Hier de Nokia 6260 icm TomTom Mobile. app.versie 5.2 gps-stuurprogramma v1.20.
Deze is draaiend met de Adapt AD-300. Deze kombinatie werkt feilloos en zeer snel.
De reciever ook getest met Route 66(mobile7), maar dat werkt minder.
Hij ziet dan zelfs een snelheid, terwijl ik gewoon stil sta.
Ik heb de bluetootoh verbinding gewoon op geauthoriseerd staan, en voor ik de straat uit ben, heb ik al verbinding. Soms zelfs al voordat ik begin te rijden.

Echt een aanrader deze GPS reciever. En dat voor relatief weinig geld.

Mvg Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148850

Ik heb sinds kort de adapt 300 icm. de Nokia N70 en tomtom mobile 5.2. Onder het navigeren word de verbinding om de 20/30 seconden verbroken. Na enkele seconden word de gps ontvanger echter wel weer teruggevonden.

Als ik de 3d-weergave aanzet word de verbinding na ongeveer 10 seconden al verbroken en word er niet opnieuw een verbinding tot stand gebracht.

Zijn er nog meer mensen met dit probleem, of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11681

Ja, ik heb exact hetzelfde. Dit schijnt een moeilijk probleem te zijn. Of heb je al een oplossing ervoor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, nog geen oplossing. Ben op zoek naar een gps patch, misschien dat dat wel helpt :/ Iemand toevallig ook het probleem dat de stemmen schokkerig doen? Als ik bij de stem uitkiezen voor voorbeeld kies dan hoor ik de stem goed, maar onder het navigeren dan is het stemgeluid heel schokkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Anoniem: 148850 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:33:
Nee, nog geen oplossing. Ben op zoek naar een gps patch, misschien dat dat wel helpt :/ Iemand toevallig ook het probleem dat de stemmen schokkerig doen? Als ik bij de stem uitkiezen voor voorbeeld kies dan hoor ik de stem goed, maar onder het navigeren dan is het stemgeluid heel schokkerig.
Dit is een POI probleem, dan heb je waarschijnlijk de flitspaal POI's er in staan, klopt dit? Zo ja, dan moet je ff het speciale smartphone bestand downloaden van flitspaal.nl.

Anoniem: 11681

Nee, is geen POI probleem (bij mij). Ik heb van alles geprobeerd. Ook na aanleiding van de discussie op mysymbian forum. POI's verwijderen, uitzetten, muis zelf laten vinden door tomtom enz enz. Ik heb vandaag de muis geruild met een Tomtom SirfIII muis (was wel wat duurder) maar nu werkt het wel. Tenminste, tot nu toe.

Anoniem: 42807

Hier geen problemen met de AD-300 icm een Qtek 8310 en TT Mobile 5.2. Supersnelle fix, en stabiele ontvangst.

Bij Dixons is ie trouwens ook gewoon 89, dan hoef je niet op de post te wachten.

Anoniem: 136100

Beetje rondsnuffelen op marktplaats loont ook.
€65,-, dan nog een beetje pingelen en je hebt hem voor €60,- in huis.

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat met die stotterende stem is gelukkig opgelost. Het kwam idd door de POI bestanden die erin stonden. Nu is het navigeren iig een stuk beter geworden!! Alleen erg jammer van het steeds wegvallen van de verbinding :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Anoniem: 148850 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:32:
Dat met die stotterende stem is gelukkig opgelost. Het kwam idd door de POI bestanden die erin stonden. Nu is het navigeren iig een stuk beter geworden!! Alleen erg jammer van het steeds wegvallen van de verbinding :/
ik heb de n70 ook besteld en heb al een adapt 300 GPS receiver. Ben toch wel een beetje geschrokken van dit bericht. Is er inmiddels al een oplossing?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Laatst online: 15:36
Ik vindt dit een vreemd verhaal dat hij niet zou werken op een TT Mobile.
Een collega van mij heeft de N70 met de AD300 en kan toch veilloos navigeren....

Ben zelf trouwens ook opzoek naar een BT GPS en kwam bij
http://www.pda-store.nl/ terecht

AD-300 voor € 75,=
AD-500 voor € 85,=

[ Voor 35% gewijzigd door Fire_Bird op 24-03-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13496

Klein schopje. Ik heb dit ding ook gekocht voor mn zusje. Ook gedonder met een Nokia N70.
Iemand al een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Anoniem: 13496 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:48:
Klein schopje. Ik heb dit ding ook gekocht voor mn zusje. Ook gedonder met een Nokia N70.
Iemand al een oplossing ?
ja hier precies hetzelfde.... iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Laatst online: 17-11-2023
Probleem komt door (custom) poi's.
Dus als je bijv. de flitspalen van flitspaal.nl er in hebt staan krijg je dit probleem.
De mensen van flitspaal.nl zijn al druk bezig met een nieuwe versie van het ov2 formaat voor hun flitspaal bestanden ( voor de s60 telefoons )

Zie het forum van flitspaal.nl.
http://www2.flitspaal.nl/....showthreads?p_id=5024722

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

666AnGeL schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:39:
Probleem komt door (custom) poi's.
Dus als je bijv. de flitspalen van flitspaal.nl er in hebt staan krijg je dit probleem.
De mensen van flitspaal.nl zijn al druk bezig met een nieuwe versie van het ov2 formaat voor hun flitspaal bestanden ( voor de s60 telefoons )

Zie het forum van flitspaal.nl.
http://www2.flitspaal.nl/....showthreads?p_id=5024722
nee, ook zonder POI's blijft het probleem... ik heb niet eens PIO's geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Laatst online: 17-11-2023
jos_zwa schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:22:
[...]

nee, ook zonder POI's blijft het probleem... ik heb niet eens PIO's geinstalleerd.
Al bij een nokia servicepoint geweest voor de nieuwste firmware?
Ik heb nu V 5.0609.2.0.1 ( toets *#0000# op je telefoon voor de firmware versie )
Daarop doet de gps het perfect indien ik dus geen custom poi's er in heb staan (oa. die van flitspaal.nl )

Ik zou je echt aanraden om de firmware te laten updaten, heb al van meerdere mensen gehoord dat het dan wel werkt ( m.u.v. de flitspalen , daar wordt door flitspaal.nl nog aan gewerkt )
Owja , een tip , let op dat ze geen UK/ofzo firmware er op zetten.
Hadden ze bij mij gedaan, heb toen 1,5 week moeten wachten :(
Maargoed de NL-versie is nu gewoon uit dus moet geen probleem zijn.

( heb zelf trouwens de adapt AD-300 en AD-700 getest met de N70 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

666AnGeL schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:05:
[...]

Ik heb nu V 5.0609.2.0.1 ( toets *#0000# op je telefoon voor de firmware versie )
Daarop doet de gps het perfect indien ik dus geen custom poi's er in heb staan (oa. die van flitspaal.nl )

Ik zou je echt aanraden om de firmware te laten updaten, heb al van meerdere mensen gehoord dat het dan wel werkt ( m.u.v. de flitspalen , daar wordt door flitspaal.nl nog aan gewerkt )

dat is goed nieuws. toch maar eens updaten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heej dat is zeker goed nieuws. Gebruik men navigatie nu helemaal niet omdat het zo irritant is als de verbinding steeds wegvalt.

Is het mogelijk om zelf de firmware te updaten, aangezien er hier in de buurt geen servicepoint van nokia is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Anoniem: 148850 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:47:
Heej dat is zeker goed nieuws. Gebruik men navigatie nu helemaal niet omdat het zo irritant is als de verbinding steeds wegvalt.

Is het mogelijk om zelf de firmware te updaten, aangezien er hier in de buurt geen servicepoint van nokia is?
nope. er zwerven wel wat illigale firmware versies los op internet, maar ik zou me er maar niet aan wagen, want je garantie is meteen weg als het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 19:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

nieuwe firmware en de gps patch van tomtom zelf hebben mijn problemen verholpen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mm okeej. Moet je ervoor betalen om de firmware te laten updaten? En hoeveel kost dit dan ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masmas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-05 12:41
Ik ben ook aan het kijken naar een GPS ontvanger. Maar ik had een vraagje daarover:

Ik zie veel dat de baterij duur ook word gebruikt als positief/negetief punt. Wat dus erg belangrijk schijnt te zijn. Maar kan je hem niet gewoon in de auto op 12v aansluiten terwijl je aan het navigeren bent. Want ik ga hem alleen in de auto, wat de meeste mensen doen lijkt me:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 14:00
masmas schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:17:
Ik ben ook aan het kijken naar een GPS ontvanger. Maar ik had een vraagje daarover:

Ik zie veel dat de baterij duur ook word gebruikt als positief/negetief punt. Wat dus erg belangrijk schijnt te zijn. Maar kan je hem niet gewoon in de auto op 12v aansluiten terwijl je aan het navigeren bent. Want ik ga hem alleen in de auto, wat de meeste mensen doen lijkt me:)
Bij veel BT GPS ontvangers zit inderdaad naast een adapter ook wel een 12V aansluiting kabel bij. Deze kabels zijn alleen niet zo heel lang dus mocht je (zoals ik ) van dat leuke warmtewerende glas hebben dan is het vrij krap om de GPS unit voor een plaats in de ruit te krijgen waar deze laag niet zit.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:08
Anoniem: 148850 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:01:
Mm okeej. Moet je ervoor betalen om de firmware te laten updaten? En hoeveel kost dit dan ongeveer?
Als die nog binnen de garantie valt is het gratis, anders moet je het even navragen bij een service point.
masmas schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:17:

twit schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:51:
[...]
Bij veel BT GPS ontvangers zit inderdaad naast een adapter ook wel een 12V aansluiting kabel bij. Deze kabels zijn alleen niet zo heel lang dus mocht je (zoals ik ) van dat leuke warmtewerende glas hebben dan is het vrij krap om de GPS unit voor een plaats in de ruit te krijgen waar deze laag niet zit.
Gisteren een Adapt AD-700 besteld. Ik had een een Leadtek op het oog, maar achteraf bleek dat de batterij maar 2,5 uur meeging. Daarnaast kan het hem tijdens het opladen niet gebruiken. De Adapt gaat meestal 15 uur mee en functioneerd ook tijdens het opladen. Voor mij een reden om de Adapt aan te schaffen. (adapt heeft een 12v lader voor in de auto standaard in het pakket zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:46
Hier staan veel positieve reacties over de Holux GPSlim 236, voor €69,- te koop (excl. CD-ROM e.d.). Deze schijnt een nieuwere chip te hebben (ik weet er niet zoveel van) waardoor 'ie sneller meer satellieten ziet. Misschien ook het overwegen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Glival schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:15:
Hier staan veel positieve reacties over de Holux GPSlim 236, voor €69,- te koop (excl. CD-ROM e.d.). Deze schijnt een nieuwere chip te hebben (ik weet er niet zoveel van) waardoor 'ie sneller meer satellieten ziet. Misschien ook het overwegen waard?
Dat is de SirfIII die hebben momenteel de meest huidige GPS recievers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:49
Ik heb zelf de Adapt AD-500 bij Dixons gekocht. De AD-300 was op dat moment niet op voorraad. Mijn vraag is wat is eigenlijk het verschil tussen beide? 1 verschil weet ik en dat is dat de AD-300 tot 30 uur kan navigeren en de AD-500 geloof ik maar 20 uur, maar waarom is de AD-300 dan goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masmas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-05 12:41
De AD500 is 1 van de kleinste GPS ontvangers terwereld. En er kan op de AD500 een externe antenne aangesloten worden.

Dat zijn de enige twee verschillen die ik heb kunnen vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door masmas op 08-06-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
nog wat interresants gevonden, aangezien ik zojuist mijn Adapt AD-700 heb binngekregen. Het verschil tussen de modellen is voornamelijk de gebruikte chipset. De AD-300 en AD-500 maken gebruik van de Nemerix chipset en de AD-700 van de Sirf III.
Een tijdje geleden zat ik met hetzelfde probleem als jij nu hebt. Welke GPS muis is het beste. Alle fora in binnen en buitenland doorlezend ontdek je al vrij snel dat de Sirf III chipset op alle fronten het beste is. Zowel met een eerste fix, als met ontvangst onder moeilijke omstandigheden, voor snelle en langzame (fiets, wandelend) navigatie en en ga zo maar door.
De enige variabele die dan nog ontstaat is de stroomverzorging.
Oftewel, hoe lang wil je kunnen navigeren op een accu lading
[..]
Samenvattend dus: een BT GPS met Sirf III chipset is momenteel het beste wat op de markt is. Een tip is om eens op de nederlandse of duitse Ebay te kijken en daar als zoekoptie Sirf III in te geven. Voor de rest van de electronica/software en uitvoering zijn de verschillen minimaal en alleen voor echte freaks belangrijk. Met een bedrag tussen de €90 en €130 moet je dan ook een heel eind komen.
bron: pocketinfo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon1985
  • Laatst online: 28-04 21:15
Ik heb deze GPS module ook in gebruik en hij werkt in principe perfect i.c.m. TT Nav. 5 op mijn Qtek 2020 met WM5.

Ik heb alleen een ander probleem. Mijn TT geeft tijdens het rijden geen nauwkeurige afstanden weer. De geschatte afstand schommelt constant. Heb laatst met een TT Go gereden en het viel me op dat deze extreem nauwkeurig is en niet constant van afstand veranderd.

Ik heb al het een en ander geprobeert met de connectie tussen mijn PDA en BTGPS. Secure connectie uitgezet en ook weer aan. Maar het mag niet baten.

heeft iemand hier een oplossing voor?
alvast bedankt, grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182925

Hoi 666 Angel,

Welke versie van Tomtom gebruik jij dan... ik heb dezelfde Firmware op mijn N70 icm een adapt 300.. maar bij mij valt steeds de verbinding tussen de antenne en de N70 weg...

Alvast bedankt.
Louis
666AnGeL schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:05:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMY
  • Laatst online: 06-06-2012

RMY

Ik heb nooit problemen met mijn AD300 icm een Qtek 9100 gehad, maar nu opeens blijft het linkerledje rood branden (dacht te herinneren dat dat moest gaan knipperen). En in Tomtom ziet hij wel meerdere sattelieten, maar die blijven laag staan en worden niet meer blauw. Bleutooth ledje op de adapt blijft ook om de seconde knipperen.

Iemand een idee?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

Arfman

Drome!

Volgens mij betekent dat dat-ie geen fix kan krijgen, het rode lampje moet iig. knipperen. Misschien ff een dag de accu eruit, opladen, en ergens neerleggen waar-ie weer een fix kan krijgen?

Anders terug naar de winkel ermee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Glival schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:15:
Ik zat eerst te denken om de Adapt te bestellen voor mijn MDA-Vario. Na bovenstaand topic gelezen te hebben lijkt me die Holux 236 ook een zeer goede en misschien wel beter optie....

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 22:45
RMY schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 08:00:
Ik heb nooit problemen met mijn AD300 icm een Qtek 9100 gehad, maar nu opeens blijft het linkerledje rood branden (dacht te herinneren dat dat moest gaan knipperen). En in Tomtom ziet hij wel meerdere sattelieten, maar die blijven laag staan en worden niet meer blauw. Bleutooth ledje op de adapt blijft ook om de seconde knipperen.

Iemand een idee?

bvd
Hoi RMY! Ik heb sinds gisteren, PRECIES het zelfde idee...!! Wat ik heb gedaan is hem opgengeschroefd, het kleine batterijtje eruit gehaald (als 'n soort van RESET) en volledig opgeladen en kijken of het werkt.... Hij staat nu 2 minuten aan en nog geen fix. Maar het kan zijn omdat het zijn "eerste keer" is, dat het langer duurt... Ik houd jullie op de hoogte... :z

Heb jij je probleem toevallig al opgelost? Alvast bedankt voor je antwoord..!! _/-\o_

EDIT 2: Heel raar, maar nu blijkt alles weer perfect te werken!!! had net 9 sattelieten als fix, perfect gewoon... dus de reset zoals boven beschreven heeft vruchten afgeworpen :*)

[ Voor 27% gewijzigd door Troxel op 10-10-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Laatst online: 18:59
sorry voor deze onbeschofte kick maar ik heb op het moment hetzelfde probleem met mijn ad-300

De gps muis heeft het altijd gedaan, echter heb k deze per ongeluk aan laten staan waardoor de batterij leeg was, opnieuw opgeladen en nu kan hij geen fix meer krijgen (rode led blijft branden) nu heb ik hem ook open gemaakt maar kan geen kleine batterij vinden?

echter doet de connectie met de BT ook een beetje raar, hij vind hem wel, dus de led gaat 1x per seconde knipperen, maar na een aantal seconde springt hij weer terug naar 1x per 3 seconde (dus geen verbinding) en na een aantal seconde vind hij hem weer wel?

iemand enig idee of deze muizen ook te flashen zijn? ik kan zo geen firmware vinden op de site van adapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Laatst online: 18:59
TTT! iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-03 21:30
Ik kan helaas ook geen klein batterijtje vinden in m'n AD-300. Heb dus hetzelfde probleem.
Weet iemand wat te doen?
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 20:16

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Schaamteloze kick, ik heb ook hetzelfde probleem (rode LED blijft branden). Open geschroefd, onder blauwe sticker zit knoopcelbatterijtje. Deze er paar secs uit, er weer in. Maar nog niks als ik 'm aanzet. En laat zoeken...
Wat kan dit zijn?
Een lege knoopcel?
Wat slaat ie überhaupt op?

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 03-12-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik heb al een tijd de Adapt AD-300 bluetooth GPS Receiver...

en tot voorheen werkte dat ding prima!!!

Nu heb ik het een tijdje niet gebruikt, 2 maanden, en heb ik het volgende probleem!!

Hij gaat gewoon aan, ik kan wel verbinding maken, allemaal heel normaal... alleen ik kan geen satellieten vinden!

Hij vind gewoon helemaal niets!

Ik ben al buiten geweest, heb op een open veld gestaan.. ik krijg gewoon niets.

Kan er iets stuk zijn? waar kan het aan liggen en wat moet ik doen? (heb niet echt de papieren meer, en weet ook niet of je door middel van software dat ding kan resetten?)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hoe lang heb je gewacht? Als je hem zolang niet meer hebt gebruikt kan het wel een half uur duren.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Probleem is opgelost.

Software die ik gebruikt gaf hele tijd verkeerd aan.

De Adapt AD-300 is een mooi dingetje :)

Thanks iig Arfman

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251881

Gisteren de Adapt AD-300 gekocht. Probeer hem nu aan de praat te krijgen in combinatie met mij W960i en daarop Nav4All.
Bluetooth werkt, maar bij het vinden van de GPS krijg ik helemaal niks.....
De volgende melding komt in beeld bij status: geen ontvangst.
De rode LED brandt de hele tijd, het BT LEDje knippert.
En in Nav4All krijg ik de melding; wachten op GPS (balkje loopt en loopt); Geen GPS coördinaten.

Tja, wat is hier de gouden tip om het geheel werkend te krijgen.
De handleiding van de Adapt Ad-300 verteld hier verder niks over (en het winkelpersoneel waar ik het ding heb gekocht weet het ook niet.....)

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 09-02-2008 10:12 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254741

hallo,
ik heb een nokia n 73,
en eindelijk na een lange tijd voor mekaar
gekregen er tomtom op te krijgen,
(nav. 6)
ad 300 Bluetooth gps receiver erbij gekocht,
maar krijg helemaal nix!!!!
hij verbint gewoon netjes, maar geen sateliet, helemaal nix,
niet als ik rond rij, op een open veld ga staan, of m een half uur lang aan laat staan..
en twijfel of ik wat met die cdrome moet doen..
kan iemand mij helpen??
mail dan alstjeblieft even naar
Krisvanoers@hotmail.com
p.s. het roden lampje blijft branden, en de blauwe knippert zowat elke seconde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Als het rode lampje blijft branden, heb je een GPS fix. Blauwe lampje is de Bluetooth verbinding met je telefoon. (Beide waren overigens te lezen in de handleiding)
Het ligt dus ergens aan je instellingen.

PS: installeer eens een spellingchecker.

Pagina: 1