Toon posts:

[XP] Bureaublad past niet + wazig beeld op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:( hopelijk kan iemand me hier helpen, want ik kom er maar niet uit...

Feiten:
- Laptop Dell Latitude C810
- Windows XP
- 15" scherm

De laptop is compleet geformatteerd en nieuwe partities aangemaakt. Alles opnieuw geinstalleerd.
Het was al een heel gevecht om XP geinstalleerd te krijgen vanuit DOS. Dat is nu gelukt door eerst ME te installeren en te upgraden.

Probleem:
Bij laatste keer opstarten bij de installatie verscheen de melding dat XP automatisch de juiste resolutie etc aanpast, maar het beeld was helemaal wazig (horizontale strepen in beeld) en het bureaublad past helemaal niet in beeld! Deze is linksboven uitgelijnd en bij bepaalde instellingen verdeeld in vakken waarbij de werkbalk midden in beeld staat met de start button midden in beeld. Ik zie dus ook geen werkbalk in beeld en de pointer kan buiten beeld worden bewogen, maar er zijn geen scrollbalken oid...

Ik heb al vanalles geprobeerd:
- Resolutie aanpassen, staat nu op 1024 X 768 (native voor 15")
- Refreshrate aangepast, staat nu op 70 hertz (komt overeen met de beeldscherm adapter instellingen)
- Vanalles geprobeerd met DPI instellingen
- Hardwareversnelling aanpassen, wat wel enig effect lijkt te hebben, maar het probleem blijft.

Iemand suggesties?!?

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:01

Elwood Blues

87167191

Edit: Crap, dat was voor 2000, iets te snel..

Deze dan, want de vraag blijft: heb je de goede videodrivers geïnstalleerd?

http://support.euro.dell....&formatcnt=1&fileid=38543

[ Voor 157% gewijzigd door Elwood Blues op 17-11-2005 10:00 ]

• mahsalti
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-01 07:33
heb je gecontroleerd of de drivers van je videokaart wel goed geinstalleerd is?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:50:
Het was al een heel gevecht om XP geinstalleerd te krijgen vanuit DOS. Dat is nu gelukt door eerst ME te installeren en te upgraden.
Het gaat hier om een Dell? Dan steek je gewoon de Dell CD er in en je boot en installeert XP. Dan hoef je geen ingewikkelde ME upgrade etc dingen te doen. Dan staan automatisch alle drivers en instellingen goed

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Ortep schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:05:
[...]

Het gaat hier om een Dell? Dan steek je gewoon de Dell CD er in en je boot en installeert XP. Dan hoef je geen ingewikkelde ME upgrade etc dingen te doen. Dan staan automatisch alle drivers en instellingen goed
Kun je die ergens downen? Ik heb de laptop 2ehands gekocht en die cd zat er niet bij...

Verwijderd

Topicstarter
Elwood Blues schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:58:

Volgens mij wel... hij geeft aan dat het een NVIDIA GeForce2 Go is en dat hij goed geinstalleerd is.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:09:
[...]

Kun je die ergens downen? Ik heb de laptop 2ehands gekocht en die cd zat er niet bij...
Lijkt me niet, Heel XP staat er op, dat kan je ook niet downloaden. Bovendien nog alle drivers voor alle hardware van Dell. Dell is prima spul, maar kiest vaak een eigen oplossingen. Dat is geen enkel probleem zolang je dus ook de eigen Dell CDs gebruikt. Je zal op zoek moeten naar iemand die de originele schijfjes heeft.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Update: ik heb de boel maar weer geformatteerd en via een XP opstartdisk (http://www.digiweetjes.com/Besturing/WinXP/WindowsXP02.html) XP meteen geinstalleerd. Het beeld is nu wel scherp, maar de desktop nog steeds te groot...
Beeldschermresolutie werd automatisch op 2048 X 1536 gezet (8>
Als ik hem kleiner zet wordt het beeld weer helemaal wazig met verticale strepen...

Wat een gedoe zeg... ik ga maar eens op zoek naar geupdate drivers voor de NVIDIA GeForce2 Go :O

Verwijderd

Topicstarter
Elwood Blues schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:58:

:*) YEEHA!! Het werkt met deze driver!! Thanx a bunch!

Nu nog draadloos internet aan de gang krijgen en het andere probleem oplossen.

Tijdens opstarten geeft hij nl de melding "No bootable devices" en ik moet via F12 aangeven van welk station hij moet booten (dit was een echte pain in the ass bij het installeren).
Ik heb de bootsequence in de BIOS al in alle mogelijke volgorden gehad, maar hij wil maar niet vanzelf vanaf de C booten...

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:21
Moet je die refreshrate ook niet gewoon op 60Hz zetten?

Stay safe

Pagina: 1