[VB.NET Server -> Flash] Chatbox schrijven

Pagina: 1
Acties:

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben van plan een chatbox te maken in flash. Ik heb verschillende manieren van client/server interactiviteit gevonden:

- Via php/mysql (traag)
- Via macromedia software (duur)
- Zelf schrijven

Ik heb dus maar besloten om de server software zelf te schrijven. Is dit een goed idee of is dit onmogelijk? Welke problemen ga ik tegenaan lopen?

Nu heb ik ergens gelezen dat er voor VB.net components te krijgen zijn die de interactiviteit tussen FLASH en VB.Net wat makkelijker kunnen maken. Ik heb hiernaar gegoogled, maar ben na een half uur gezocht met zoeken omdat ik niks kon vinden. Weet iemand hier meer over?

Ik heb ervaring met VB6, maar het wordt toch een keer tijd om over te stappen op .net en dit lijkt me hiervoor wel een geschikt projectje ( als het tenminste haalbaar is )

Edit:
Ik heb inmiddels http://www.macromedia.com...ing/downloads/components/ deze components gevonden.

Het is overigens belangrijk dat de verbinding ten alle tijden tot stand wordt gehouden.

[ Voor 13% gewijzigd door iznogood op 17-11-2005 11:45 ]

Just as Good

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:57

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In Flash kun je in actionscript ook gebruik maken van xmlSockets. Deze zijn eigenlijk niks anders dan normale sockets. Zolang je onthoud dat je je berichten afsluit met een \0 is het gebruik hiervan redelijk voor de hand liggend en ook zo interactief als je het maar hebben wilt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• iznogood
  • Niet online
Janoz schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:46:
In Flash kun je in actionscript ook gebruik maken van xmlSockets. Deze zijn eigenlijk niks anders dan normale sockets. Zolang je onthoud dat je je berichten afsluit met een \0 is het gebruik hiervan redelijk voor de hand liggend en ook zo interactief als je het maar hebben wilt.
The XMLSocket.connect method can connect only to computers in the same subdomain where the SWF file (movie) resides. This restriction does not apply to movies running off a local disk. (This restriction is identical to the security rules for loadVariables , XML.sendAndLoad , and XML.load .)

Betekend dit dat ik dan alleen binnen in mijn eigen netwerk verbindingen kan maken? En als iemand anders nou achter een router zit, dan kan hij waarschijnlijk geen verbinding maken met de server ?

Just as Good

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:57

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nee, je leest niet goed. "where the SWF file (movie) resides" slaat op de locatie van de SWF. Het gaat hier dus om de webserver. "connect only to computers in the same subdomain" betekend dus dat je alleen mag verbinden met het (sub)domein waarop de SWF ook draaitstaat. Draait je webserver op blaat.iznogood.nl, dan moet je chatserver ook draaien op blaat.iznogood.nl.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• iznogood
  • Niet online
Janoz schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:17:
Nee, je leest niet goed. "where the SWF file (movie) resides" slaat op de locatie van de SWF. Het gaat hier dus om de webserver. "connect only to computers in the same subdomain" betekend dus dat je alleen mag verbinden met het (sub)domein waarop de SWF ook draait. Draait je webserver op blaat.iznogood.nl, dan moet je chatserver ook draaien op blaat.iznogood.nl.
Right :) thanks ... ik ga aan de slag!

Just as Good