Toon posts:

Harde schijf en P3

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
HELPIE !!

Mijn zwager heeft een Pentium 3 en een harde schijf van 10 GB.
Dit is tegenwoordig natuurlijk nix.
Nu wil hij deze vervangen, maar kreeg hij te horen 8)7 dat er maar 20 GB in kan.

Klopt dit, en zo ja wat moet er gebeuren om een groter geheugen te plaatsen?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dan zijn we toch echt meer info nodig, zoals het moederbord (merk+type+revisie) en de gebruikte bios-versie.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 17-11-2005 12:02 ]

Verwijderd

kan zijn dat je bios een limiet kent qua grootte, dit staat in OMG faq.

dat is btw niet 20GB volgens mij.

wat bedoel je met geheugen ik neem aan in dit geval je harde schijf?

in dat geval kan een bios upgrade helpen, check even op de site van de fabrikant van je mobo wat het maximum is van jou mobo/bios

Verwijderd

Je zit in het verkeerde subforum
Deze vraag had je overigens makkelijk kunnen vinden door te zoeken, zoals ook wordt aangeraden in de FAQ die je voor je neus hebt gekregen bij registratie :)

Kijk eens in de basiscurssusen: OM FAQ / Beleid

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt _/-\o_ voor jullie hulp.
Ik zal bij mijn zwager ff in zijn PC loeren.

En ja, ik bedoel de harde schijf met geheugen.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:02:
kan zijn dat je bios een limiet kent qua grootte, dit staat in OMG faq.

dat is btw niet 20GB volgens mij.
Kan helaas wel, ook al zou de echte limiet hoger/lager moeten liggen, er zijn ook biossen die het gewoon limiteren op rondere getallen (zoals 20GB dus) maar aangezien die bijhoorlijk zeldzaam zijn lijkt het me sterk dat het echt niet zou werken.

@TS: Mijn advies, haal eens een flinke schijf uit een andere computer en probeer of het werkt
Als je ziet dat hij bij 32 of 128gig blijft steken dan zal je een biosupgrade nodig hebben.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

't Staat gewoon in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers beantwoord :)

edit:
Aangezien je hier relatief nieuw bent en al gelijk de plank misslaat qua het gebruik van GoT (topic in verkeerd subforum posten en nérgens aangeven wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden danwel voorlopig geconcludeerd mbt de vraagstelling), raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog aandachtig te doornemen en dan met name het forumgedrag gedeelte. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 76% gewijzigd door BalusC op 17-11-2005 12:11 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.