Toon posts:

Externe HD wordt niet meer herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mn Iomega 250 GB externe hardeschijf (USB 2.0) wordt niet meer herkent op de 3 PC's in mijn huis. Hij heeft wel eens vaker kuurtjes gehad bij het aansluiten, maar nooit op mijn eigen pc en vaak was het dan ook weer snel over.

Maar nu heb ik gisteren de nieuwe DVD speler van de Aldi gekocht met USB aansluiting. HD aangesloten maar dat werkte niet, waarschijnlijk omdat ie te groot was, ik was niet de enige met klachten. De HD werd wel aangedreven, de bekende rotherrie van de koeler was duidelijk te horen. Nu ik hem weer op mijn pc aan wilde sluiten gaat het stroomlampje wel aan maar is de koeler niet te horen, wat inhoud dat de PC hem niet herkent. Systeemherstel gedaan, heeft niet geholpen. Paar keer gereboot, uit- en aangezet, stroom er volledig afgehaald maar allemaal zonder succes. De PC van mn pa en de laptop hebben hetzelfde. Toen ik hem net aansloot op de DVD speler was ie weer stil, maar toen ik m eruit trok vloog ie ineens aan, koeler was weer duidelijk aanwezig. Direct in de laptop gestopt maar helaas, geen herkenning, inmiddels is ie al weer helemaal stil. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Verwijderd

Allereerst kan ik je aanraden die harde schijf er gewoon even uit te schroeven, en hem intern in je pc te hangen..

Ik kan het verkeerd begrepen hebben, maar is het probleem zich pas voor gaan doen na je hem aan die dvd-speler gehangen hebt? Zoja, dan zouden je partities eventueel verkloot kunnen zijn..Lijkt me onwaarschijnlijk maar het zóú kunnen natuurlijk

Als ie intern wel reageert, dan is waarschijnlijk je ide>usb dingetje in je externe case brak, of misschien zat ie niet helemaal goed aangesloten (gestoten ofzo?)

Veel succes :9