[SQL] Een soort van line break in een cel

Pagina: 1
Acties:

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06-2025
Ik heb de volgende voorbeeld script:

INSERT INTO Testtabel (Row1, Row2, Row3) VALUES ('test', 'test2',
'Test 3
Regel 1
Regel 2
Regel 3')

Nu wil ik dus in de laatste cel Row3 meerdere regels onder elkaar hebben. Als ik het script zo invoert als hier boven via de sql query analyser dan gaat het gewoon goed. Maar als ik dit op een andere manier doet (install shield 10) dan schrijft hij in de cellen een te zien.

Zoals dit:

Test3Regel 1Regel 2Regel 3

En ik wil het graag hebben zoals dit:

Test3
Regel 1
Regel 2
Regel 3

Kortom weet iemand een teken om een line break te geven en dus waardes in 1 cel op mooie nieuwe regels te plaatsen?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:58
Wat voor database gebruik je? Wat voor veldtype gebruik je voor het betreffende veld? In wat voor taal lees je de betreffende gegevens weer in?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Laat me raden: MS SQL Server.
Niek.NET schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:08:
Wat voor veldtype gebruik je voor het betreffende veld? In wat voor taal lees je de betreffende gegevens weer in?
En deze twee lijken me ook niet echt belangrijk voor dit probleem (tenzij je het linebreak teken wil gaan replacen in je applicatie). Het probleem zit 'm in de wijze waarop de gegevens worden ingevoerd. Installshield 10 insert blijkbaar niet het gewenste teken voor een linebreak.

Dus de vraag: op welke wijze worden de waarden via installshield ge-insert?

[ Voor 48% gewijzigd door Annie op 17-11-2005 14:28 ]

Today's subliminal thought is:

• Swanfield
Het heeft verders geen extra functie maar het gaat er om dat we vaak gegevens in die tabel wijzigen en dan is het dus wat overzichtelijker.

Bij Install shield 10 gebruik ik ook een SQL script alleen behandeld hij deze anders dan bijvoorbeeld een *.sql documentje.

Ik zal dus echt een soort afscheiding in het script moeten verwerken omdat verders het script op de normale manier goed werkt.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• Swanfield
Ik heb het reeds gevonden +char(30) + char(10)