Toon posts:

[HTML] - Link naar file wordt niet geopend

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop nu tegen iets heel vreemds aan. Een link naar een file wordt namelijk niet geopend, er gebeurt helemaal niets. Openen in nieuw venster doet niets (In FF 1.0.7 en IE 6.0). Echter, het gebeurt niet bij alle links:

Werkende link:
HTML:
1
<a id="FileLink" href="file://G:\DOCUMENTEN\OUDE CASTELLE.JPG" target="_blank">Link naar bestand</a>

Niet werkende link, die dus helemaal niets doet:
HTML:
1
<a id="FileLink" href="file://D:\ISSUE\TEST\DOCUMENT\OUDE CASTELLE KLEIN.JPG" target="_blank">Link naar bestand</a>

Als ik de waarde van hrf copy paste naar een nieuw venster, wordt de jpg wel getoond.

Ik heb hier gezocht op links worden niet geopend e.d., maar ik ben volgens mij de eerste met dit probleem. Ik heb de niet werkende html-file ook gehaald door de W3C validator, maar hij zegt niets over die regel.

G: is een netwerkschijf, D: is een lokale schijf. Hier gaat het denk ik mis, maar ik heb echt geen idee wat. Ook geen rechtenprobleem oid, aangezien copypasten naar een nieuw venster wel werkt.

Bedankt alvast!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12 11:11

Yoozer

minimoog

Wat gebeurt er als je de backslashes andersom zet?

[ Voor 19% gewijzigd door Yoozer op 17-11-2005 13:20 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
@Yoozer: heb ik net geprobeerd, maar dat maakt niets uit :'(. Het ligt er volgens mij echt aan dat D een lokale schijf is en G een netwerkschijf, maar hoe dat kan? Geen idee. Heb ook al verschillende mappen en bestanden op D geprobeerd, maar het gaat gewoon niet goed...

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 01:24

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Probeer eens paden en filename zonder spaties en doe eens file:d:\etc... dus zonder // ervoor.

Verwijderd

Open je de pagina wel vanaf hetzelfde station vanwaar je de regel getest hebt (copy en paste), indien je vanaf een ander station de link probeert te openen zal deze op een eigen D: station gaan zoeken.
Testtip: verplaats het bestand eens naar G:, wijzig de link en probeer het dan nog eens.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Fatamorgana schreef op donderdag 17 november 2005 @ 13:25:
Probeer eens paden en filename zonder spaties en doe eens file:d:\etc... dus zonder // ervoor.
Zonder //? Dan gaat het sowieso mis... Ik heb de html opgeslagen op mijn desktop met deze link:

code:
1
<a id="FileLink" href="file:D:/SEC_USR.XML" target="_blank">Link naar bestand</a></td>

Hij linkt dan naar c:/documents and settings ...

Ik heb ook al files zonder spaties geprobeerd, mocht niet baten.
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 13:27:
Open je de pagina wel vanaf hetzelfde station vanwaar je de regel getest hebt (copy en paste), indien je vanaf een ander station de link probeert te openen zal deze op een eigen D: station gaan zoeken.
Testtip: verplaats het bestand eens naar G:, wijzig de link en probeer het dan nog eens.

Succes
Wat bedoel je hier precies mee? De site draait lokaal, dus dan mag het toch niet uitmaken? Ik open gewoon een nieuw venster naast het huidige venster.

Testtip: gedaan, dan werkt het dus wel... Zoals ook te zien in mijn startpost, het gaat hier om hetzelfde bestand.

Ik blijf het raar vinden dat hij helemaal niks doet. Doel opslaan als werkt wel trouwens kom ik net achter...

Bedankt voor de snelle reacties trouwens!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 13:31 ]

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Een file url hoort toch met 3 slashes? En er hoort natuurlijk sowieso geen : meer te komen na de file:/// .

file:///D|/ISSUE/TEST/DOCUMENT/OUDE CASTELLE KLEIN.JPG

Werkt zoiets, want zo hoort het namelijk.

Ik ontken het bestaan van IE.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar dat is het ook niet:

HTML:
1
<a id="FileLink" href="file:///D|/ISSUE/TEST/DOCUMENT/OUDE CASTELLE KLEIN.JPG" target="_blank">Link naar bestand</a>

Er gebeurt nog steeds niets nada noppes.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 01:24

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op deze manier doet ie het hier goed:
code:
1
<a id="FileLink" href="file:///D:/ISSUE/TEST/DOCUMENT/OUDE%20CASTELLE%20KLEIN.JPG" target="_blank">Link naar bestand</a>

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het op de pagina zet waar het hoort te komen werkt het niet. Als ik het echter op een nieuwe html-pagina zet, werkt het inderdaad wel. Ik blijf het raar vinden dat het alleen fout gaat voor lokale bestanden 8)7 De html-validator zei niets over die regels rondom die link, ik snap er niets van.

Het geheel staat in een td en in een form, maar dat maakt ook niets uit denk ik. Alle andere links e.d. werken wel :|.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:04
Zit er geen beveiligingsprobleem in de weg? Zet je beveiliging eens zo laag mogelijk om te testen...

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:59:
Zit er geen beveiligingsprobleem in de weg? Zet je beveiliging eens zo laag mogelijk om te testen...
Ik heb IE op zeer laag gezet, mocht ook niet baten :'(. Kan het er misschien aan liggen dat het in een form staat? Ik kan verder niets bedenken, maar het werkt dus wel op een pagina met alleen deze tag...

Edit: ik kan hier het bev. niveau van internet niet wijzigen, wel van lokaal intranet. De site draait lokaal, dus denk niet dat het daaraan ligt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 15:02 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zou je wellicht zelf iets meer moeite doen, als het in 1 geval wel werkt en in de andere niet, probeer het verschil dan te bepalen door elke keer content bij te plaatsen.

We verwachten ook wel een beetje zelf-inzet van je :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:00:
Zou je wellicht zelf iets meer moeite doen, als het in 1 geval wel werkt en in de andere niet, probeer het verschil dan te bepalen door elke keer content bij te plaatsen.

We verwachten ook wel een beetje zelf-inzet van je :)
De link die wel werkte was qua syntax gelijk aan de link die niet werkte...

Wat bedoel je dat ik er content bij moet plaatsen?? Ik kan me niet herinneren dat ik er geen links bij heb geplaatst of zo :).

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:47

Exigence

dnkroz

Ik had een heel vreemd geval, en ik weet nog steeds niet hoe het komt (heb er eigenlijk maar even vluchtig naar gekeken, want het was geen file van mij). De link naar een file wilde niet openen omdat er bovenin het HTML document een comment stond :? Erg vaag, en zoals gezegd, ik heb het niet uitgezocht, én het HTML document was niet al te netjes. Dus verbind hier geen conclusies aan :P

Edit: het betrof één link, elke andere link werkte wel goed :?
Puntje 2: in Firefox werkte het wel...

[ Voor 13% gewijzigd door Exigence op 17-11-2005 22:18 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:17:
[...]

De link die wel werkte was qua syntax gelijk aan de link die niet werkte...

Wat bedoel je dat ik er content bij moet plaatsen?? Ik kan me niet herinneren dat ik er geen links bij heb geplaatst of zo :).
Ik kan verder niets bedenken, maar het werkt dus wel op een pagina met alleen deze tag...
Dus heb je twee verschillende pagina's. Zet eens steeds meer content bij die pagina die wel werkt, dan zie je vast en zeker waar het misgaat :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:18:
[...]

[...]

Dus heb je twee verschillende pagina's. Zet eens steeds meer content bij die pagina die wel werkt, dan zie je vast en zeker waar het misgaat :)
Probleem is: beide pagina's zijn precies hetzelfde :) Alleen die link is anders 8)7

Dat heb ik idd misschien even vergeten te vertellen :Y)

Er wordt dus just for testing mbv een html input file een file "geupload", de link naar de bestandsnaam wordt opgeslagen. Bij het opnieuw openen van de pagina wordt deze link opgehaald en in de desbetreffende a href geplaatst. Bij netwerkschijven gaat het goed, bij lokale bestanden niet.

@Exigence puntje 2: Bij mij dus niet, en ik heb geen comments in de htmlfile staan...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 22:25 ]

Pagina: 1