Ik draai wu-ftp 2.6.1 en ik wil een chroot maken. Ik heb deze gemaakt, maar na inloggen wordt de dircontent niet vertoond. Daarom heb ik een bin gemaakt en ls gekopieerd vanuit de /bin. Omdat ls gelinkt is aan een aantal dynamische libs, heb ik een lib-directory gemaakt en de libs meegekopieerd naar de libdirectory. Daarna heb ik alle ge-chmod en gechowned naar de goede permissies en groepen/users. Helaas werkt het nog steeds niet: ik krijg nog steeds niet de dirinhoud te zien. Iemand suggesties wat ik vergeten ben?
Verwijderd
http://www.openna.com/books/book.php
De manual die je van bovenstaande pagina kan downloaden geeft stap voor stap aan hoe je een ftp in een chroot jail maakt. Misschien kan je manual even doornemen en kijken of je een stap hebt gemist.
Placebo
De manual die je van bovenstaande pagina kan downloaden geeft stap voor stap aan hoe je een ftp in een chroot jail maakt. Misschien kan je manual even doornemen en kijken of je een stap hebt gemist.
Placebo
Of je neemt gewoon proftpd ... Hoef je ook niet elke week up te daten omdat er weer eens een exploit is gevonden in wu-ftp
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Uiteindelijk bleek alles toch goed te zijn ingesteld, ik moest alleen even rebooten. Er was ook vast een manier geweest waarbij ik niet hoefde te rebooten (netwerk start/stop ofzo), ik kwam er echter achter nadat mijn bak door een crash was gereboot.