Toon posts:

Insert query werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik onderstaande code om hits te loggen op mijn website. Dit heeft al een paar weken gewerkt, toen ik aan het testen was etc. Sinds vannacht werkt het niet meer en ik heb geen idee waaraan het ligt.

Het bestand is online te bekijken op [ url verwijderd ] - zoals je ziet wordt de query wel goed gevormd. De database connection werkt ook, want het aantal hits wordt wel ingelezen en getoond.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
<?
// Config & functie includen
include("config.inc");
include("functions.inc");
// Connectie met MySQL server maken
connect_db();

if (eregi("(win|windows)[ ]*((nt)*[ /]*([0-9]+(\.?[0-9]+))*)", $HTTP_USER_AGENT, $regs))
     $os = "Windows $regs[2]";
  elseif (stristr($HTTP_USER_AGENT, "Linux"))
     $os = "Linux";
  elseif (stristr($HTTP_USER_AGENT, "Unix"))
     $os = "Unix";
  elseif (stristr($HTTP_USER_AGENT, "Mac"))
     $os = "Macintosh";
  else
     $os = "Other";

$ip  =  $REMOTE_ADDR ;
if (eregi("MSIE ([0-9]+\.[0-9]+)", $HTTP_USER_AGENT, $regs)) {
     $naam = "Internet Explorer";
     $versie = $regs[1];
  }
  elseif (eregi("Opera ([0-9]+\.[0-9]+)", $HTTP_USER_AGENT, $regs)) {
     $naam = "Opera";
     $versie = $regs[1];
  }
  elseif (eregi("Mozilla/([0-9]+\.[0-9]+)", $HTTP_USER_AGENT, $regs)) {
     $naam = "Netscape";
     $versie = $regs[1];
  }
  else {
     $naam = "Other";
     $versie = "";
  }

$browser = $naam." ".$versie;
$referer = $_SERVER['HTTP_REFERER'];

$query  =  "INSERT INTO ctc_stats (ip,os,browser,referer,time) VALUES('$ip','$os','$browser','$referer',now())" ;
$results  =  mysql_query ($query);
echo "$query";

$query="SELECT id from ctc_stats";
$result = mysql_query($query); 
$num = mysql_num_rows($result); 
if (empty($num)){ 
  $num = "No"; }
echo "<a href=\"files/statsview.php\" class=\"statslink\">$num</a> visitors since 16/11/2005.";
?>

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 12:59 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:40

BoAC

Memento mori

Wat heb je zelf al geprobeerd? Log ed.

Kijk hier eens ;)
Ik zie je nergens gebruik maken van mysql_error() ;)

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

En wat gebeurd er als je die query copy paste in phpmyadmin?

Systeem | Strava

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:35
Je blijft steken op 126? Dan is je ' id ' datatype waarschijnlijk tinyint in MySQL, moet je even overschakelen op int. Wat nou allemaal het verschil is tussen die dingen kun je allemaal terug vinden in de online help van MySQL zelf.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

En je gooit trouwens je referrer in je query zonder addslashes. Ik weet het niet zeker maar dat kan misschien gevaar opleveren aangezien de referrer te spoofen is.

[ Voor 4% gewijzigd door Brakkie op 17-11-2005 11:59 ]

Systeem | Strava

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het al, verkeerde instelling van de tabel. Had tinyint(4) gedaan, en dat kan niet groter dan 127. Thanks voor de tip, daardoor kon ik de fout vaststellen :P

Slotje dus :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:50:
Ik gebruik onderstaande code om hits te loggen op mijn website. Dit heeft al een paar weken gewerkt, toen ik aan het testen was etc. Sinds vannacht werkt het niet meer en ik heb geen idee waaraan het ligt.

Het bestand is online te bekijken op http://www.pimderks.com/files/stats2.php - zoals je ziet wordt de query wel goed gevormd. De database connection werkt ook, want het aantal hits wordt wel ingelezen en getoond.
Zoals je al gemerkt had aan de berichten verwachten we hier iets meer inzet dan dat je nu laat zien ;) Debuggen zul je in eerste instantie zelf moeten doen. Meldingen als "het werkt niet" zeggen echt helemaal niets.

Lees aub P&W FAQ - De "quickstart" eens door en vul je startpost even aan met extra relevante informatie (wat er nu precies niet werkt, welke foutmeldingen je eentueel krijgt en wat je nu zelf al hebt geprobeerd om tot een oplossing te komen).

Edit: ah, en al opgelost zie ik al. Door zelf even wat zaken te controleren had je dit best zelf kunnen vinden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 17-11-2005 12:03 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Sybr_E-N schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:54:
Je blijft steken op 126? Dan is je ' id ' datatype waarschijnlijk tinyint in MySQL, moet je even overschakelen op int. Wat nou allemaal het verschil is tussen die dingen kun je allemaal terug vinden in de online help van MySQL zelf.
Dat was het inderdaad dus :)
Pagina: 1