Toon posts:

Toekomstig systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet eenieder,

Begin volgend jaar wil ik een nieuw systeem inelkaar zetten. Er staan al een aantal zaken vast en een aantal zaken twijfel ik nog over. Ik hoop dat jullie mij kunnen/willen helpen met het doorhakken van de overgebleven knopen.
Mijn computer zal ik voornamelijk gaan gebruiken voor 3D toepassingen.

Zaken die al vast staan:
  • AMD FX-60
  • Thermaltake Armor
  • Asetek WaterChill
  • Antec Neopower 480W voeding
Zaken die nog moeten worden besloten:
  • nVidia 7800 GTX 512MB (staat in de planning om in SLI opstelling te zetten)
  • Moederbord (misschien een Asus A8N32-SLI Deluxe)
  • Geheugen

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 18:25
Het staat vast dat je geen werkelijke beperkingen hebt op financieel gebied als ik je plannen zo zie, het is vrij simpel, wil je kunnen overclocken met je systeem? Dan zou ik een DFi lanparty mobo nemen en 4x512 mb geheugen, welk geheugen zou ik niet weten, daar heb ik niet genoge verstand van.

Wat betreft de videokaart, ja wil je ech het allerbeste, dan zet 2x 7800gtx 512mb dr in, kost dan ook veel geld. Wil je gewoon een super goeie pc dan is 1 al voldoende. Tis maar net wat je met je pc wil, als je wilt overclocken kan je een minder stabiel mobo nemen dan de Asus, DFI clockt beter over maar een Asus is stabieler, en je geheugen hangt ook een beetje van je "needs" af.

BF2 stats

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Eh de FX-60 zal pas ergens half 2k6 uitkomen, tegen die tijd is de opvolger van de NV70 er ws. ook al.
Bovendien je aan een 480watt voeding niet genoeg hebben als je gaat overclocken: Een beetje GTX 512 mb zuipt iets van 130watt, huidige FX'en & X2's ruim 100, reken maar 125. En dan heb ik zaken als: mobo, HDDs, geluidskaarten, casefans, DVD-drives etc nog niet eens meegenomen.... of de overlocks :X

Enne 4x 512 geheugen zou ik niet doen, neem dan 2x 1024 PC4000 of 4400, kun je tenminste in 1T draaien(als je overclocked)

[ Voor 18% gewijzigd door Rey Nemaattori op 17-11-2005 14:53 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 22:43

DefLite

Why so serious?

waarom niet 4x 1024 4000 geheugen dan heb je zeker genoeg met 2 7800gtxen
er waren toch ook kasten waar je 2 voedingen op kon aansluiten ? als je die neemt 1 puur voor je videokaarten en waterkoeling en 1 voor de rest(mobo ,proc, casefans , brander etc)

edit/ of deze voeding 600 watt http://tweakers.net/pricewatch/101721?Landfilter=Benelux

[ Voor 18% gewijzigd door DefLite op 17-11-2005 14:45 ]

Verwijderd

"3D toepassingen"

Ontwerp je freelance auto's voor Ferrari? Of maak je lego-samenstellingen als hobby?
Toch 2 redelijk verschillende 3D toepassingen, niet?

Aangezien je spreekt van SLI, en naar mijn weten eigenlijk alleen games van SLI gebruik maken, kan ik niet bedenken wat voor toepassingen je nu bedoelt.

Daarom wordt ook uitgelegd in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? hoe je het beste je vragen met betrekking tot aankoop van een systeem kan plaatsen.
uitgebreid dus, en met vooral een duidelijk beargumenteren waarom je bij een bepaalde keuze vastloopt. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 14:53 ]

• Rey Nemaattori
Little_captain schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:43:
waarom niet 4x 1024 4000 geheugen dan heb je zeker genoeg met 2 7800gtxen
er waren toch ook kasten waar je 2 voedingen op kon aansluiten ? als je die neemt 1 puur voor je videokaarten en waterkoeling en 1 voor de rest(mobo ,proc, casefans , brander etc)

edit/ of deze voeding 600 watt http://tweakers.net/pricewatch/101721?Landfilter=Benelux
Ten eerste: omdat geen enkel spel gebruik maakt van de volle 2 gigabyte, zelfs in BF2 is het twijfelachtig hoewel er een paar frame winst worden geboekt(minder dan 5 op de 120 frames/s). Kijk als de TS autoCAD ofzo gaat draaien, dat is het zeker de moeite waard....
Ten tweede: omdat een dualchannel kit van 2gig al gauw 250 tot 300 euro is, en er dus voor 5-600 euro geheugen in het systeem moet...
Als laatste: omdat je door er 4 repen in te stouwen (waarvan je 95% van de tijd slechts 2(of 1) gebruikt) moet je je geheugen draaien in 2T, wat een significante drop in geheugenbandbreedte betekent(tot 1gig/s). Daardoor had je netzo goed niet kunnen gaan overclocken en voor mindergeld 2x2 gig pc3200 reepjes kunenn kopen.

2 voedingen in 1 systeem wordt niet aangeraden ivm lekspanningen(verschil in potentiaal door meer of minder laod op 1 voeding), dat wil je niet over je PCIe brug laten lopen. tis wel mogelijk je waterkoeling ne casefans ed. op een aparte voeding te hangen zonder enig risico, maar ja wat zuipen wat case fans en je waterkoeling? 30watt? 40watt?

[ Voor 6% gewijzigd door Rey Nemaattori op 17-11-2005 14:55 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:52:
"3D toepassingen"

Ontwerp je freelance auto's voor Ferrari? Of maak je lego-samenstellingen als hobby?
Toch 2 redelijk verschillende 3D toepassingen, niet?

Aangezien je spreekt van SLI, en naar mijn weten eigenlijk alleen games van SLI gebruik maken, kan ik niet bedenken wat voor toepassingen je nu bedoelt.

Daarom wordt ook uitgelegd in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? hoe je het beste je vragen met betrekking tot aankoop van een systeem kan plaatsen.
uitgebreid dus, en met vooral een duidelijk beargumenteren waarom je bij een bepaalde keuze vastloopt. :)
Om maar niet te spreken van het ontbreken van een vraag in de TS. Wat wil je nu dat wij er mee doen? Wat wil je van ons weten? Waar kom je niet uit? Ik kan er op dit moment weinig zinnigs over zeggen.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik merk dat ik toch ietwat sumier met mijn vragen en uitleg was. Laat ik het één en ander verduidelijken.
Ik wil wel benadrukken dat ik geen ongelimiteerde financiën heb, maar zeker niet terugdeins voor de ietwat hogere prijzen van sommige onderdelen. Ik heb namelijk al de kast, de waterkoeling en de voeding.

Al aanwezig:
  • Thermaltake Armor
  • Asetek KT12A-L30 Waterchill
  • Antec Neopower 480W
  • Creative X-Fi Elite Pro
Wat voor 3D toepassingen?
Ik ben erg veel bezig met SolidWorks en Lightwave.
Ik heb dus overwogen om een Wildcat kaart te kopen, maar een groot aantal reviews was het er over eens dat dat t.o.v. een 7800 GTX een slechte koop is. Natuurlijk zijn de 3D toepassingen niet het enige wat ik wil. Af en toe een potje UT2k4 is ook erg leuk om te doen, hiervoor is een Wildcat al helemaal niet geschikt. Vandaar de keuze van een 7800 GTX. Ik kan het me niet veroorloven om twee kaarten tegelijk te kopen, maar de SLI opstelling is het doel.

Moederbord
Waarom een voorlopige keuze van de Asus? Ik de review van de 7800 GTX 512 stond deze aangegeven als de testbank. Ik hoop dat als er de 2 grafische kaarten in SLI op staan er ook nog plaats is voor mijn X-Fi geluidskaart. Dus of dit moederbord een goede keuze is weet ik niet, graag jullie gedachtes hierover.

Processor
Omdat mijn hoofdbezigheid 3D modelleren is, wil ik zowiezo een dual core processor. En waarom AMD? Nou, ik ebn een beetje uitgekeken op Intel en doorgaans doen de AMD's het beter dan de Intels. Toen ik het artikel over de FX-60 zag, leek het mij wel een goede keuze. Mochten er betere of net zulk goede processoren zijn zou ik het erg op prijs stellen om dit van jullie te horen.

Geheugen
Het geheugen is natuurlijk erg belangrijk en ik weet er veel te weinig van om hier een goede keuze in te maken. Ik heb iedergeval niet genoeg geld om 4 GB aan geheugen aan te slepen. En 2 GB is genoeg om leuke dingen mee te doen. Zijn er goede voorstellen voor het merk en type van het geheugen?

Voeding
Er werden al wat vraagtekens gezet bij het vermogen dat mijn voeding levert. Mocht de voeding niet toereikend zijn, graag een suggestie voor een vervanger.

Zouden jullie op basis van deze informatie een goede suggestie kunnen doen voor de verschillende onderdelen? Mochten jullie nog meer info nodig hebben, zeggen jullie het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
CPU: Ik heb geen ervaringen met die toepassingen die jij noemt, maar als ze géén dual core ondersteunen heeft het geen zin een FX-60 te halen, en ben je met een FX-57 beter af :)

Moederbord: Volgens mij is er nog geen enkele fabrikant met Socket M2 moederborden op de markt.

Geheugen: A-merk; denk aan Corsair, OCZ, Muskin, Geil, G.skil etc. etc. Let wel op dat de FX-60 DDR2 nodig heeft

voeding:
De Antec kan overigens makkelijk mee, maar als je een 2e GTX koopt, zou ik kijken voor een beter gewatteerd model....

[ Voor 46% gewijzigd door Rey Nemaattori op 18-11-2005 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erg bedankt voor je reactie Rey. Top! :)

Ik las ook net het één en ander over de toekomstige socket van de FX-60. Dat wordt gewoon nog even wachten op een geschikt moederbord. Geeft niets, wil er toch pas begin volgend jaar mee beginnen. Nu maar hopen dat er een moederbord komt dat twee 7800 GTX 512's in SLI en een X-Fi kan herbergen.

Over de 3D progjes. SW is kan nog niet werken met meerdere processoren net als LightWave. :(
Maar ik heb nu een Intel 3,0 GHz met HT en dat is gewoonweg geweldig. Het geeft een heel stuk meer snelheid aan de taken die je naast je andere programma's draait. Erg nuttig. Ik kan em alleen maar voorstellen dat een dual core dat nog eens bevestigd en versterkt.

Nog even over de processor. Wat is een NV70? En zou een X2 5000+ net zulk goed werk kunnen verrichten als de FX-60?

Als ik een systeem wil aanschaffen zal ik zeker weer even een draadje starten met vragen. Erg bedankt voor de geleverde antwoorden en commentaar. Wordt erg op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
afaik lopen de X2 5000+ en de FX-60 allebei op 2,66Ghz en ondersteunen ze allebei exclusief DDR2 ram en zijn ze alléén beschikbaar voor socket M2. Het kán zijn dat het om dezeflde CPU gaat natuurlijk, maar een half jaar van te voren krijg je altijd tegen strijdige berichten.... zouden het 2 verschillende CPU's zijn, zal de FX-60 zeer zeker duurder zijn, omdat deze unlocked is en gericht is op verkoop voor overclockers en dus 'betere' batchnummers heeft.

De NV70 is de code-naam van de gf 7800 GT(X) reeks. Het is dus heel goed mogelijk dat Nvidia allang een nieuwe reeks op de markt brengt over 5-7 maanden (misschien noemen ze um, hoe logisch, ook de 8800 GTX :+). Als je de crème de la crème wilt, kun je beter wachten daarin.

Aan de andere kant zal de GTX 512 mb tegen die tijd voor 500 euro of minder over de toonbank gaan....

Enne, opzich is een X-fi gewoon een pci kaart, daar ie geen koelblokken of wat dan ook heeft hoef je alleen een pci slot open te houden... dat kan op de meeste SLI mobo's...

[ Voor 11% gewijzigd door Rey Nemaattori op 18-11-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
5-7 Maanden?! Hmm... dat is wel erg lang wachten. Ik kreeg de indruk dat het niet veel langer kon duren dan 2-3 maanden voordat de consument de X2 5000+ en de FX-60 konden kopen.
En de prijs van de 7800 GTX 512 is nu nog erg hoog en net ietsje teveel van het goede, dus de 8800 GTX zal net zo duur zijn. Ik wacht liever tot de prijzen ietsje zijn gezakt (zo rond de €650,-) en dan koop ik wel een model dat net niet meer de top is, maar dat erg veel werk kan verzetten.

Dat de X-Fi moet in een gewoon PCI slot moet weet ik, maar er was iemand in deze draad (of was het een andere...) die verklaarde dat een 7800 GTX 512 in SLI en een X-Fi niet samen op een moederbord te plaatsen waren, het nam teveel ruimte in beslag (dat was dus voordat bekend werdt dat de FX-60 een M2 socket krijgt en ik van de Asus A8N32 moest afzien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:48:
5-7 Maanden?! Hmm... dat is wel erg lang wachten. Ik kreeg de indruk dat het niet veel langer kon duren dan 2-3 maanden voordat de consument de X2 5000+ en de FX-60 konden kopen.
En de prijs van de 7800 GTX 512 is nu nog erg hoog en net ietsje teveel van het goede, dus de 8800 GTX zal net zo duur zijn. Ik wacht liever tot de prijzen ietsje zijn gezakt (zo rond de €650,-) en dan koop ik wel een model dat net niet meer de top is, maar dat erg veel werk kan verzetten.

Dat de X-Fi moet in een gewoon PCI slot moet weet ik, maar er was iemand in deze draad (of was het een andere...) die verklaarde dat een 7800 GTX 512 in SLI en een X-Fi niet samen op een moederbord te plaatsen waren, het nam teveel ruimte in beslag (dat was dus voordat bekend werdt dat de FX-60 een M2 socket krijgt en ik van de Asus A8N32 moest afzien).
http://tweakers.net/nieuws/39926
http://tweakers.net/nieuws/39886
http://tweakers.net/nieuws/39702 <= Kwartaal 2 is dus tussen maart en juni ergens, AMD kennende waarschijnlijk later :P

http://tweakers.net/nieuws/39728/?highlight=A8N32
Als ik zo naar het bord kijk, schat ik idd je kansen klein in dat je een X-fi...of uberhaupt en PCI kaart erin kan frotten als je dual slot coolers hebt(wat so far alle GTX 512mb hebben). Dus je zult dan minstens 1 kaart moeten waterkoelen ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Sorry maar je topicstart is niet best, verder heb je je niet echt verdiept in de materie en plemp je maar wat specs neer heb ik het idee.

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

geen inzet/dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.