Toon posts:

Onverklaarbare crashes , ouderdom ?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een clean installl op me pc gedaan van winxp incl sp2.
De vorige install, (ook xp), gaf teveel andere probs.
Nu alleen, heb ik om onverklaarbare redenen comp crashes.
Ik surf naar een site en dan tijdens laden crasht het hele systeem.
Enigste wat je nog kan doen is een reset.

Iemand enig idee ?
Het ding staat 24/7 aan.
Het ding zelf, proc ed, is zo'n 4 jaar oud.
Browser explorer.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat voor computer is het dan precies en wat gebeurt er als het geheel "crashed"?

[ Voor 11% gewijzigd door AtleX op 17-11-2005 14:01 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 14:52
en wat staat er in de eventlog?

Sign here please

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:52

tweakerbee

dus..?

Kijk eens naar je moederbord of alle condensatoren goed zijn.
Klok hem terug naar oorspronkelijke snelheid.
Gebruik een linux live-cd om te kijken of hij het daar ook doet.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Tweakerbee, moet ik linux gaan installen om het probleem op te lossen, of begrijp ik je nu verkeerd ?
hij is niet overgeklokt, en hoe controleer ik in godsnaam condensatoren, vooropgesteld dat ik weet wat het zijn ?

Monsie, er staat heel veel in eventlog toepassing, oa application hang, veel foutmeldingen, ook komt AVG7, dit is een virusscanner, veel voor.(met fout)

Het is een eenvoudige pentium 4 pc , 512 intern, matrox dualhead en nog wat zooi erin

Verwijderd

Gebruik een linux live-cd om te kijken of hij het daar ook doet.
nee, een live cd stop je in je cd-rom speler, booten van CD, en voila: je draait linux. vervolgens afsluiten, cd-rom deruit, booten en voila, je gaat booten vanaf je HD zonder dat er files aangepast zijn

condensators in allerhande vormen en maten :)
http://images.google.nl/i...n-US:official&sa=N&tab=wi

/edit
die kan je controleren door ernaar te kijken ;) als ze kapot zijn dan stinken ze meestal en dan zie je duidelijk dat ze kapot zijn, een scheur ofzo. als ze heel zijn is het gewoon een tonnetje

/nog een edit
http://stuwww.uvt.nl/ubuntu/5.10/ubuntu-5.10-live-i386.iso
kan je live cd's downloaden van ubuntu (linux versie).
als je die download moet je de iso op een cdtje branden en zoals ik al zei: in je cd-rom stoppen en booten van cd-rom

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 14:55 ]

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-03 11:46
Hardware:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Windows:
Windows Operating Systems - FAQ

Sorry, maar deze startpost heeft wel een heel hoog, RTFM, UTFS, glazenbol en slechte TS gehalte.

• Eisenhower
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 18:59
hij mag wel duidelijkere specs geven hoor, hier kom je namelijk geen bal mee verder!

Verwijderd

Topicstarter
Uit de reacties van fred en eisenhouwer blijkt overduidelijk dat zij het dus ook niet weten.

Dan zijn de andere posters meer bij de tijd en inhoudelijk.

Dank voor je heldere uitleg Jori, daar kan ik tenminste wat mee. :)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-03 10:44

Arfman

Drome!

Nee, je geeft veel te weinig info om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, daarom komen de mensen zoals Jori met zulke globale oplossingen. Dit is slechts stap 1 van het troubleshooten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:59
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:45:
Uit de reacties van fred en eisenhouwer blijkt overduidelijk dat zij het dus ook niet weten.
En wat is het probleem om even de specs te geven. :?

Kan erg makkelijk zijn voor het uitsluiten van hardware problemen anders. Bepaalde series moederborden staan er om bekend dat ze vaak lekkende elco's hebben, bepaalde voedingen staan niet bekend om hun goede kwaliteit, etc.

Dus idd, uit die reacties blijkt misschien overduidelijk dat zij het ook niet weten, maar dat wordt dan toch echt veroorzaakt door weinig info...

edit:
Oh, en "pentium 4 pc , 512 intern, matrox dualhead en nog wat zooi erin"... dat noem ik geen specs. Bij specs verwacht ik persoonlijk toch op zijn minst ook de kloksnelheid van je p4, typenummer van je moederbord, merk en configuratie van je geheugen, type van je voeding, overige hardware gespecificeerder dan "wat zooi"...

Oh en dan ga ik trouwens nog maar op één van de twee aspecten die je vergat in. :P Wat gebeurd er nu precies als je PC "crashed"? Er zit namelijk een vrij groot verschil tussen wanneer je pc ineens traag reageert, wanneer je beeld ook compleet freezed of wanneer hij automatisch reboot. En ja, dat wordt allemaal onder de noemer "crashes" bedoeld tegenwoordig. Dus: Wat gebeurd er nu? En mocht hij automatisch resetten: heb je BSOD's wel aanstaan? (Anders reboot hij ipv een error te geven, die error kan vaak zinnig zijn ;))

[ Voor 48% gewijzigd door Xander op 17-11-2005 16:52 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:01:
Ik heb sinds kort een clean installl op me pc gedaan van winxp incl sp2.
De vorige install, (ook xp), gaf teveel andere probs.
Nu alleen, heb ik om onverklaarbare redenen comp crashes.
Ik surf naar een site en dan tijdens laden crasht het hele systeem.
Enigste wat je nog kan doen is een reset.
Ik ga je topic sluiten en wel om de volgende redenen:
  • Je topic titel voldoet niet aan de Windows Operating Systems Policy. Het OS ontbreekt bijvoorbeeld.
  • Ik zie geen duidelijke probleemomschrijving terug. Wat zijn crashes? Welke site surf je naar? Krijg je een BSOD? Juist niet?
  • Ik zie geen eigen inzet van jouw kant. Wat heb je zelf al geprobeerd en wat heb je zelf al gezocht om dit probleem aan te pakken. Waar heb je op gegoogled? Wat doet het systeem in safemodus? etc. etc.
Dit topic gaat dus dicht. Verder naar de mensen die hier gereageerd hebben, laat het modereren lekker over aan de moderators en maak eventueel een topic report aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.