[XP] usb kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
Sinds eergisteren werken al mijn usb apparaten niet meer. even gekeken, op andere pc's wel, dus het ligt aan mijn pc. Het probleem is, ik weet niet of het een software, of hardware probleem is. Als ik normaal namelijk mijn pc aan zette, dan ging (voor zover ik het me kan herinneren) de led van m'n muis (optische, vandaar) altijd meteen aan. Dit is nu niet meer het geval, dus mijn vrees is dat op de een of andere manier mijn usb controler stuk is oid?
Ook heb ik in windows zitten kloten, maar ik krijg het niet aan het werk.

wat heb ik geprobeerd
Alle poorten appart geprobeerd
Usb aan en uit zetten in de bios
Aantal poorten in bios veranderd
Software verwijderen (uninstallen) in windows device manager
opstarten en windows laten installen
VIA Hyperion drivers opnieuw geinstalleerd
andere usb 2.0 drivers geinstalleerd

Maar nog steeds zie ik dit: (let niet op de 2 gele vraagtekens, die zijn van m'n Tv-kaart)
Afbeeldingslocatie: http://maverick.dynasoft.nl/pics/usbprob.png

Door andere drivers te proberen kan ik die Universal Serial Bus (USB) Controller wel 10 verschillende namen aan laten nemen, maar werken doet het nooit, ik zou ook niet weten wat het nu exact is, waardoor ik goede drivers kan selecteren, want misschien doe ik dat wel fout :?
De usb controller is die van een MSI KT3 ultra2.

Het zou fijn zijn als iemand me hiermee kan helpen, want als het echt hwmatig stuk zou zijn dan zou ik een pci kaartje moeten halen vrees is.

[ Voor 3% gewijzigd door Maverick op 17-11-2005 11:54 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
welk besturingssysteem gebruik je?
als je xp gebruikt en geen service pack 2 hebt dan heb je kans dat je usb niet word ondersteund.

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• Maverick
exempt schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:58:
welk besturingssysteem gebruik je?
als je xp gebruikt en geen service pack 2 hebt dan heb je kans dat je usb niet word ondersteund.
- de toptic titel is [XP] usb kapot, mag jij me os raden ;)
- het heeft tot voor gisteren jaren gewerkt, dus geen sp2 problemen (ik heb btw geen Sp's geinstalleerd)

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-07 10:51
Je kan ook eens met een Knoppix CD je pc starten en dan kijken of hij de USB herkent, en dan even ook een usb-pen in je pc doen. Kijk of Knoppix hem herkent en dat je van je usb-pen lezen/schrijven dan weet je of het hardware of software is die niet mee werkt.

Je kan ook nog even je BIOS settings op default te zetten of even een BIOS reset doen dit heeft bij mij ook eens hardware problemen opgelost.

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• Maverick
Giga_Bjorn schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:14:
Je kan ook eens met een Knoppix CD je pc starten en dan kijken of hij de USB herkent, en dan even ook een usb-pen in je pc doen. Kijk of Knoppix hem herkent en dat je van je usb-pen lezen/schrijven dan weet je of het hardware of software is die niet mee werkt.
:X :X je wilt niet weten hoe het stuk gegaan is :P Ik wilde kubuntu live cd opstarten, maar bij het opstarten deed m'n kb het niet (terwijl hij het voordat de cd geladen was wel deed, erg vreemd.) en toen ik reboote was m'n usb dus dood
Je kan ook nog even je BIOS settings op default te zetten of even een BIOS reset doen dit heeft bij mij ook eens hardware problemen opgelost.
Bios default, geprobeerd :)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Even je USB-controller deleten in device manager en dan opnieuw opstarten. Dat wil wel eens helpen.

• Maverick
littlejoannes schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:23:
Even je USB-controller deleten in device manager en dan opnieuw opstarten. Dat wil wel eens helpen.
Serieus, ik vind het erg fijn als je behulpzaam wilt zijn, maar lees de TS nou eerst eens door, dit heb ik al lang gedaan.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Sorry hoor, snap dat je pissig bent omdat het niet werkt :X , maar ik had even "software verwijderen" niet als dusdanig opgevat.

Verwijderd

Die shite is volgens mij gewoon wasted, nieuwe USB kaart kopen dus.

• Maverick
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:29:
Die shite is volgens mij gewoon wasted, nieuwe USB kaart kopen dus.
lekker onderbouwd ook
Giga_Bjorn schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:14:
Nou, hoewel ik nog steeds niet door de installatie heen kom heb ik kubuntu nog eens geprobeerd, bij de initialisatie herkent hij alle usb poorten, m'n muis ligt op, en m'n FFB stuurtje checkt zijn moters, dus aan de usb controller zelf ligt eht dus niet, het is een windows driver probleem.
Nu alleen nog, hoe los ik het op :?

edit:
littlejoannes schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:29:
Sorry hoor, snap dat je pissig bent omdat het niet werkt :X , maar ik had even "software verwijderen" niet als dusdanig opgevat.
der staat "Software verwijderen (uninstallen) in windows device manager" moet toch duidelijk zijn, en ik ben niet pissig hoor, maar je snapt dat als er meedere mensen met zulk soort dingen komen, dat dat soms wat vervelend is, dus vandaar dat ik er wat fel op ben ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Maverick op 17-11-2005 12:34 ]

Verwijderd

lekker onderbouwd ook
Anders zou het enkel een herhaling van zetten zijn.
het is een windows driver probleem.
Nu alleen nog, hoe los ik het op :?
Huh? Nou is het opeens weer een driver probleem! In je eerste posting staat: "VIA Hyperion drivers opnieuw geinstalleerd andere usb 2.0 drivers geinstalleerd"

Beetje lopen zeiken op mensen die tips geven, terwijl je zelf volgens mij niet eens begrijp wat je doet. Doe een BIOS update en start op van een Linux Live CD.

gr,

Curtis.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Probeer eens een verse windows install (mischien zelfs op een andere hdd).

Mijn Specs

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-07 10:51
Bij je USB-Controller zie ik ook het gele uitroepteken, kan je ook even van dit hardwarecomponent en kijken welke melding(en) je ziet als je de eigenschappen hier van opvraagt en deze posten dit kan namelijk een heel stuk helpen om jouw probleem optelossen.

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• Maverick
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:40:
[...]

Huh? Nou is het opeens weer een driver probleem! In je eerste posting staat: "VIA Hyperion drivers opnieuw geinstalleerd andere usb 2.0 drivers geinstalleerd"

Beetje lopen zeiken op mensen die tips geven, terwijl je zelf volgens mij niet eens begrijp wat je doet. Doe een BIOS update en start op van een Linux Live CD.
Al van een linux live cd gestart (ik blijf dingen dubbel tikken) alles werkt dan, dus ligt het aan de windows drivers, en idd er staat in de TS dat de hyperions opnieuw geinstalled zijn, dit is dus ook idd al gebeurd, maar blijkbaar gaat er iets anders fout, want de HW blijkt te werken, hw werkt -> sw probleem.
Bedankt voor je hulp.

• Maverick
Giga_Bjorn schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:50:
Bij je USB-Controller zie ik ook het gele uitroepteken, kan je ook even van dit hardwarecomponent en kijken welke melding(en) je ziet als je de eigenschappen hier van opvraagt en deze posten dit kan namelijk een heel stuk helpen om jouw probleem optelossen.
code 28, no drivers installed. Als ik vervolgens de drivers laat installen(automatisch, wat recommended is), en detecteerd hij een "VIA PCI to USB Enhanced Host Controller". De drivers zijn neit gesigneerd, ik ga toch door. Dan geeft hij een probleem aan bij het installeren van de hardware, en ben ik weer terug bij af.
Probeer ik het handmatig te doen, en selecteer ik een standaaard usb host controller, dan geeft hij code 10 could not start device.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Maverick schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:01:
- het heeft tot voor gisteren jaren gewerkt, dus geen sp2 problemen (ik heb btw geen Sp's geinstalleerd)
Waarom geen SP2 geïnstalleerd :?
Mijn ervaring is dat dan de Via USB chipsets (en de Via 4in1 hyperion drivers) beter werken.

offtopic:
Lekker veilig bezig zo, zonder SP2 werken :/

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Nou als ik jou was zou ik ook maar is SP2 installeren en kom dan maar weer terug als het niet werkt.

Succes.

• Maverick
Riemer schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:57:
[...]

Waarom geen SP2 geïnstalleerd :?
Mijn ervaring is dat dan de Via USB chipsets (en de Via 4in1 hyperion drivers) beter werken.
Tja, waarom iets maken dat niet kapot is? Heb nooit problemen gehad zonder sp2, dus waarom zou ik het dan nodig hebben?
Lekker veilig bezig zo, zonder SP2 werken :/
Misschien heb ik wel een mooie hwmatige firewall in m'n router, en gebruik ik geen IE om te browsen, SP2 is dan echt niet persee nodig, maargoed, dat moet ieder voor zich weten.

Verwijderd

SP2 betekent niet alleen windows shit firewall enz er zitten meen ik ook drivers bij voor USB 2.0 enz.
Ik draai ook SP2 maar die windows firewall staat echt niet aan want de router doet zijn werk wel.

• Maverick
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 13:10:
SP2 betekent niet alleen windows shit firewall enz er zitten meen ik ook drivers bij voor USB 2.0 enz.
Ik draai ook SP2 maar die windows firewall staat echt niet aan want de router doet zijn werk wel.
ok, nougoed, kwestie van keuze, ik heb het niet zo op SPs ;)

problem solved
Nou, na gekloot het probleem uiteindelijk toch nog zelf weten te verhelpen.
op de MSI site staat een via patch voor usb 2.0 met SP1 (niet bij VIA gevonden overigens :? (iig niet deze, wel tig andere)) als ik deze probeer te installeren mist ie wel de eigenlijke driver, maar als ik daarvoor de 98&ME driver bij aanwijs (die wel overal te vinden is) dan doet hij het ook, en zo werkt alles weer zoals het hoort.
Iedereen bedankt voor de tips :)

Pagina: 1