Rare php foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 11:55
Hallo mede tweakers,

Ik ben bezig met eens website in php, en ik ben aan het proberen om gegevens uit een sql database te halen, alleen het wil allemaal niet zo lukken. Hier mijn probleem:

Ik heb een php code geschreven maar hij geeft al gelijk in het begin een fout aan namelijk:
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in c:\Inetpub\wwwroot\test.php on line 4

Dit is de code:

<?php
include "contactdb.php";

$sql = "select * from inventory_pc";
?>

In contactdb.php staan de gegevens om contact te maken met de database. Als ik deze gegevens uit dat bestandje haal en i.p.v. het includen, de code om connectie te maken in de bovenstaande code te plak dan doet die het wel.

Ik zit al een uur op google te zoeken maar krijg alleen maar problemen te vinden waarbij mensen die semicolon vergeten zijn of een spatie teveel hebben maar dat heb ik dus niet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

TheDane

1.618

Wat staat er in contactdb.php?

Waarschijnlijk ben je daar ergens -toch- een semicolon vergeten

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Parse errors zijn fouten waarvan we verwachten dat ie die toch wel zelf kan oplossen. Check de syntax van beide files en let vooral even op het aantal ;'s.

Zie ook P&W FAQ - Leer **** debuggen!! en P&W FAQ - De "quickstart"

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Parse errors zijn altijd tikfoutjes waarbij je ergens een ;, een } of een ' of " vergeten bent. Dat kun je dan ook alleen maar oplossen door een fatsoenlijnke editor met syntax highlighting te gebruiken, en door simpelweg te debuggen. En debuggen is iets dat je zelf moet doen, daar kunnen - en willen - wij jou niet mee helpen.

Zie ook P&W FAQ - Leer **** debuggen!!. Lees meteen ook *** Over topictitels in P&W - lezen voor topic openen!!! *** even, want je topictitel is niet bepaald beschrijvend voor je probleem.

edit:
:w Creepy.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.