Illustrator CS bestanden openen die gemaakt zijn in CS2?

Pagina: 1
Acties:

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Kan je bestanden openen in Illustrator CS die gemaakt zijn in Illustrator CS2? Ik vraag dit omdat ik op school CS bestanden in moet leveren, maar ik heb zelf CS2 en kan niet zo snel zien of het mogelijk is.

Verwijderd

nee dit kan niet, tenzij ze in het legacy formaat van 11 zijn zijn opgeslagen (Dit kan met CS2)

in het dialoog venster (in CS2) waar je jouw bestandje opslaat kan je onderaan een ander formaat kiezen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 10:55 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:59
Als je geen features (hebt) gebruikt in CS2 die in CS niet zitten, vector data is over het algemeen prima uitwisselbaar, ondanks de versieverschillen in de programmatuur.

Heb je zelf al het e.e.a. uitgezocht hierover?
Op adobe.com is hier namelijk veel over te vinden.

Motor onderhoud bijhouden

Verwijderd

willem169 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:52:
Als je geen features (hebt) gebruikt in CS2 die in CS niet zitten, vector data is over het algemeen prima uitwisselbaar, ondanks de versieverschillen in de programmatuur..
helaas, zo werkt het niet.

http://www.google.nl/sear...s2+previous+version&meta=
(HIT 2: is oplossing.. precies wat ik zei dus :*) :+ )

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 10:54 ]

Verwijderd

Kies uit het menu 'Bestand' -> Exporteren en dan bij Structuur: Illustrator verouderd. :)

Verwijderd

gewoon opslaan (exporteren? )als legacy illustrator bestand. En dan op school even openen + opnieuw opslaan in een CS versie :) .

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:54:
Kies uit het menu 'Bestand' -> Exporteren en dan bij Structuur: Illustrator verouderd. :)
In CS2 hoef je niet meer te exporteren maar kun je het gewoon aangeven als je je bestand opslaat. Man, wat was dat hoerig in Illu CS, maar daar is Adobe ook achter :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Willem
Kan me zeer slecht voorstellen (voorstellen, want testen kan ik (hier) niet) en correct me if I'm wrong, maar als jij een simpele vectortekening hebt zonder fratsen (dat scheelt) kun je dat bij wijze van spreken nog in Illustrator 3 laden....

Verwijderd

Wat je ook kan doen, even de demo downloaden van CS2 werkt 30dagen kan je het even terug zetten en openen in CS :)
Scheelt je weer naar school gaan :+

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Geweldig, bedankt voor de snelle reacties. Ik kan het nu helaas nog niet uitproberen, maar ik denk dat het wel moet lukken zo. _/-\o_

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 16:01
Helaas, Willem, ik heb wel eens als workaround de ai geopend in kladblok, de Illustrator header eraf geknipt (je moet even weten waar...) en daarna kon ik hem zonder problemen openen. Er zit blijkbaar in Illustrator een check in die al begint te mieren bij een hogere versienummer dan die van het programma zelf. deze truc werkte ook met eps-bestanden uit andere programma's die Illustrator anders vertikte te openen.
Photoshop probeert het ten minste nog, met een enkele waarschuwing dat mogelijk niet alles goed overkomt.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Willem
Waar-de-*piep*-om?

Pagina: 1