Toon posts:

Langdurige verbinding tussen XP en 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de volgende situatie. Ik heb een LAN verbinding gemaakt tussen een XP en een 98 computer. Vanaf de XP computer start ik een programma op. Dit werkt echter alleen goed na een reboot van beide machines. Het lijkt dus of de verbinding kwijtraakt na een tijdje. Al staat het icoontje van de LAN verbinding nog wel aan op de XP computer.

Het is dus de bedoeling dat de verbinding 'altijd' aanblijft.

Waar gaat het fout?

Verwijderd

Wat voor programma is dat? Wat doet het precies? Op het moment dat je dat programma start; kan je dan elkaar nog wel pingen?

Je moet echt wat vollediger zijn, hier kan niemand iets mee.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dacht dat dit voldoende was.

Het heeft niet zozeer met het programma te maken denk ik.
Het is een oud factuur programma onder dos.

Zoals ik al zei gaat het na het opstarten prima. Probeer je het na een paar uur weer dan duurt het een tijdje (aan het zoeken denk ik) en dan krijg je een foutmelding van een of ander pif programma dat niet gevonden kan worden.

Het lijkt er dus op de de connectie verloren gaat ofzo...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Mij ljikt dat je dan maar misschien de [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] moet doorloopen ofzo. En misschien NOG meer info, als je daar zin in hebt.

ofzo, lijkt me. (8>

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
En ik maar denken dat meer mensen dit probleem zouden hebben of althans bekend voor zou komen.

Ik ga kijken of ik nog meer details kan bedenken :).

Verwijderd

Gaat niet echt lekker zo he? Jij denkt dat je connectie verloren gaat; waarom controleer je dat dan niet door te pingen, zoals ik zei. Je kan wel leuk posten wat jij denkt dat het is, maar een oplossing komt er alleen als jij die zelf zoekt. Die kunnen en willen wij niet zomaar geven.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:04:
En ik maar denken dat meer mensen dit probleem zouden hebben of althans bekend voor zou komen.
offtopic:
Oh ja hoor, ik heb ook wel eens dat een computer de verbinding kwijtraakt na een tijdje. En zeker wanneer ik één of ander pif programma opstart.
Maar ja, de verbinding blijft natuurlijk niet altijd aan. Als m'n moeder hem uitzet bijvoorbeeld niet. Ik denk trouwens niet dat het met m'n moeder te maken heeft.
Ze ruimt trouwens wel eens m'n kamer op, dus als ik iets, bijvoorbeeld een connectie, verloren ben, weet zij meestal wel waar het ligt.

Over welk programma heb je het? Heb je al op de site van de makers van dat programma gekeken of meer mensen er last van hebben?

En dat programma, waarvoor heeft dat een netwerkverbinding nodig?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1