NTFSDos Fouten

Pagina: 1
Acties:

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10-2025
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag die hopelijk iemand van jullie wel herkent.

Aangezien ik vaak werk met Ghost (Versie 8.0) Die dus support heeft voor NTFS Via INT13. Kan deze dos versie sinds vandaag mijn index niet meer lezen.

Het is zo dat als ik bijvoorbeeld NTFSDos Pro laad na de bootup van het systeem.. en ik bijv via een simpele interface voor dos naar de drives ga.. C word dan D:\ Dan zie ik alles behalve de 2 nieuwe directories die ik in windows heb gemaakt.

Het is heel gek.. hij laat dus wel 2 oude directories zien, maar de nieuwe niet.. hij laat ook Recycler folder zien maar System Volume Information op geen een van de drives.

Ik heb 2 drives 1 van 12 GB en een van 40 GB.
De Bios is award en de drive detection staat op automatisch, zoals gaat dat wel goed.

Als ik chkdsk /F doe op alle drives geeft hij bij windows boot geen fouten. Als ik dat via reperatie console doe met een stanbaard XP versie van home.. geeft ie fouten maar in MFT mirror geloof ik maar doet verder niets.

Als ik de chkdsk /F van NTFSDOS Pro doe krijg ik ook fouten.

Windows heeft fouten gevonden in de MTF Mirror (Zo iets dacht ik)

Hij maakt ze niet meer want hij geeft dat elke keer aan als ik weer op nieuw op start en het zelfde doe.

Als ik nu ghost laad in dos met ntfs support.. en ik brows naar mijn D:\ drive zie ik dus letterlijk 2 directories i.pv 3 die er normaal staan

Microsoft
Mijn systeem
Mijn share
Image.gho

de eerste laat ie niet zien.. net als Recycler en System volumke information niet.

er staat 1 file onder deze dirs en die heet.

Image.GHO

Ik zie die niet, maar als ik de naam over tik gaat Ghost hem dus wel laden.. heel vreemd. Hij bestaat dus wel maar het lijkt of de directory listing fout is.

Zou er iets in de bios niet kloppen? Heb ik iets uit gezet wat aan moet?
Mijn systeem is niet overclocked trouwens.

Dit is dus niet alleen ind e ghost explorer voor dos.. maar ook in alle NTFS support onder dos.. ik blijf de (oude) Directories zien maar de nieuwe die ik gisteren er bij zette.. is niet te zien.

Is er misschien een limiet aan file structures? Dat ging ik mezelf afvragen.

MFT File Mirror error. (Ik snap niet waarom hij als ik het via windows doe.. dus chckdsk bij de volgende boot geen fouten aan geeft .. en in windows gaat trouwens alles ook prima hoor.. daar laat hij alle files en folders zien. ) Maar het gekke is nu dus in ntfdos wat altijd goed ging maar nu sinds ik een nieuwe directorie er bij heb gezet en defrag heb gedaan niet meer.

Soms krijg ik het gevoel dat OO Defrag de file log van ntfs (onzichtbare) heeft kapot gemaakt. De MFT mirror.. maar zo veel weet ik daar dus niet vanaf.

Het zou fijn zien als iemand mij kan vertellen zonder dat ik alles opnieuw moet formateren wat ik hier aan zou kunnen doen.. ik heb al zitten denken om te mailen naar de maker van ntfsdospro winterfals geloof ik.

Maar ik probeer het hier bij de experts eerst.

Al vast bedankt.

• maartn
Niemand een idee?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

als ik de naam over tik gaat Ghost hem dus wel laden
Dummy mode:

Is het bestand niet gewoon verborgen?

Edit @ hieronder:

Of dir /a

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 21-11-2005 08:59 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• andreict
  • Laatst online: 12-12-2025
attrib? kijk even of je hem dan wel ziet. (ik weet niet zeker of attrib een functie is in ntfsdos)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Fonk_ schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:43:
Als ik chkdsk /F doe op alle drives geeft hij bij windows boot geen fouten. Als ik dat via reperatie console doe met een stanbaard XP versie van home.. geeft ie fouten maar in MFT mirror geloof ik maar doet verder niets.
En toch is dat niet helemaal gezond - ik zou je dan ook proberen te concenteren om eerst deze fout op te lossen (via de chkdsk van de recovery console).

De MFT is namelijk de "tabel" waarin NTFS bij houd welke files / directories er allemaal op je PC staan en het klinkt dan ook aannemelijk dat dit je probleem is :)

• maartn
Opgelost : )

[ Voor 99% gewijzigd door maartn op 05-04-2024 20:44 ]

Pagina: 1