Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Logitech G5] Linker muisknop ingedrukt houden - probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.754 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:18

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
Het probleem is ongeveer als volgt (lastig te omschrijven): het ingedrukt houden van de linkerknop van m'n Logitech G5 wordt na korte tijd 'vergeten'. Ik klik, hou de knop ingedrukt, beweeg m'n muis (zodat een selectiekader ontstaat), waarna vervolgens na verschillende tijdsintervallen het selectiekader verdwijnt. Alsof ik m'n linkerknop losgelaten zou hebben. Als ik doorbeweeg - het oude kader is dus ineens weg - dan begint ergens anders ineens een nieuw kader te ontstaan, welke ook weer verdwijnt.

Ook: ik wil een bestand slepen in verkenner, klik daarom met links op een bestand, hou de knop ingedrukt en sleep het bestand ergens heen. Die linkerklik wordt echter 'vergeten', dus alsof ik de knop weer los zou hebben gelaten.

Het ergste is dat in CS:Source m'n M4A1 1 kogel afvuurt, en vervolgens stopt, terwijl ik m'n knop ingedrukt houd :P |:(

Het probleem wordt erger naarmate je sneller met de muis beweegt. Met de rechterknop overigens geen problemen...

Met SetPoint of standaard windows drivers maakt geen verschil, en het probleem doet zich ook voor op een PC van een huisgenoot.

Iemand anders misschien hetzelfde probleem (gehad)?

[ Voor 6% gewijzigd door Loki op 17-11-2005 13:25 ]

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-10 14:11
Ik heb de muis zelf niet, maar ik zou persoonlijk gewoon teruggaan naar de je winkel waar je hem gehaald hebt, en een nieuwe halen. Vooral dat met CSS klinkt erg ;)

hoi

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:18

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
MediaMarkt rules, kreeg gewoon 'n nieuwe mee. Volgens mij boeide het verhaal dat ik ophing ook niet eens.

Topic kan gesloten worden lijkt me. Als ik nog iets spectaculairs verneem van de MM over de oorzaak dan post ik 't wel.
Verschrikkelijk :|

[ Voor 30% gewijzigd door Loki op 18-11-2005 13:06 ]

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-11 20:38
Ik heb net last gekregen van hetzelfde probleem. Ik gebruik ook de Logitech G5 (sinds eind 2005)
Ik was aan het gamen en merkte dat tijdens het ingedrukt houden van de linkermuisknop het wapen toch niet achter elkaar bleef schieten. Ik weet niet of dit ook in windows het geval was, maar na enkele uren deed de linkermuisknop helemaal niets meer. Alle andere knoppen werken nog perfect.

Ik druk de muisknop niet hard in en doe ook geen andere gekke fratsen met mijn muis; dat de linkermuisknop niet meer werkt lijkt mij dus op of een fabrieksfout (misschien is dit in meerdere muizen aanwezig misschien ook niet, mijn probleem lijkt in ieder geval precies op het hierbovenbeschrevene) of op een software matige fout, een virus achtig gebeuren (of drijf ik nu door?)?

Ik ga de muis terugsturen en kijken of Logitech weet wat ze er mee kunnen doen.

Verwijderd

Deze muis is zwaar sux man , ik had het prob dat de linker muis knop ingedrukt bleef na hem dus ingedrukt te hebben. Dit bleek een bekend probleem te zijn , ook gaan de batterijen met de dag minder meej en dat vershil merk je wel heel erg !
Ik ben terug gestapt op mijn logitech mx518.

Verwijderd

Mijn excuses dat ik in zo'n oud topic post maar deze heeft blijkbaar als enigste hetzelfde probleem als mij.

Sinds kort heb ik hetzelfde probleem, ik werk op een laptop in Vista. Mijn linkermuisknop blijft 'hangen' en soms kan ik in Windows helemaal nergens op klikken voor ongeveer 5 seconden. Met wat alt-tabs is dit meestal opgelost voor een minuut en dan begint hetzelfde verhaal opnieuw. Met mijn HP laptopmuisje heb ik nergens last van.

Het 'omhulsel' van de kabel was op 2 plaatsen stuk en heb ik met ducttape dichtgeplakt en was erg bang voor kabelbreuk, maar blijkbaar ben ik dus niet de enige met dit probleem? Heeft er iemand een oplossing of zal ik toch afstand moeten doen van mijn G5? (ik heb deze muis al langer dan een jaar dus garantie bij de Media Markt kan ik vergeten.)

• Wiertz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 00:23
Ook mijn excuses dat ik dit topic weer tot leven breng, maar ik heb dit probleem ook.

Maar, dit niet met de linkermuisknop, maar met de rechter. Als ik bijvoorbeeld WoW aan het spelen ben en ik gebruik de rechtermuisknop om de camera te bewegen laat hij willekeurig "los" en stopt de camera heel even. Ik heb dus alleen maar hele kleine intervallen wat ervoor zorgt dat ik iets selecteer wat ik niet wil. (als healer is dit nogal klote in dungeons)

Het lijkt erop dat dit een hardware probleem is en bij mij mogelijk een oorzaak van slijtage.(heb de G5 al enkele jaren)

Toen jij de muis hebt ingeruild had je toen nog garantie? (ik neem aan van wel)
Of is het mogelijk om de muis uit elkaar te schroeven en iets aan de connectiepunten in de rechtermuisknop te doen?

Verwijderd

Wiertz schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:28:
Ook mijn excuses dat ik dit topic weer tot leven breng, maar ik heb dit probleem ook.

Maar, dit niet met de linkermuisknop, maar met de rechter. Als ik bijvoorbeeld WoW aan het spelen ben en ik gebruik de rechtermuisknop om de camera te bewegen laat hij willekeurig "los" en stopt de camera heel even. Ik heb dus alleen maar hele kleine intervallen wat ervoor zorgt dat ik iets selecteer wat ik niet wil. (als healer is dit nogal klote in dungeons)

Het lijkt erop dat dit een hardware probleem is en bij mij mogelijk een oorzaak van slijtage.(heb de G5 al enkele jaren)

Toen jij de muis hebt ingeruild had je toen nog garantie? (ik neem aan van wel)
Of is het mogelijk om de muis uit elkaar te schroeven en iets aan de connectiepunten in de rechtermuisknop te doen?
Ja ik heb precies hetzelfde in WoW. Kan het dan echt slijtage zijn? Om de een of andere reden lijkt me dit wel heel erg stug, lijkt me meer dat ergens de hardware/software bots oid.

Het probleem bij mij is niet alleen in WoW though, soms kan ik bijvoorbeeld niet in een pagina op Firefox klikken maar wel op de tabbladen, soms kan ik niet op het startmenu klikken en ga ik er dwars doorheen. (met dit optische hp laptop muisje nergens problemen mee)

Heeft iemand misschien enig idee wat echt het probleem is? Ik heb helaas de bon niet meer en de muis is iets langer dan een jaar oud.

EDIT: Sterker nog, het gebeurt zodra ik m'n G5 erin plug zoals net, zelfs als ik 'm er daarna uit haal en m'n laptop muis gebruik blijven de problemen doorgaan. Pas na een restart is het over...

PS: Wiertz gebruik je vista?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 12:50 ]

• Wiertz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 00:23
Ik gebruik inderdaad Vista, maar mijn probleem is anders dan het jouwe. De oorzaak van mijn probleem ligt niet bij de software (denk ik), maar bij de hardware. Want als ik een andere muis gebruik heb ik nergens last van, het ligt dus puur aan die muis zelf.

Maar ik ben van plan om een nieuwe muis te kopen, de Microsoft SideWinder of de Logitech G9, hier ben ik nog niet uit.

Tevens ga ik deze week eens mijn hele muis uit elkaar schroeven om te kijken of er iets te repareren valt.
De uitslag van dit gepruts houdt je nog van me te goed.

Verwijderd

Wiertz schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:21:
Ik gebruik inderdaad Vista, maar mijn probleem is anders dan het jouwe. De oorzaak van mijn probleem ligt niet bij de software (denk ik), maar bij de hardware. Want als ik een andere muis gebruik heb ik nergens last van, het ligt dus puur aan die muis zelf.

Maar ik ben van plan om een nieuwe muis te kopen, de Microsoft SideWinder of de Logitech G9, hier ben ik nog niet uit.

Tevens ga ik deze week eens mijn hele muis uit elkaar schroeven om te kijken of er iets te repareren valt.
De uitslag van dit gepruts houdt je nog van me te goed.
Hehe ik denk 't dus wel, als ik een andere muis gebruik heb ik ook nergens last van ...
Pagina: 1