Toon posts:

Internet/Router valt steeds vaker weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In ons studentenhuis is de ADSL modem rechtstreeks aangesloten op de Router (Linksys BEFSRU31). Van deze router zijn 3 poorten bezet door computers en de 4e gaat naar een hub, waar weer 7 andere computers op aangesloten zijn. In totaal hangen er dus 10 computers aan het netwerk.

Deze configuratie hebben wij al 2 jaar en gaf nooit echt problemen (behalve wel eens de Router resetten van tijd tot tijd). Echter, de laatste weken dienen we soms meerdere keren per dag de Router te resetten omdat internet bij niemand dan meer werkt. Na resetten werkt het internet weer dus het probleem ligt niet bij Demon, onze internetprovider.

Wij hebben een vast (statisch) IP-adres, instellen op automatisch IP-adres verkrijgen maakt niets uit.

De configuratie van pc's die aan het netwerk hangen zijn totaal verschillend. Sommige werken nog met Win98, maar de meerderheid met XP SP2.

Heeft iemand een idee waardoor internet steeds wegvalt? Heeft het iets te maken met DHCP ofzo??
Alle tips zijn welkom!!

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik heb dit een tijd terug ook een keer gehad, dit bleek dus wss aan @home te liggen. De verklaring was dat @home pakketjes stuurde waardoor onze router 'volliep'. Ik heb er verder niets aan gedaan, het probleem is uit zichzelf weer weggegaan. Ik ben het dus niet met je eens dat het niet aan je ISP kan liggen...

Dus misschien even zoeken of er meer mensen zijn met dit probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 13:06 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 13:04:
Hallo,
Router te resetten omdat internet bij niemand dan meer werkt. Na resetten werkt het internet weer dus het probleem ligt niet bij Demon, onze internetprovider.
Eerst:

Veelvoorkomend routerprobleem: WAN dat wegvalt

ELKE router kun je overbelasten. eerste oplossing is
-kijken of er een firmware upgade voor de router is:
http://www.linksysinfo.or...rums&file=viewtopic&t=359
-Het kan zijn dat mensen programma's zijn gaan draiien die de router zwaarder belasten. Te denken valt aan p2p programma's en VIRUSSEN/Wormen.
-Je hardware kan gewoon rot zijn: Openschroeven en kijken naar bolle condensatoren? Kun je een router lenen van iemand anders om daarmee te testen?

helaas bestaat voor zo'n "vaag"probleem geen kant en klaar oplossing.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel leuk_he voor de verwijzing naar het andere topic: Veelvoorkomend Routerprobleem: WAN dat wegvalt.

Firmware upgrade had ik al gedaan. Ik denk dat we de router soms overbelasten door teveel file sharingprogramma's open te hebben staan die voor teveel verbindingen zorgen waardoor de Router vol loopt.

Verwijderd

inderdaad zou dat heel goed het probleem kunnen zijn als een firmware upgrade niet geholpen heeft. Vooral bittorrent is een grote boosdoener qua aantal verbindingen.