Videoconferencing Internet <---> ISDN

Pagina: 1
Acties:

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik moet op zeer korte termijn een oplossing vinden voor het volgende probleem. Morgen moet een videoconferentie gehouden worden tussen personen in Canada en Nederland. Probleem is dat de Canadese helft gebruik maakt van Netmeeting (internet dus) en de Nederlandse kant gebruik maakt van Tannberg videoconferencing apparatuur over 3 ISDN lijnen. De bedoeling is dus dat beide kanten toch met elkaar kunnen communiceren en we hebben dus een soort van brug nodig. Volgens de informatie die ik heb gekregen zouden KPN en SURFnet oplossingen hiervoor moeten bieden, alleen ik kan op hun websites niets relevants vinden. Ook op GoT staat niets voor zover ik heb gezien. Zijn er mensen die weten hoe de vork in de steel zit?

[ Voor 4% gewijzigd door fraQ op 17-11-2005 10:05 ]

Verwijderd

ik wil niet zeuren maar

Volgens de informatie die ik heb gekregen zouden KPN en SURFnet oplossingen hiervoor moeten bieden, alleen ik kan op hun websites niets relevants vinden.

Gelukkig hebben KPN en SURFnet geen telefoonnummers om informatie in te winnen :|

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:25

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:07:
ik wil niet zeuren maar

Volgens de informatie die ik heb gekregen zouden KPN en SURFnet oplossingen hiervoor moeten bieden, alleen ik kan op hun websites niets relevants vinden.

Gelukkig hebben KPN en SURFnet geen telefoonnummers om informatie in te winnen :|
En ze gaan die oplossing echt wel binnen een dag leveren hoor }:O :Y)
Ik zou een andere manier verzinnen, met een normale (goede) webcam in NL ben je het snelste klaar, die werkt meteen in Netmeeting.
Als je alleen isdn hebt, dan kun je ook via isdn het internet op.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• fraQ
Speedy-Andre schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:29:
[...]

En ze gaan die oplossing echt wel binnen een dag leveren hoor }:O :Y)
Is het niet in principe een kwestie van de ene partij een IP-adres geven en de andere een telefoonnummer? En dat zoiets dan achteraf gefactureerd wordt. Je zou best gelijk kunnen hebben hoor, maar ik vraag me af hoeveel tijd zoiets in de regel kost.

[ Voor 18% gewijzigd door fraQ op 17-11-2005 10:36 ]

• fraQ
Heeft ISDN trouwens wel genoeg bandbreedte voor een videoconferentie?

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:32

mcB

Wat je vaak ziet is dat videoconferencing gebruik maakt van 2 isdn lijnen. De codec in de apparatuur is iig goed genoeg om over die beschikbare bandbreedte goed beeld en geluid te krijgen.

Strix (Skullflame)

Pagina: 1