Draadloos ANDERE zender kijken op tweede TV

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 14:14
Ik ben op zoek naar een setje waarmee ik op een tweede TV een andere zender kan bekijken dan op de 'hoofd TV'. Nu ben ik eerder de Marmitek Gigavideo 70 tegengekomen, maar deze kan alleen het signaal wat je op de 'hoofd TV' bekijkt, doorsturen naar een tweede TV; je kijkt op twee TV's naar hetzelfde dus.

De Marmitek TV Anywhere (opvolger van de Marmitek CableLink 75) moet hiervoor, volgens mij, wél geschikt zijn. Nu hoop ik dat er mensen zijn die ervaring hebben met dit product. Of hetzelfde principe van een ander merk.

Zo ja: Wat zijn je ervaringen? Wat zijn de positieve en negatieve kanten? Etc :)

Volgens mij is dit principe nog niet behandeld in eerdere topics, vandaar dit topic. :)

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik heb een vergelijkbaar product van Philips getest, ruim een jaar geleden bij MM gekocht. De beeldkwaliteit was wel goed, alleen het geluid was erg storingsgevoelig, en nooit brom-vrij. Hierbij was wel het geval dat de zender in de huiskamer stond en de ontvanger een verdieping hoger in de slaapkamer. De 2 apparaatjes zaten niet rechtstreeks boven elkaar, en er zat een flinke hoeveelheid ijzer (betonnen vloer) tussen.

Dus als je geen verdiepingen over gaat, of je houten vloeren hebt, dan zul je waarschijnlijk een stuk minder last van storingen kunnen hebben.

Edit: uiteindelijk een hoge kwaliteit COAX kabel bij MM gekocht plus 2 hoge kwaliteit stekkers. Koste in totaal 35 euro tegen 160 euro voor het draadloos setje.

[ Voor 13% gewijzigd door Nitroglycerine op 17-11-2005 10:33 ]

Hier kon uw advertentie staan

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Als je puur het uitgangssignaal draadloos gaat verzenden kun je nooit een andere zender kijken. Daar is een 2e tuner voor nodig namelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Tackleberry
Nitroglycerine schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:32:
Ik heb een vergelijkbaar product van Philips getest, ruim een jaar geleden bij MM gekocht. De beeldkwaliteit was wel goed, alleen het geluid was erg storingsgevoelig, en nooit brom-vrij. Hierbij was wel het geval dat de zender in de huiskamer stond en de ontvanger een verdieping hoger in de slaapkamer. De 2 apparaatjes zaten niet rechtstreeks boven elkaar, en er zat een flinke hoeveelheid ijzer (betonnen vloer) tussen.

Dus als je geen verdiepingen over gaat, of je houten vloeren hebt, dan zul je waarschijnlijk een stuk minder last van storingen kunnen hebben.

Edit: uiteindelijk een hoge kwaliteit COAX kabel bij MM gekocht plus 2 hoge kwaliteit stekkers. Koste in totaal 35 euro tegen 160 euro voor het draadloos setje.
Bij de Mediamarkt wisten ze me gisteren te vertellen dat 'dit principe er binnenkort komt, maar nu nog niet verkrijgbaar is...'. Ik ben gisteren dus gewoon verkeerd geïnformeerd... Goed bezig MM...

In mijn geval gaat het om een flatwoning, dus ik hoef alleen maar (ongeveer) 10 meter en door een aantal muren heen te 'stralen'. De muren zijn dan wel weer van beton geloof ik. We zitten er nog niet, dus 100% zeker ben ik daar niet van.
Bor de Wollef schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:42:
Als je puur het uitgangssignaal draadloos gaat verzenden kun je nooit een andere zender kijken. Daar is een 2e tuner voor nodig namelijk.
De TV Anywhere heeft een ingebouwde TV Tuner. :)
Met ingebouwde TV-tuner, zodat u niet afhankelijk bent van de tuner van bv. uw videorecorder.
Staat ook op de producpagina. (zie link in openingspost)

[ Voor 4% gewijzigd door Tackleberry op 17-11-2005 10:50 ]

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Een voordeel is dat storingen, zoals bromgeluiden en wazig beeld, valide redenen zijn om een product terug te brengen.
Als je tot de aanschaf over gaat, zorg er dan voor dat je de doos en bon NIET weggooit voordat je het product goed hebt getest. Meestal heb je al binnen een uur duidelijk of het voldoet of niet.

Qua beeldkwaliteit (zeker goed zichtbaar op een grote breedbeeld tv of LCD/plasma tv) kun je trouwens niet tippen aan een hoge kwaliteit COAX kabel imho.

Hier kon uw advertentie staan

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

Gutteguttegut

CEO of TFD

Het voordeel van deze marmitek is dat je er een scherm aan kunt hangen zonder tv tuner ingebouwd omdat de Marmitek al een tuner heeft, dit geeft de mogelijkheid om bepaalde (computer) TFT schermen als tv te laten functioneren.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Tackleberry
Nitroglycerine schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:58:
Een voordeel is dat storingen, zoals bromgeluiden en wazig beeld, valide redenen zijn om een product terug te brengen.
Als je tot de aanschaf over gaat, zorg er dan voor dat je de doos en bon NIET weggooit voordat je het product goed hebt getest. Meestal heb je al binnen een uur duidelijk of het voldoet of niet.
Ik zal het zeker goed gaan testen, wees maar niet bang. :)
Probleem is dat ik het bij een webwinkel wil gaan bestellen, vanwege het grote prijsverschil...
Qua beeldkwaliteit (zeker goed zichtbaar op een grote breedbeeld tv of LCD/plasma tv) kun je trouwens niet tippen aan een hoge kwaliteit COAX kabel imho.
Het is maar een simpele tv, dus als het beeld iets minder van kwaliteit is, is dat niet echt een probleem. Tenzij het natuurlijk héél slecht doorkomt...
Gutteguttegut schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:03:
Het voordeel van deze marmitek is dat je er een scherm aan kunt hangen zonder tv tuner ingebouwd omdat de Marmitek al een tuner heeft, dit geeft de mogelijkheid om bepaalde (computer) TFT schermen als tv te laten functioneren.
Aangezien het een gewone tv is, zal ik dit voordeel niet kunnen genieten. :P
Pagina: 1