Toon posts:

AsRock P4V88+ en 4 dimmetjes = problemen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AsRock P4V88+ moederplaatje met daarop een pentium 4 3,4Ghz.

Als geheugen gebruik ik 2 dimmetjes van Transcend; 512MB DDR400 in slot 2 en 4 zodat de dual memory modus werkt. Dit loopt probleemloos, tot zover niets dan lof :P
Maar, stop ik 2 precies dezelfde dimmetjes van 512MB. in slot 1 en 3 dan crashed het hele gevaarte hopeloos. Windows start niet meer op (ook niet als ik de dimmetjes weer weghaal).
In de bios heb ik dual memory al uitgezet, de FSB van 400 naar 333, 1 dimmetje verwijderd, maar NIETS HELPT :( :(

Nu staat er in de bios ook een aantal ODT instellingen, kan ik daar iets mee?
Ik ben voorzichtig met proberen, want als ik 4 dimmetjes probeer en hij crashed, moet ik alles opnieuw installeren... En dat zuigt :X

Iemand tips ??? (AsRock zelf reageert niet op mijn mailtjes; te moeilijk denk ik)...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Alles opnieuw installeren?
En wat als je 4 dimm's erin doet? Meestal werkt dat wel. Heb je dat uberhaupt wel geprobeerd? Daar kan ik niet achter komen, als ik dit zo lees :X. Heb je ook de BIOS al geupdate? En wat zegt de handleiding over het installeren van RAM?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle 4 de dimms er al ingehad (samen 2 Gb.), moet werken volgens de handleiding. Op het moment als ik er meer dan 2 inzet, gaat het alleen enorm fout. Dan slaat windows vast en moet ik alles opnieuw installeren... (wat ik nu al 2 keer heb gedaan)
De handleiding geeft aan dat 4 dimmetjes moet kunnen, dus dat leek me een goed idee...

Een bios-update heb ik nog niet gedaan, maar ik ben er bang voor dat het niet helpt, en dan kan ik weer opnieuw m'n hele systeem installeren. Zit ik niet echt op te wachten :r

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:19
Als je slim bent boot je niet je versgeinstalleerde windows, maar een tool als memtest86+ om te testen, of evt een linux live-CD zoals Knoppix of Ubuntu. Het is gewoon zonde om elke keer je windows weer te moeten installeren omdat een beetje gare geheugenconfiguratie de hele boel in de soep laat draaien.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:36:
Ik heb alle 4 de dimms er al ingehad (samen 2 Gb.), moet werken volgens de handleiding. Op het moment als ik er meer dan 2 inzet, gaat het alleen enorm fout. Dan slaat windows vast en moet ik alles opnieuw installeren... (wat ik nu al 2 keer heb gedaan)
De handleiding geeft aan dat 4 dimmetjes moet kunnen, dus dat leek me een goed idee...

Een bios-update heb ik nog niet gedaan, maar ik ben er bang voor dat het niet helpt, en dan kan ik weer opnieuw m'n hele systeem installeren. Zit ik niet echt op te wachten :r
V 1.50 2005/11/16 Update memory initial code.

Lijkt me wel de moeite van het proberen waard.