Toon posts:

captuere/conversie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een lastig probleem.
Een tijdje terug heb ik zelf een PC samengesteld, de bedoeling was dat
ik er mee op internet kon maar DVD's branden moest ook kunnen.
PC bestaat uit de volgende komponenten:
Pentium 4 2.4 G, P4P800-MX moederboard, geen extra grafische kaart ivm
onboard, 40 G HD merk WD, 512 mb gegeugen PC2100 (samsung? ), NEC DVD
brander (16 x dual layer ), fire wire--> sweex 3 x, windows XP prof SP2
Het probleem is volgende.
Ik wil films die ik opneem met mijn digitale kamera ( JVC ) branden op
een DVD.
Ik haal de film binnen via fire-wire, met behulp van Nero. Dat gaat
prima, 1 uur film is ongeveer 14 G in avi format.
Vervolgens zet ik de film om naar DVD format ook m.b.v. Nero en ga ik
branden.
Echter, het resultaat is niet 100%. Het beeld is schokkerig !! Ik heb
film met diverse programmas gecaptured en omgezet maar het beeld blijft
schokkerig.
Zelfs de gecapturde film in avi format is een beetje schokkerig.
Maar als ik een gedownloade film in avi format omzet naar DVD format dan
gaat dit prima, Echter de gedownloade avi film is meestal stukken
kleiner dan een gecapturde film.

Waar kan dit aan liggen ? Te trage HD of ???
Alvast bedankt,

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:33

Spotmatic

Ken sent me

Je schrijft niet of je de gebrande DVD's wel goed kunt afspelen in een stand-alone speler (dus op je TV). Geen onbelangrijk detail, denk ik zo.

[ Voor 8% gewijzigd door Spotmatic op 17-11-2005 14:00 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Verwijderd

Topicstarter
p.s
heb nog de snelheid van HD getest mbv virtual dub en daar komt de volgende uit:
frame size 320x240x16
frame count 200
frame buffer 50
frame rate 15.000
data rate 2250 Kb/sec
dit zonder disable windows buffering.
Te trage HD ??

Verwijderd

Topicstarter
een gebrande DVD trilt ook op een stand alone DVD speler

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:33

Spotmatic

Ken sent me

Over het algemeen wordt aangeraden om films niet op dezelfde schijf te capturen als waar Windows op draait. Het liefst doe je dit dus op een 2e HDD. Overigens is een framerate van 15 te laag, voor PAL is 25 nodig.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog HD getest met volgende instellingen in virtual dud
frame size 720x576
frame rate 25.000
Dan rolt er volgende uit:
data rate 20250 Kb/sec
HD toch snel genoeg ?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:39:
een gebrande DVD trilt ook op een stand alone DVD speler
Je hebt het nu over trillen?
Als alle bewegingen shokkerig/trillen bij afspelen op TV kan er een probleem zijn met de zogenaamde "Field Order" instellingen.
Bij een DV bron moet dit op "Bottom/Lower field first" staan.

Verwijderd

Topicstarter
Niet alle beelden trillen.
Als je een voorwerp in het beeld hebt die niet beweegt dan merk je er niets van. Als de voorwerp/persoon beweegt dan begint het "trillen"
Ik weet eigenlijk niet of trillen het goede woord is.
Het lijkt er meer op dat de frames overgeslagen worden.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:35:
Niet alle beelden trillen.
Als je een voorwerp in het beeld hebt die niet beweegt dan merk je er niets van. Als de voorwerp/persoon beweegt dan begint het "trillen"
Ik weet eigenlijk niet of trillen het goede woord is.
Het lijkt er meer op dat de frames overgeslagen worden.
Dat is nu precies het effect wat zal optreden als deze zogenaamde "Field Order" verkeerd staat bij het encoden.
Zoek eens in Nero of je deze instellingen kan veranderen en maak een (korte) testclip.

Verwijderd

Topicstarter
Ik Weet niet precies wat je bedoelt met Field order.
Als ik de film ga capturen heb ik niet veel keuzes, alles gaat vanzelf. Ik hoef alleen maar te kiezen waar de bestand opgeslagen moet worden, Vervolgens moet ik de vastlegsjabloon kiezen ( DVD, DV,SVCD). Ik heb alle sjabloons geprobeerd ( behalve SVCD) maar resultaat blijft zelfde.
Vastgelegde film is altijd in pal mode, 4:3, 25.00 fps resolutie 720 x 576.
Als ik de film op de camera laat afspelen en deze via capture scherm bekijk dan gaat alles prima. Pas als ik capture start dan zie ik gelijk een kwaliteits verlies. Uiteindelijke resultaat is veel erger.
Ik kan geen afbeeldingen en of filpjes op deze site toevoegen.
Ik kan deze op verzoek naar een e-mail adres zenden.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Heb je hier last van: http://www.100fps.com/ :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
zal me eerst maar even in moeten verdiepen....

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Als je AVI al schokkerig is moet je het zoeken in het capturen....dus het gaat blijkbaar mis als je de DV naar je harddisk wilt krijgen. Je bron (de AVI van de DV(camera)) is al vernaggeld ahw. Daarna ga je deze ook nog eens encoderen/compressen (naar MPEG2). Logisch dat die dan nog slechter wordt. Je zegt dat je dat met Nero doet, probeer hiervoor eens een ander capture programma te gebruiken.
Windows Movie Maker kan ook capturen, doet het wel lossless.
Je moet zorgen dat in ieder geval die DV content 1-op-1, zonder dat er iets mee gebeurd op je harddisk terecht komt. Daarna kun je gaan 'klooien' om het naar DVD te krijgen, maar dat is van latere zorg :)
zie bijv: http://www.dvd-guides.com/content/view/33/59/
En het tooltje: WinDV (http://www.dvd-guides.com/files/windv.zip)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net geprobeerd om film te capturen met Win DV, alle instellingen overgenomen van http://www.dvd-guides.com/content/view/33/59/ maar de AVI filmpje is nog steeds schokkerig.
Ik weet eigenlijk niet of "schokkerig" de juiste woord is ? Het lijkt er meer op dat de frames overgeslagen worden ?
Help !!

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders ??

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik vrees dat je beschrijving nog steeds erg vaag is.

Kun je het het probleem in een enkel frame al zien? Zoja, probeer dan een screenshot ervan te posten. Zonee, beschrijf het ff duidleijker. Je PC moet meer dan snel zat zijn om dit weer te kunnen geven!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Je PC lijkt op het eerste gezicht snel genoeg om e.e.a te kunnen weergeven.
Je probleem lijkt veroorzaakt door de interlacing van de video. Interlaced video speelt nu eenmaal niet zo lekker af op een PC monitor. Maar het is uit jouw beschrijving moeilijk op te maken of het normaal is of niet. Zoals aangegeven, probeer eens een screenshot te posten of zet ergens een (KLEIN) stukje van de AVI op het internet.

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:03

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 09:27:
Ik heb net geprobeerd om film te capturen met Win DV, alle instellingen overgenomen van http://www.dvd-guides.com/content/view/33/59/ maar de AVI filmpje is nog steeds schokkerig.
Ik weet eigenlijk niet of "schokkerig" de juiste woord is ? Het lijkt er meer op dat de frames overgeslagen worden ?
Help !!
Ik ben sinds gisteren ook met maken van films bezig. Heb zelf ook een analoge video gecaputered die vrij soepeltjes draait. Na de film geproduced te hebben voor de DVD-video loopt de video niet soepeltjes en pauzeert deze willekeurig heel eventjes om daarna supersnel weer aan te trekken, hierdoor lijkt het alsof er frames worden overgeslagen. Het komt idd schokkerig over waardoor het beeld soms 'strobocobisch' lijkt. Ik denk dat jij hetzelgfde bedoeld wat ik zie. Ik zal proberen even een 2tal kleine filmpjes ervan te maken.

Ik zie trouwens nu ook dat het gecapturede stuk aangeeft (30 fps = NTSC) en dat de bewerking is gedaan op PAL (25 FPS)

Ik lees ook deze info via TV SETTINGS in het programma powerproducer van cyberlink, dat lijkt al aardig antwoord te teven op misschien ook JOUW vraag :) en het is al eerder genoemd in dit topic .. probeer zo een instelling te vinden ergens in het programma dat jij gebruikt.

Interlaced video

Video clips in NTSC or PAL format are interlaced. In interlaced video, each frame includes two fields that are displayed in two passes. Before exporting video, make sure the field order you specify matches that of the receiving system. Otherwise, motion may appear stuttered, or the edges may appear broken. If either of these problems occur, switch the field order and produce your movie again. Usually, only video that will be displayed on a television should be produced as interlaced video.

Progressive video

Most PCs display video in progressive format. In progressive format, each line in a frame is displayed in one pass from top to bottom before the next frame appears. If your movie is destined to be displayed only on a computer, produce your movie in progressive format.

[ Voor 54% gewijzigd door phemelrijk op 07-12-2005 00:22 ]

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:03

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 09:27:
Help !!
ps. ik heb mijn fout ontdekt, mijn gecapturede filmpje bleek te schokken doordat deze op NTSC(30fps) formaat opnam terwijl mijn camera PAL(25fps) uitzond. Dus het verschil van 30 tegen 25 fps veroorzaakte het probleem. DUs het al schokkerige beeld werd nog erger door de bewerking. Ik had nu de instellingen gevonden tijdens het caputeren en de boel op PAL DVD High Quality gezet, en weg haperingen!
Pagina: 1