Toon posts:

[2000] Corrupte data na installatie op d: schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Begin deze week de c partitie geformatteerd en een schone 2k installatie erop gezet. Nadat setup voltooid was en de pc gereboot werd, kwam chkdsk in beeld met de informatie dat hij partitie d: wilde controleren. Deze partitie was voorheen FAT32, maar chkdsk las hem als een NTFS partitie :s. Een half uur lang heeft ie allerlei bestanden gerecovered, met als gevolg dat ongeveer 80% van de bestanden op die schijf onleesbaar/corrupt is. Corrupte zip files, wave files en setup bestanden van applicaties die niet meer te openen zijn, iso's van dvd's die corrupt zijn etc.

Hoe kan windows het bestandssysteem verkeerd hebben geinterpreteerd?
En waarom zouden er na een (onvrijwillige) omzetting files corrupt raken?

Situatie:
C: 8,87gb (partitie 1 van Maxtor) NTFS
D: 186gb schijf gebruikt als backup nu NTFS
E: 29,1gb (partitie 2 van Maxtor) FAT32

ps. tijdens de installatie heb ik c als ntfs laten formatteren, die was voorheen fat32.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 14:40 ]

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03 16:34

JohnD

Bernd

Dit heb ik laatst ook gehad toen ik mijn systeem te ver had overgeklokt.

HD moeten formatteren met de tool van de leverancier (WD) want Ik bleef het probleem houden.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Inderdaad - ik denk dat je je moet focussen op hardware die niet helemaal lekker meer functioneert :)

Verwijderd

Je kan de meest vage problemen krijgen als je een FAT32 partitie hebt die groter is dan plm. 120 GB. Voorbij dat punt schrijft Windows nog wel weg maar is het bijna onmogelijk om de data terug te krijgen. Waarschijnlijk dat Windows hierdoor d'r zelf ook niets meer van begreep....

• JohnD
  • Laatst online: 13-03 16:34

JohnD

Bernd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:17:
Je kan de meest vage problemen krijgen als je een FAT32 partitie hebt die groter is dan plm. 120 GB. Voorbij dat punt schrijft Windows nog wel weg maar is het bijna onmogelijk om de data terug te krijgen. Waarschijnlijk dat Windows hierdoor d'r zelf ook niets meer van begreep....
volgens mij heb jij het over het 48bits LBA addresserings probleem. dat is opgelost met win2k SP3 en winxp SP1

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Alleen stond er nog geen enkele service pack op toen dat gebeurde...
Pagina: 1