Toon posts:

NTLDR is missing

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen!

Deze melding is vast al wel vaker gepost, maar goed, ik kan nergens een goed antwoord vinden DUS doe ik het nog eens in de hoop dat hier iemand is die het WEL weet.

Ik heb een computer, geïnstalleerd met Windows XP en van het ene op het andere moment, na het installeren van de firewall (zonealarm) krijg ik deze melding.
Ik kom met geen mogelijkheid in Windows.
Verder heb ik geen andere schijf geplaatst of ook maar iets aan de windows partitie/schijf gedaan.
Ik heb al geprobeert het bestand NTLDR en NTDETECT.COM terug te plaatsen maar dat werkt ook niet.
Als ik het later weer probeer geeft DOS aan dat deze bestanden al bestaan, dus ze zijn zeer zeker aanwezig.
Ook het commando MBRFIX en BOOTFIX helpen niet.
Gewoon steeds NTLDR is missing.

Heeft iemand de oplossing? Dan hoor ik die graag! (En liever iets anders als Windows opnieuw installeren).

Met vriendelijke groet,
Evert

Verwijderd

Kan je van flop starten? Gewoon ff googlen op XP en NTLDR Missing etc. een zee aan tips en oplossingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak trouwens gebruik van het NTFS bestandssysteem.
Dus met een gewone Windows opstartdiskette kom ik er niet in, wel lukt het met de installatie CD van Windows XP en dan voor het starten van de installatie op "r" drukken.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
ik heb het probleem als ik mn usb schijf als eerste opstartapparaat heb ingesteld in mn bios (zit geen operating system op). Weet je zeker dat er nergens een USB stikkie achterin zit geplugd waar hij als eerst van wil opstarten ?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:06

jurma

simply connecting...

[google=ntldr missing]
[search=ntldr missing]
zoeken bij de MS Knowledge Base naar 'ntldr missing'

En probeer eens gewoon de cd-rom in te laten van windows xp en dan gewoon opstarten van de harde schijf.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, laat maar, ik ben er ondertussen achter dat ik gewoon Windows opnieuw moet installeren, ik heb een corrupte Windows XP installatie.

Toch bedankt voor de tips!

Groeten,
Evert Winter

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Evert - open dan geen topic. Als je binnen een uur er achter komt dat je niet de moeite wil doen om de tips die mensen hier geven uit te proberen, ga dan geen topic openen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.